صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 2979
گزارشگر: 213
۱۵۳۷
۰
۰
۴
معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت:

تهران در آستانه تعطیلی کامل

تهران در آستانه تعطیلی کامل
نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت با بیان اینکه وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا بحرانی است، خبر داد که موضوع تعطیلی کامل و دو هفته‌ای استان تهران در آستانه تایید نهایی است.
نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت با بیان اینکه وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا بحرانی است، خبر داد که موضوع تعطیلی کامل و دو هفته‌ای استان تهران در آستانه تایید نهایی است.

توکلی با تاکید براینکه وضعیت استان تهران وضعیت بحرانی است و درخواست تعطیلی دو هفته‌ای استان تهران تقریبا در حال جلو رفتن است، افزود که مصوبات اولیه برای تعطیلی تهران گرفته شده و مصوبات نهایی آن را نیز از طریق ستاد کرونای استان تهران به شدت پیگیری می‌کنیم تا تهران به مدت دو هفته تعطیل شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران درباره جزییات طرح تعطیلی استان تهران، نیز گفت: «لاک‌دان و قفلکردن کامل مدنظر است؛ یعنی فقط ارگان‌های امدادی و خدماتی ویژه اجازه فعالیت دارند و در نتیجه همه کارمندان و کارگران تعطیل می‌شوند و فقط مشاغل گروه یک مانند اورژانس، آتش نشانی، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های مایحتاج و مواد غذایی می‌توانند فعالیت داشته باشند».

توکلی تاکید کرد که ما به شدت در حال رایزنی برای اعمال این تعطیلی دو هفته‌ای هستیم و بسیاری از مسئولان استان تهران نیز روی این موضوع توافق نظر دارند.

پیشتر نیز مقام‌های وزارت بهداشت گفته بودند که روز شنبه ۲۴ آبان ماه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی کامل تهران تصمیم‌گیری خواهد کرد./
https://www.asianews.ir/u/1QW
اخبار مرتبط
با رسیدن آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش از 450 نفر، محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص آی‌سی‌یو، فاش کرد که به دلیل مخالفت با نظرات مسئولان عذر او را از کمیته علمی ستاد کرونا خواسته‌اند؛ این در حالی است که چندی پیش دکتر هاشمیان، با انتشار ویدئویی کوتاه به آثار مثبت داروی خوراکی فاویپراویر(Favipiravir) اشاره کرد و از وزارت بهداشت انتقادی را بیان داشت که چرا با تجویز این دارو از سوی پزشکان موافقت نمی‌کند و با این ممانعت موجب دسترسی ناکافی بیمارستان‌ها و پزشکان به این دارو شده است.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران امروز، ضمن اشاره به ناکارآمدی طرح محدودیت ساعتی کسب ‌و کار تاکید کرد که قطع زنجیره کرونا فقط با تعطیلی کامل و سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.
رؤسای ۶۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، خواستار تعطیلی حداقل دوهفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری شدند.
در تازه‌ترین اقدام برای کنترل شیوع کرونا، رئیس جمهور از کاهش ساعت کار برخی مشاغل به شش بعدازظهر در تهران، مراکز استان‌ و شهرهای پرجمعیت از روز سه‌شنبه، ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر خبر داد.
رئیس کمیته سلامت در شورای شهر تهران روز شنبه، از جان باختن ۱۷ هزار و ۷۵۴ نفر در پایتخت به دلیل ابتلا به کرونا در ماه‌های گذشته خبر داد.
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.
در حالی که بالاترین آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در ایران طی شبانه‌روز گذشته به ثبت رسید، مردم تهران در انتظار تصمیم برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت هستند.
یک عضو شورای شهر تهران با اعلام افزایش صددرصدی آمار مرگ‌ومیر در تهران از «برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد سه آرامستان جدید در پایتخت» خبر داد.
براساس تاکید مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری، باید دو تا سه هفته کشور را قرنطینه کامل کرد یا شهرهای قرمز را قرنطینه کرد تا سکون کامل در کشور ایجاد شود و مردم همگی در خانه‌ها بمانند.
اعضا جلسه کمیته بررسی مشکلات حوزه سلامت استان تهران بر تعطیلی دو هفته ای این استان در راستای قطع زنجیره کرونا تاکید کردند و تصمیم قطعی در این باره هنوز اتخاذ نشده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید