صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۳
کد خبر: 2999
گزارشگر: 213
۹۳۸
۰
۰
۳
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن

نماینده مجلس در حمایت از فقرا اعتصاب غذا کرد/رباخواری بانک ها سبب نابودی اقتصاد شد

نماینده مجلس در حمایت از فقرا اعتصاب غذا کرد/رباخواری بانک ها سبب نابودی اقتصاد شد
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان ‌دستور خود از «تحصن» و «اعتصاب غذا» در دفتر کارش به منظور «حمایت از محتاجان به نان شب و گرفتاران» و در اعتراض به «عدم صداقت برخی مسئولان» خبر داد.
مصطفی رضا حسینی قطب‌آبادی، نماینده شهر بابک در مجلس یازدهم شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نطق میان‌ دستور خود از «تحصن» و «اعتصاب غذا» در دفتر کارش به منظور «حمایت از محتاجان به نان شب و گرفتاران» و در اعتراض به «عدم صداقت برخی مسئولان» خبر داد.

مصطفی رضا حسینی قطب‌آبادی دلیل اصلی وضعیت اقتصادی موجود را «رباخواری» عنوان کرد و گفت: «مردم می‌گویند اقتصادشان موقعی رو به زوال رفت که ربا وارد آن شد.»

نماینده شهر بابک در ادامه بانک‌های کشور را متهم به رباخواری کرد و توضیح داد: «بانک‌ها پول مردم را جمع کردند و از همان پول به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تاخیر و جریمه اخذ کردند در نتیجه هم اقتصاد خراب شد و هم اسلام بدنام.»

به نقل از ایلنا، آقای حسینی قطب‌آبادی درباره زمان آغاز و پایان تحصن و اعتصاب غذای خود و چگونگی آن توضیحی ارائه نداد.

سوءمدیریت‌ها، تحریم و مشکلات ناشی از شیوع کرونا، اقتصاد ایران را به شدت تحت فشار قرار داده و معیشت خانوارهای ایرانی را با تنگنا مواجه کرده است.

رئیس جمهور ایرانی چندی پیش با اعتراف به گرانی مواد غذایی و کالاها در ایران، علت آن را «جنگ اقتصادی» آمریکا علیه ایران اعلام کرد اما منتقدان سوءمدیریت دولتی را از علل اصلی این وضعیت می‌دانند.

برخی کارشناسان علاوه بر نقش تحریم‌های آمریکا در افزایش تورم، «فساد مالی سیستماتیک» در ایران و نیز هزینه‌های «عظیم و پنهان» جمهوری اسلامی در حوزه فعالیت‌های نظامی و هسته‌ای را نیز در وضعیت موجود دخیل می‌دانند.

به گزارش آسیانیوز بر اساس آخرین بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط مصرف کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کاهش قابل توجهی یافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه مرکز آمار ایران که اوایل آبان‌ماه منتشر شد، تورم نقطه‌ای در مهرماه سال جاری به ۴۱.۴ درصد رسید. تورم نقطه‌ای به معنای افزایش سطح قیمت‌ها در یک ماه سال به نسبت ماه مشابه در سال قبل است./
https://www.asianews.ir/u/1Re
اخبار مرتبط
این روزها بازنشستگان کارگری با مصائب بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند؛ دردهایی که قبل از هرچیز در پایین بودن سطح حقوق ماهانه آنها ریشه دارد و بعد از آن، به ناکافی بودن خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده بازمی‌گردد؛ بازنشستگان خواستار مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند و می‌گویند «تامین اجتماعی» سرمایه بین نسلی ماست. در این باره فعال صنفی مستقل بازنشستگان در گفت و گویی با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت جمعی در نیل به اهداف مشترک، از اجرایی نشدن قانون در تعیین مزد و مستمری طبقه کارگر می‌گوید.
بر اساس بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، متوسط مصرف کالاهای اساسی در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ کاهش قابل توجهی یافته است.
در کشور ما امنیت شغلی، تأمین معیشت و تشکل یابی، سه ضلع اصلی مشکلات کارگران را تشکیل می دهند و تأثیر این سه ضلع بر یکدیگر نیز بدین صورت است که چون بحث معیشت در قشر کارگری لحاظ نشده است، امکان چانه زنی بر سر وجود امنیت شغلی از سوی کارگر شکل نمی گیرد.
سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: یارانه نقدی آبان ماه ساعت ۲۴ امشب (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.
اگرچه از زمان کاهش شدید شاخص بازار سرمایه تا به امروز گوش‌ همه از جمله «نوسان ذات بازار است» پر شده، اما آیا اکنون دوران سختی های بازار سهام به سر آمده است؟
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفت که سبد هزینه هر خانوار تقریبا به ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ این در حالی است که بر اساس سبد غذایی وزارت بهداشت از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقرند.
بر اساس آخرین آمار رسمی کرونا در ایران، تعداد جان‌باختگان در یک شبانه‌روز گذشته ۴۰۶ نفر و تعداد مبتلایان جدید نیز ۸ هزار و ۷۷۲ نفر اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید