صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 2967
گزارشگر: 213
۱۵۶۱
۰
۰
۱
توافق با فایزر و بایون‌تک

اروپا ۳۰۰ میلیون واکسن کرونا از آمریکا می خرد

اروپا ۳۰۰ میلیون واکسن کرونا از آمریکا می خرد
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.

شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز دوشنبه، ۱۹ آبان، اعلام کرد که با همکاری شرکت آلمانی «بایون‌تِک» واکسنی تولید کرده است که افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل ویروس کرونا مصون می‌کند.

شرکت فایزر برای ساخت این واکسن آزمایش‌های گسترده‌ای در شش کشور روی چهل هزار نفر انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت طبق توافق اتحادیه اروپا، ۲۷ کشور این اتحادیه می‌توانند ۲۰۰ میلیون دوز از این واکسن را بخرند و گزینه خرید ۱۰۰ میلیون دوز دیگر را نیز دارند.

هر فرد برای مؤثر واقع شدن این واکسن، باید دو دوز تزریق کند و بین تزریق این دوزها نیز باید سه هفته فاصله باشد.

خرید واکسن فایزر از سوی اتحادیه اروپا تنها پس از آن مجاز خواهد بود که کارایی و ایمنی آن به تأیید اداره سامان‌دهی دارو و درمان اتحادیه اروپا برسد.
https://www.asianews.ir/u/1QK
اخبار مرتبط
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نسبت به آماده شدن واکسن کرونا تا خاتمه سال ۲۰۲۰ و توزیع عادلانه آن ابراز امیدواری کرد.
در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹، توافقنامه‌ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین‌المللی واکسن، ارسال شده است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت روسیه، نخستین محموله واکسن کرونای روسی برای واکسناسیون مردم روسیه عرضه می شود. این واکسن در سه مرحله آزمایش و به چند مقام این کشور تزریق شده است.
مرکز تحقیق "گامالیا" در روسیه اعلام کرد که واکسن کرونا هفته آینده به ۴۰ هزار نفر تزریق می‌شود .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید