صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۴۶
کد خبر: 2977
گزارشگر: 213
۸۱۰
۰
۰
۱
توییت تازه رییس جمهور آمریکا

کارزار ناتمام انتخابات آمریکا و اعلام ۷۳ میلیون رای ترامپ در توییتر

کارزار ناتمام انتخابات آمریکا و اعلام ۷۳ میلیون رای ترامپ در توییتر
دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا،‌ در توییت‌‌هایی به کاهش فاصله آرای خود با جو بایدن در آریزونا اشاره کرد و ضمن انتقاد از طولانی شدن روند شمارش رای‌ها در کارولینای شمالی، گفت آرای او به ۷۳ میلیون رسیده است.
دونالد ترامپ، رییس‌ جمهوری آمریکا،‌ در توییت‌‌هایی به کاهش فاصله آرای خود با جو بایدن در آریزونا اشاره کرد و ضمن انتقاد از طولانی شدن روند شمارش رای‌ها در کارولینای شمالی، گفت آرای او به ۷۳ میلیون رسیده است.

او در یکی از توییت‌هایی که روز پنجشنبه ۲۲ آبان‌ماه منتشر کرد با ارجاع به یک رسانه محلی آریزونا که از کاهش فاصله آرای او با جو بایدن خبر داده، نوشت: «از ۲۰۰ هزار رای به کمتر از ۱۰ هزار رای. اگر ما بتوانیم تمامی آرای داده‌ شده را بررسی کنیم، به راحتی می‌توانیم آریزونا را هم ببریم.»

‏ترامپ در توییت دیگری نوشت آرای او اکنون از ۷۱ میلیون به ۷۳ میلیون رسیده است.

رییس‌جمهور آمریکا در یک توییت جداگانه از طولانی شدن روند شمارش در کارولینای شمالی انتقاد کرد و در ادامه با کنایه نوشت: «آیا آن‌ها دنبال رای‌های بیشتر می‌گردند که تقلب کنند؟»

او اشاره کرد با بازشماری آرا در جورجیا، پیروز این ایالت خواهد شد.

ترامپ همچنین عدم دسترسی ناظرانش به اتاق‌های شمارش آرا در میشیگان و پنسیلوانیا را مورد اعتراض قرار داد و غیرقانونی خواند./
https://www.asianews.ir/u/1QU
اخبار مرتبط
با ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، خبرگزاری رویترز گزارش داد دونالد ترامپ در ایالت آلاسکا از رقیب خود پیشی گرفته و آرای مجمع برگزینندگان آن را به خود اختصاص خواهد داد.
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد روسیه تا زمانیکه نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده، از واکنش در این زمینه خودداری خواهد کرد.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که تا کنون از قبول شکست در برابر رقیب انتخاباتی‌اش جو بایدن امتناع کرده، دادخواستی را در آریزونا، یکی از چند ایالتی که نتایح نهایی انتخابات در آن اعلام نشده، تنظیم کرده است.
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
روند شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در پی شکایت‌های حقوقی تیم دونالد ترامپ،‌ رییس‌جمهور این کشور،‌ درباره مساله آرای پستی کند شده است.
فاصله میان آرای دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت جورجیا در حالی که فرایند شمارش به پایان خود نزدیک می‌شود،‌ کاهش یافته است.
دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای از ضبط و مسدود کردن ۲۷ وب سایت مرتبط با «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که اطلاعات نادرست منتشر می‌کردند، خبر داد.
در انتخابات آمریکا این امکان وجود دارد که رئیس جمهوری منتخب، برنده بیشترین تعداد آرای رای دهندگان در کشور نباشد. به این دلیل که در آمریکا، رئیس جمهوری به طور مستقیم با رای مردم انتخاب نمی‌شود، بلکه با رای "کالج‌های انتخاباتی" یا "رای الکترال" انتخاب می‌شود. اما این اصطلاح به چه معنی است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید