صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 2969
گزارشگر: 213
۱۳۹۸
۰
۰
۱
موسسه تحقیقات ادیسون اعلام کرد:‌

سه رای الکترال آلاسکا به ترامپ اختصاص یافت

سه رای الکترال آلاسکا به ترامپ اختصاص یافت
با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبرگزاری رویترز گزارش داد دونالد ترامپ در ایالت آلاسکا از رقیب خود پیشی گرفته و آرای مجمع برگزینندگان آن را به خود اختصاص خواهد داد.

با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبرگزاری رویترز گزارش داد دونالد ترامپ در ایالت آلاسکا از رقیب خود پیشی گرفته و آرای مجمع برگزینندگان آن را به خود اختصاص خواهد داد.

رویترز به نقل از موسسه تحقیقاتی ادیسون روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه نوشت ترامپ با شکست بایدن در آلاسکا، سه رای الکترال این ایالت را به خود اختصاص می‌دهد.

با این حال، با تصاحب این سه رای نیز آرای الکترال ترامپ به ۲۱۷ خواهد رسید و او هنوز نمی‌تواند پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

براساس نتایجی که خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد بایدن با ۲۹۰ رای الکترال برنده این انتخابات است.

تیم حقوقی دونالد ترامپ تلاش‌های خود برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت‌های مورد مناقشه از جمله پنسیلوانیا و جورجیا را ادامه می‌دهد.

فیس‌بوک ممنوعیت‌های مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را یک ماه دیگر تمدید کرد

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۱ آبان‌ماه اعلام کرد فیس‌بوک ممنوعیت‌های مربوط به انتشار تبلیغات درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در زمینه مقابله با اطلاعات غلط را برای یک هفته در نظر گرفته بود،‌ اما اکنون قرار است آن را تمدید کند.

رویترز نوشته ایمیلی از فیس‌بوک را مشاهده کرده که حاکیست: «در حالی که چندین منبع برنده انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش‌بینی کرده‌اند، ما هنوز هم معتقدیم که کمک به جلوگیری از سردرگمی یا سوء‌استفاده روی بستر ما بسیار مهم است.»

رویترز اشاره کرده که یک سخنگوی فیس‌بوک از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرد. براساس خبر، این ممنوعیت‌ها یک ماه طول خواهد کشید.

در آمریکا، دونالد ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرفته و تیم حقوقی او در حال پیگیری شکایت‌‌های قضایی برای تغییر نتیجه انتخابات است. پیش از این بسیاری از توییت‌های ترامپ درباره پیروزی در انتخابات در توییتر هم برچسب هشدار دریافت کرده بود.

براساس این گزارش، همچنین از آنجا که ادعاهای نادرست در رسانه‌های اجتماعی در مورد درستی آرا چند برابر شده است، به نظر می‌رسد گوگل نیز ممنوعیت تبلیغات سیاسی را پس از انتخابات هم دنبال کند.

این شرکت که گفته بود ممنوعیت‌ها حداقل یک هفته پس از اتمام رای‌گیری ادامه خواهد داشت، حاضر به پاسخ به سوالات در مورد زمان و چگونگی پایان محدودیت‌ها نشد./

https://www.asianews.ir/u/1QO
اخبار مرتبط
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه تا زمانیکه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده، از واکنش در این زمینه خودداری خواهد کرد.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تا کنون از قبول شکست در برابر رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن امتناع کرده، دادخواستی را در آریزونا، یکی از چند ایالتی که نتایح نهایی انتخابات در آن اعلام نشده، تنظیم کرده است.
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همچنان ادامه دارد، ‌دونالد ترامپ و جو بایدن به صورت زودهنگام اعلام «پیروزی» کرده‌ و همچنین اختلاف‌نظر درباره شمارش آرای پستی را افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که تاکنون شمارش آراء به کندی پیش می‎رود و به تبع آن نتایج هم قطره چکانی اعلام می‎شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید