صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۳۶
کد خبر: 2960
گزارشگر: 213
۲۳۴۳
۰
۰
۲
نگاهی به فعالیت های چند زن ایرانی تبار در ایالات متحده

زنان ایرانی، آمریکایی در سیاست آمریکایی چه کردند؟

زنان ایرانی، آمریکایی در سیاست آمریکایی چه کردند؟
برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند.

برخی زنان ایرانی تبار آمریکایی که به دلایلی به دلیل مهاجرت خود یا خانواده شان هم اکنون در آمریکا زندگی می کنند، نقش های کلیدی و تعیین کننده ای در برخی کرسی های سیاسی اجتماعی ایالات متحده ایفا کرده اند که در گزارش زیر به مختصری از فعالیت تعدادی از ایشان اشاره شده است:  

 

استفانی بایس؛ نماینده منتخب کنگره از منطقه پنجم اکلاهما

  استفانی بایس، که پدری ایرانی دارد، اولین آمریکایی ایرانی‌تباری است که به یکی از دو مجلس قانون‌گذاری در آمریکا، مجلس نمایندگان، راه یافته است.

آنا اسکمانی؛ نماینده منتخب مجلس نمایندگان فلوریدا

  این سیاستمدار جوان، ابتدا دو سال پیش در سن ۲۸ سالگی به عنوان اولین ایرانی آمریکایی به مجلس قانونگذاری ایالت فلوریدا راه یافت. رای امسال نیز همانند دور پیشین موجب شد او با کسب اکثریت، کرسی خود را حفظ کند.

آنا کاپلان؛ نماینده سنای ایالتی از منطقه ۷ نیویورک

آنا کاپلان با نام آنا مناهمی در خانواده‌ای یهودی در تبریز متولد شده و تنها سیزده سال داشته که با وقوع انقلاب اسلامی والدینش تصمیم می‌گیرند او را به خارج از ایران بفرستند

سپی شاین؛ منتخب شورای شهر هالیوودغربی

  او در سال ۱۹۷۷ در ایران متولد شده و سال‌های اولیه کودکی را در ایران سپری کرد

شبره کلانتری جانسون؛ عضو منتخب شورای شهر سانتاکروز

  در تبلیغات کارزار خانم شبره کلانتری از جمله به جمع‌آوری بیش از سی میلیون دلار در طول پانزده سال اشاره شده که به عنوان کمک هزینه برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان، سلامت روان، مبارزه با مصرف مواد مخدر و بی‌خانمانی نوجوانان مورد استفاده قرار گرفته است.

شیرین قربانی؛ عضو شورای شهر سالت لیک

 شیرین قربانی که ۳۹ سال دارد در ایالت داکوتای شمالی از مادری غیرایرانی و پدری ایرانی به دنیا آمده است. خانم قربانی توسط مادرش بزرگ شده است.
شیرین قربانی خود را معلم، مدیراجرایی یک مرکز هنری، محقق در امور سیاسگذاری، راهنمای پارک‌های عمومی معرفی می‌کند

یاسمین انصاری ؛ نامزد شورای شهر از منطقه ۷ فنیکس

خانم انصاری که ۲۷ سال دارد، در سال جاری، به عنوان یکی از سی آمریکایی زیر سی سال در حوزه قانون و سیاست، فهرستی که مجله فوربز هر سال معرفی می‌کند، انتخاب شده بود./


روزنامه آسیا
https://www.asianews.ir/u/1QE
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید