صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۲
کد خبر: 3007
گزارشگر: 213
۱۴۳۸
۰
۰
۱
براساس گرارش هایی از آسوشیتدپرس

ترامپ گفت که با واکسن آمریکایی به «آفت چینی» پایان می دهیم/واکسن «مُدرنا» با تاثیر 95 درصدی

ترامپ گفت که با واکسن آمریکایی به «آفت چینی» پایان می دهیم/واکسن «مُدرنا» با تاثیر 95 درصدی
شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.

شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، واکسن مدرنا که با همکاری موسسه ملی بهداشت آمریکا ساخته شده است، در حال کارآزمایی بر روی ۳۰ هزار داوطلب است.

یک هیئت نظارت مستقل اکنون می‌گوید دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن مدرنا به داوطلبان، این واکسن در مورد تنها حدود ۵ درصدشان بی‌تاثیر بوده است.

برای تاثیرگذاری بهتر واکسن مدرنا باید دو دوز از آن، با فاصله چهار هفته از هم، به افراد تزریق شود.

شرکت مدرنا ماه گذشته اظهار اطمینان کرد که می‌تواند تصویب اضطراری واکسن خود را از مقامات ایالات متحده در ماه دسامبر دریافت کند.

به گفته مسئولان این شرکت انتظار می‌رود به‌زودی ۲۰ میلیون دوز از این واکسن در ایالات متحده در دسترس باشد.

این شرکت امیدوار است که طی سال آینده میلادی حداکثر یک میلیارد دوز برای استفاده در سراسر جهان در دسترس داشته باشد.

کمیسیون اروپا نیز در حال مذاکره با مدرنا برای تأمین حداکثر ۱۶۰ میلیون دوز واکسن است.

عوارض جانبی تزریق واکسن مدرنا نیز خستگی، درد عضلانی و درد در محل تزریق بعد از دوز دوم واکسن اعلام شده است.

 یکی از واکسن‌هایی که تاکنون توانسته مرحله آزمایش بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارد، واکسن فایزر است. شرکت داروسازی آمریکایی فایزر روز دوشنبه، ۱۹ آبان، اعلام کرد که با همکاری شرکت آلمانی «بایون‌تِک» واکسنی تولید کرده است که افراد را تا ۹۰ درصد در مقابل ویروس کرونا مصون می‌کند.

شرکت فایزر برای ساخت این واکسن آزمایش‌های گسترده‌ای در شش کشور روی چهل هزار نفر انجام داده است.

واکسن‌های دو شرکت فایزر و مدرنا واکسن‌هایی به اصطلاح «ام‌آران‌ای» (mRNA) هستند که یک فناوری کاملاً جدید است و با استفاده از خود ویروس کرونا ساخته نشده‌اند.

در حالی که واکسن فایزر برای جابه‌جایی نیاز به محیطی با دمای منفی ۷۰ درجه سانتی‌گراد دارد، گزارش‌ها حاکی است که واکسن مدرنا را می‌توان در دمای منفی ۲۰ درجه نقل و انتقال داد.

موارد ایتلا به ویروس کووید-۱۹ در ایالات متحده در آخر هفته ۱۱ میلیون نفر را رد کرد که یک میلیون از آنها فقط در هفته گذشته ثبت شده است.

این همه‌گیری بیش از ۱.۳ میلیون نفر را در سراسر جهان کشته‌است که بیش از ۲۴۵ هزار نفر مربوط به ایالات متحده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد./

شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.

ترامپ گفت که با واکسن آمریکایی به نابود کردن آفت چینی پایان دادیم/واکسن مُدرنا با تاثیر 95 درصدی

https://www.asianews.ir/u/1Rl
اخبار مرتبط
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب، ۲۲ آبان‌ماه، خبر داد که چهار میلیون واکسن ضد کرونا ساخت شرکت فایزر به اسرائیل خواهد رسید و محموله‌های نخست واکسن تا یک ماه و نیم دیگر در دسترس اسرائیلی‌ها خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نسبت به آماده شدن واکسن کرونا تا خاتمه سال ۲۰۲۰ و توزیع عادلانه آن ابراز امیدواری کرد.
در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خرید واکسن کووید۱۹، توافقنامه‌ای توسط رییس سازمان غذا و دارو امضا و به اتحادیه بین‌المللی واکسن، ارسال شده است.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت روسیه، نخستین محموله واکسن کرونای روسی برای واکسناسیون مردم روسیه عرضه می شود. این واکسن در سه مرحله آزمایش و به چند مقام این کشور تزریق شده است.
مرکز تحقیق "گامالیا" در روسیه اعلام کرد که واکسن کرونا هفته آینده به ۴۰ هزار نفر تزریق می‌شود .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید