صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۳ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
کد خبر: 2981
گزارشگر: 213
۸۵۲
۰
۰
۲
دو فروند قایق بمب گذاری به ترمینال نفتی جازان نزدیک شدند

علت آتش سوزی در پایانه نفتی عربستان چیست؟

علت آتش سوزی در پایانه نفتی عربستان چیست؟
مقام‌های عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه گفته‌اند٬ انهدام و رهگیری دو فروند قایق بمب گذاری شده توسط نیروهای شبه نظامی حوثی، باعث بروز آتش سوزی در نزدیکی ترمینال نفتی در جازان در جنوب غربی عربستان شده است.
یک مقام نظامی و یک مقام وزارت انرژی عربستان گفته‌اند، نیروهای اتئلاف به رهبری عربستان دو فروند قایق بمب گذاری شده حوثی‌ها را در نزدیکی ترمینال نفتی جازان منهدم کردند که باعث بروز آتش سوزی در نزدیکی سکوی شناور تخلیه ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جازان شد.

خبرگزاری رسمی عربستان گزارش داده است، نیروهای آتش نشانی عربستان توانسته‌اند این آتش سوزی را مهار کنند.

یک منبع مطلع به خبرگزاری رسمی عربستان گفته است، در جریان انفجار این دو قایق، لوله‌های متصل به این سکوی شناور دچار آتش سوزی شدند.

خبرگزاری عربستان گفته است که این آتش سوزی تلفاتی در بر نداشته است.

«جامعه جهانی ایران را مسئول بداند»

در همین حال، سرتیپ ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان پنجشنبه به شبکه العربیه گفته است، جامعه بین المللی می‌بایست ایران را مسئول اقدام شبه نظامیان حوثی در حملات با قایق‌های بمبگذاری شده، بداند.

خبرگزاری رسمی عربستان هم می‌گوید، نیروهای ائتلاف و انصارالله یمن دو قایق بمبگذاری هدایت شونده را در جنوب بندر صالیف ، ۲۱۵ متری ساحل هدف قرار دادند که تهدیدی برای حمل و نقل دریایی بودند.

طبق این گزارش، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان گفته است: این قایق‌های بمبگذاری شده «تهدیدی قریب الوقوع برای حمل و نقل دریایی، تجارت بین المللی و امنیت منطقه‌ای و بین المللی بودند.»

جنگ یمن از سال ۲۰۱۴ در پی تصرف مناطق گسترده‌ای از خاک این کشور از جمله صنعا، پایتخت، توسط شورشیان حوثی آغاز شد.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی از بهار ۲۰۱۵ با هدف مقابله با حوثی‌ها و بازگرداندن قدرت به دولت یمن وارد این جنگ شد. با این همه حوثی‌ها هنوز اکثر شهرهای بزرگ کشور را در کنترل خود دارند.

آسوشیتدپرس می‌گوید، جنگ در یمن بدترین بحران انسانی در جهان است که باعث گرسنگی میلیون‌ها نفر شده است. براساس آمار گردآوری شده بیش ۱۱۲ هزار نفر از جمله جنگجویان و غیرنظامی در این این جنگ شش ساله کشته شده‌اند.

برخی از رسانه‌های بین‌المللی از جنگ یمن به عنوان جنگ نیابتی بین ایران و عربستان سعودی یاد می‌کنند./
https://www.asianews.ir/u/1QY
اخبار مرتبط
نخست وزیر پاکستان گفت: اگر تهران مستقیما با ریاض وارد جنگ شود، «فاجعه‌ای» به بار خواهد آمد که ویرانی‌های آن دامن‌گیر کشورهای سراسر دنیا «به‌ویژه کشورهای فقیرتر» می‌شود و «قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید».
در پی اولتیماتوم ۲۴ ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این کشور آفریقایی تصمیم گرفته روند عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را آغاز کند.
در ادامه تشدید تنش‌ بین ایران و عربستان، کابینه عربستان سعودی بار دیگر بر درخواست این کشور برای اتخاذ موضعی قاطع‌تر از سوی جامعه جهانی علیه ایران تأکید کرد.
پادشاه عربستان در سخنرانی امسال سازمان ملل، حمایت خود را از تلاش‌های ایالات متحده به منظور برقراری مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها ابراز کرد و خواهان خلع سلاح حزب الله لبنان به دلیل وابستگی این حزب به جمهوری اسلامی ایران شد.
یک روزنامه اسراییلی نوشت که احتمال دارد عربستان به زودی با اسرائیل به توافق برسد.
دادگاهی در عربستان آخرین احکام متهمان به قتل جمال خاشقچی، منتقد و روزنامه‌نگار سعودی را که محکومیت حبس است، صادر کرد.
پس از امضای رسمی توافق امارات با اسراییل، بحرین نیز روابط خود را با این کشور آشکار خواهد کرد.
اتفاق های پرسر و صدای هفته گذشته و صلح اعراب و امارات و مراودات نزدیک به صلح چند کشور عربی با اسراییل، سبب شد با محسن فرشاد، سخنگوی جبهه ملی ایران گفت و گویی داشته باشیم..وی که عضو هیات رهبری و اجرایی جبهه ملی است، در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده و سپس مدرک فوق لیسانس و دکترای دولتی حقوق خصوصی را از دانشگاه "اکس مارسی" فرانسه گرفته است. مدرس و مشاور دانشگاه ها و سازمان های مختلف، از جمله فعالیت ها در کارنامه کاری اوست.. این گفت و گو را در ادامه بخوانید:
هیات دولت سعودی در نشست خود به ریاست ملک سلمان، بار دیگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و همچنین عدم لغو آن را خواستار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید