صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۵
کد خبر: 2996
گزارشگر: 213
۹۵۴
۰
۰
۴
سفیر کشور دانمارک در دیدار با سردبیر روزنامه آسیا مطرح کرد:

کالاهای بشر دوستانه به ایران می رسانیم/در دانمارک فاصله طبقاتی نیست

کالاهای بشر دوستانه به ایران می رسانیم/در دانمارک فاصله طبقاتی نیست
«جسپر وار» سفیر کشور دانمارک در ایران حدود دو ماه است که مأموریت خود را آغاز کرده است. وی کار دیپلماسی خود را از سال 1991 میلادی به عنوان کارشناس وزارت امور خارجه در کپنهاک آغاز کرده و از سال 1993 مدت سه سال دبیر اول سفارت کشورش در دمشق بوده است..با وی به اتفاق ایرج جمشیدی، سردبیر روزنامه آسیا، دیداری داشتیم و درباره ماموریتش در ایران و روابط اقتصادی دو کشور گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم که در ادامه می آید:

«جسپر وار» سفیر کشور دانمارک در ایران حدود دو ماه است که مأموریت خود را آغاز کرده است. وی کار دیپلماسی خود را از سال 1991 میلادی به عنوان کارشناس وزارت امور خارجه در کپنهاک آغاز کرده و از سال 1993 مدت سه سال دبیر اول سفارت کشورش در دمشق بوده است... با وی به اتفاق ایرج جمشیدی، سردبیر روزنامه آسیا، دیداری داشتیم و درباره ماموریتش در ایران و روابط اقتصادی دو کشور گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم که در ادامه می آید:

وی با یازده سال خدمت در بخش های مختلف ناتو و مدیریت سیاست امنیتی وزارت امور خارجه دانمارک با اقامت در آنکارا سفیر کشورش در ترکیه و جمهوری آذربایجان بعد از آن سفیر در اسرائیل شده و پس از 5 سال عهده دار بودن سفارت دانمارک در مالزی مأمور خدمت در جمهوری اسلامی ایران شده است.

سفیر جدید دانمارک در ایران علاوه بر چند سال تجربه مأموریت خود در کشورهای خاورمیانه با توجه به نقش دانمارک در خاورمیانه و حضور نیروهای آن کشور در عراق برای آموزش مبارزه نیروهای عراق علیه داعش در حال حاضر، همچنین تجارت دریایی و اهمیت رفت و آمد ناوگان کشتیرانی دانمارک در خلیج فارس، مدت شش ماه پس از انتخاب شدن به مأموریت جدید درباره ایران آموزش دیده و مطالعه جامعی انجام داده است و در واقع با آشنایی به فرهنگ و ادبیات و زندگی مردم ایران با دست پر مأموریت خود را آغاز کرده است.

هنگامی که به اتفاق ایرج جمشیدی سردبیر روزنامه وارد سفارت دانمارک شدیم، کارکنان سفارت ما را به کنار استخر باغ سفارت راهنمایی کردند. چند صندلی با فاصله و یک میز در فضای زیبای پاییزی کنار استخر قرار داشت که آقای یسپروار با خوشرویی و شادی از ما استقبال کردند به همین سبب ما هم نخسین پرسش خود را با تأثیر از برخورد پر لطف جناب سفیر به شهرت شادترین بودن مردم دانمارک در میان مردم سایر کشورها اختصاص دادیم و سوال کردیم؛ علت شاد بودن مردم دانمارک چیست؟

وی گفت: یک عامل اصلی برای شاد بودن مردم مالیات سنگینی است که دولت بر درآمدهای مردم تعیین کرده است و از همین محل برای عادلانه ساختن فاصله طبقاتی بهره برداری می شود، در دانمارک توجه به سلامت همه مردم با بیمه رایگان تأمین می شود آموزش و پرورش از ابتدایی تا تحصیل در دانشگاهها رایگان است به دانشجویان دانشگاه مبلغی هم برای کمک تحصیلی پرداخت می شود. یک دانمارکی اگر کارش را از دست بدهد لازم نیست خانه و زندگی خود را بفروشد چون دولت به چنین افرادی مبلغی که هزینه زندگی اش را تأمین کند، پرداخت می کند و در واقع اختلاف میان فقیر و غنی زیاد نیست.

سفیر دانمارک درباره روابط اقتصادی ایران و دانمارک گفت: دو کشور همواره روابط اقتصادی خوبی داشته اند و از همان زمان تأسیس راه آهن ایران که دانمارک در آن شرکت کرده بود این روابط ادامه داشت ولی با خارج شدن آمریکا از برجام و فشاری که از سوی این کشور به سایر کشورها وارد شده متأسفانه در این باره تأثیر گذاشته است.

وی اضافه کرد: ما از بر جام حمایت می کنیم و سعی کرده ایم با استفاده از مکانیزم کالاهای بشر دوستانه مانند دارو و موا غذایی اقداماتی انجام دهیم و در این راستا در ماه سپتامبر امسال با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری دانمارک شرکت دارویی نوو نورد (NOVONORD) که یکی از شرکت های بزرگ دارویی دانمارک است با تأسیس یک شرکت داخلی در ایران و افتتاح نخستین خط تولید خود، تولید انسولین قلمی را آغاز کرده است.

یسپروار درباره ایرانیان مقیم دانمارک گفت: آمار دقیقی از ایرانیان مقیم دانمارک ندارم ولی گفته می شود حدود 30 هزار نفر ایرانی تبار در این کشور زندگی می کنند.

وی درباره موقعیت توریسم در دانمارک گفت: برای دیدن طبیعت زیبای سواحل غربی کشور و زیبایی های شهر کپنهاک پایتخت دانمارک هر سال توریست های زیادی از آلمان و نروژ و سایر کشورها به دانمارک سفر می کنند. البته دوچرخه سواری در کپنهاک جاذبه فراوانی برای توریست ها دارد. توریست ها در شهر و حتی در بزرگراه ها با دوچرخه سواری از زیبایی های این کشور لذت می برند.

سفیر دانمارک درباره اولویت مأموریت خود در مدت اقامت در ایران گفت: با توجه به نقاط مشترک و روابط دوستانه دو کشور تلاش می کنم روابط اقتصادی گسترش یابد و برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه با هم اقدامات خوبی انجام دهیم چون کشور ایران نقش بسیار ارزشمندی در منطقه دارد./

حمید دهقان
https://www.asianews.ir/u/1Rh
اخبار مرتبط
بر اساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط مصرف کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کاهش قابل توجهی یافته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که قیمت کالاهای اساسی در کشور در هفته آینده تغییر محسوسی خواهد داشت!
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه هفتم آبان خود طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی در قالب کالابرگ (کوپن) را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید