صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۹
کد خبر: 2955
گزارشگر: 213
۹۰۰
۰
۰
۱
در آغاز معاملات امروز

20 آبان 99؛ تاثیر واکسن آمریکایی بر رنگ بورس تهران

20 آبان 99؛ تاثیر واکسن آمریکایی بر رنگ بورس تهران
روند بازار سهام در روز ابتدایی هفته نزولی بود اما امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و شاخص کل روند صعودی پیدا کرد.

روند بازار سهام در روز ابتدایی هفته نزولی بود اما امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و شاخص کل روند صعودی پیدا کرد.

به نقل از تجارت نیوز با شروع معاملات امروز بازار سهام روند شاخص کل بعد از روند نزولی سه روز ابتدایی هفته حدود نیم درصد رشد کرد و به یک میلیون و 221 هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز صعودی بود و این نشان از کلیت مثبت بازار سهام است.


به نظر می‌رسد دوره اصلاح بازار سهام به پایان خود نزدیک باشد و به گفته کارشناسان این هفته بازار سهام به تعادل خواهد رسید و دوره اصلاحی بازار سهام به پایان خواهد رسید.

به گزارش آسیا نیوز، خبر ساخت واکسن کرونا باعث بالا رفتن قیمت‌های جهانی و همچنین تاثیر مثبت زیاد بر بازارهای مالی جهانی شد و همین موضوع نیز بر بازار سهام ما نیز تاثیر مثبت داشت زیرا با بالا رفتن قیمت‌های جهانی برخی از نمادها نیز رشد می‌کنند.

نمادهای فملی، فولاد و خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند و نمادهای فولاد و فملی به دلیل بالا رفتن قیمت‌های جهانی و نماد خودرو نیز به دلیل کاهش قیمت دلار مورد توجه بازار سهام هستند.

جدول

همجنین در جریان معاملات دیروز بازار سهام قانون ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه لغو شد که این موضوع می‌تواند در تعادل عرضه در بازار سهام کمک کننده باشد.

 
بازار سرمایهبازار سهامبورسشاخص کل


https://www.asianews.ir/u/1Qy
اخبار مرتبط
اگرچه از زمان کاهش شدید شاخص بازار سرمایه تا به امروز گوش‌ همه از جمله «نوسان ذات بازار است» پر شده، اما آیا اکنون دوران سختی های بازار سهام به سر آمده است؟
قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله از 120 هزار تومان به 95 هزار تومان کاهش یافته است و فعالان بازار پیش‌بینی میکنند ریزش قیمت آن تا 75 هزار تومان ادامه داشته باشد؛ این در حالی است که از ابتدای ماه جاری قیمت گوشت قرمز روند افزایشی به خود گرفت تا جایی که قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله به بیش از 120 هزار تومان رسید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
شروع معاملات اولین روز بازار سهام شاخص کل بازار سهام در ۲۰ دقیقه ابتدایی حدود ۱٫۵ درصد صعود کرد و به یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحد رسید.
عضو ناظر شورای عالی بورس با تاکید براینکه دولت میزبان خوبی نبود و پشت مردم را در بورس خالی کرد، گفت که مردم پول جیب خود، طلای همسران، خانه و اتومبیل خود را فروختند وارد بورس شدند اما حالا متضرر شده‌اند.
امروز قیمت سکه می‌تواند وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شود؟ قیمت دلار قادر خواهد بود یک‌بار دیگر کانال ۲۹ هزارتومانی را مورد آزمون قرار دهد؟ پاسخ به این سؤال بستگی به یک پرسش دیگر دارد؛ معامله گران سکه و دلار تا چه اندازه حاضر هستند بر روی برد ترامپ و ماندن در کاخ سفید قمار کنند؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱ درصد افت کرد و به یک میلیون و ۲۶۲ هزار واحد رسید و به نظر می‌رسد در روز آخر معاملات بازار سهام قبل از انتخابات آمریکا روند عرضه و تقاضای متعادل در نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام را شاهد باشیم اما کلیت بازار سهام و نمادها کوچک روند نزولی دارند.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درصد اندکی از فولاد تولیدی در بورس عرضه می‌شد که عملا کفاف نیاز خریداران یا تولیدکنندگان زنجیره را در بازار نمی‌داد و کمتر از ۴۰ درصد مصرف داخل بود، بنابراین عملا در بازار عطش ایجاد می‌شد.
با وجود روند نزولی شاخص بورس در سه ماه اخیر اما همچنان پربازده‌ترین بازار امسال تلقی می‌شود، با این حال این بازار پس از هفته پیش‌رو که در آن انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟
زمانی‌که ریزش بازار سهام در دهه سوم مردادماه به واسطه اختلاف دو وزیر دولت بر سر صندوق قابل‌معامله پالایشی آغاز شد، این ناهماهنگی به سقوط ارزش بنگاه‌های اقتصادی حاضر در بورس نیز انجامید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید