صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۲
کد خبر: 2978
گزارشگر: 213
۱۸۸۲
۰
۰
۱
تلاش دو بنیاد جهانی

ابتلای نسرین ستوده به کرونا و درخواست جهانی برای آزادی وی

ابتلای نسرین ستوده به کرونا و درخواست جهانی برای آزادی وی
اعضای انجمن قلم در آمریکا و آلمان و همین طور بنیاد جهانی «زندگی درست» معروف به نوبل آلترناتیو در پیامی خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری نسرین ستوده شدند.
اعضای انجمن قلم در آمریکا و آلمان و همین طور بنیاد جهانی «زندگی درست» معروف به نوبل آلترناتیو روز پنج‌شنبه در پیامی خواستار آزادی بی قید و شرط و فوری نسرین ستوده شدند.

این خبر دو روز پس از آن منتشر می‌شود که خبر رسید خانم ستوده، وکیل و مدافع حقوق بشر، در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رضا خندان، همسر او، روز سه‌شنبه گفت که همسرش نسرین ستوده که به تازگی به مرخصی آمده است، در زندان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا و نتیجه تست کرونای او در روز دوشنبه مثبت شده است.

در پیام بنیاد «زندگی درست» و انجمن قلم آمریکا که بعدا انجمن قلم آلمان نیز بدان پیوست آمده است که خانم ستوده به حکمی «ناعادلانه» در زندان به سر می‌برد و باید «به طور دائم و بی قید و شرط» آزاد شود.

نسرین ستوده که با اتهامات سیاسی به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است، اخیرا از زندان اوین به زندان قرچک منتقل شد.

پیشتر هم در مهرماه سال جاری صدها نویسنده و شخصیت فرهنگی جهان با امضای نامه‌ سرگشاده انجمن قلم آمریکا خطاب به حسن روحانی خواستار آزادی نسرین ستوده و دیگر زندانیان سیاسی در ایران شده بودند.

در مهرماه همچنین نام نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، به عنوان یکی از برندگان جایزه معتبر «زندگی درست»، معروف به نوبلِ آلترناتیو، اعلام شد.

خانم ستوده نخستین فعال ایرانی است که این جایزه را از آنِ خود کرده است./
https://www.asianews.ir/u/1QV
اخبار مرتبط
نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، با تودیع وثیقه به مرخصی رفت.
دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی «نقض مکرر و شدید» حقوق بشر در ایران را «مایه نگرانی جدی» دانست و همچنین بر همه‌گیری کرونا در جهان که ایران را پیش از هر کشور دیگر به پیشرو آمار کرونا در خاورمیانه تبدیل کرد، اشاره داشت.
وزیر مشاور در امور خارجی آلمان امروز در مصاحبه با روزنامه "ولت آم زونتاگ" خواستار آزادی نسرین ستوده وکیل مدافع و فعال حقوق بشر زندانی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید