صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۸
کد خبر: 3013
گزارشگر: 213
۴۶۰۲۸
۱
۴
۶
معاون بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی:

واریز افزایش حقوق و مستمری کشاورزان و عشایر تا پایان آبان

واریز افزایش حقوق و مستمری کشاورزان و عشایر تا پایان آبان
معاون بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: تا چند روز آینده حقوق آبان ماه بر اساس نرخ جدید و تمامی معوقات از اول فروردین ماه تا به امروز به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.

علی اخوان بهبهانی جزئیات تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی با سازمان بهزیستی را تشریح کرد.

 به گزارش آسیانیوز، علی اخوان بهبهانی در گفتگوی زنده با مخاطبان صفحه صندوق بیمه اجتماعی به سوالات مطرح شده بیمه شدگان پاسخ داد.

وی در خصوص افزایش حقوق و مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان وعشایر، گفت: معمولاً به صورت سالانه از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش مستمری و حقوق در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اتفاق می‌افتد امسال با حمایت‌های مدیرعامل صندوق و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسان‌سازی صورت گرفت. بر اساس این همسان‌سازی تمام افرادی که از ۱۵ سال پیش تاکنون بازنشسته شدند باتوجه به شرایط امروز حقوق و مستمری دریافت خواهد کرد. طبیعی است کسانی که در سنوات اخیر بازنشسته شدن افزایش کمتری خواهند داشت و در خصوص مستمری بگیران سنوات قبل افزایش بالاتر است.

اخوان بهبهانی در خصوص زمان واریزی این حقوق گفت: تا چند روز آینده حقوق آبان ماه بر اساس نرخ جدید و تمامی معوقات از اول فروردین ماه تا به امروز به حساب مستمری بگیران واریز خواهد شد.

وی در پاسخ به دلیل پایین بودن مستمری صندوق و مقایسه آن با بیمه تامین اجتماعی گفت: برای روشن‌تر شدن این مسئله فقط با مقایسه میزان پرداختی و دریافتی مستمری سازمان تامین اجتماعی میتوان به نتیجه رسید. توجه کنید که حق بیمه تامین اجتماعی در کمترین سطح ماهانه ۸۰۰ هزار تومان و میزان مستمری دریافتی نزدیک به دو میلیون تومان است، در صورتی که پرداختی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در بالاترین سطح سالانه ۸۴۰ هزار تومان و حقوق آن نیز ۹۳۳ هزار تومان است، این رقم بالغ بر یک دوازدهم میزان سازمان تامین اجتماعی است. ضمنا در نظر داشته باشید که بازنشستگیدر سازمان تامین اجتماعی با ۳۰ سال پرداخت حق بیمه است اما در صندوق روستاییان نصف این مدت و با ۱۵ سال میسر است.

معاون بیمه‌ای و امور استان‌های صندوق ادامه داد: توجه داشته باشید که اگر سازمان تامین اجتماعی قرار بود با فرمول صندوق بیمه اجتماعی پرداختی و دریافتی داشته باشد باید ۲۴ برابر حقوق امروزه پرداخت می‌کرد. در برابر آن نیز اگر این صندوق بنا داشت با فرمول پرداختی سازمان تامین اجتماعی مستمری پرداخت کند باید فقط ۳۰ هزار تومان حقوق ماهانه مستمری پرداخت می‌کرد. این فقط یک مقایسه کوتاهی از فرمولهای پرداختی و دریافتی متفاوت دوبیمه است.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمی‌توان پرداختی بیشتری داشت و در زمان بازنشستگی دریافتی بیشتری نیز دریافت نمود، گفت: در حال ایجاد سطح مکمل برای افرادی که می‌خواهند پرداختی بیشتری داشته و از طرف دیگر در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت کنند هستیم، اما سطوح موجود در صندوق در توسط دولت مشخص می‌شود.

اخوان بهبهانی در خصوص دفترچه بیمه درمانی نیز گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هیچ تعهدی در برابر درمان ندارد و متولی این امر سازمان بیمه سلامت است، اما امسال با پیگیری‌های مدیرعامل صندوق و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد تا بیمه شدگان صندوق بتوانند بدون آزمون وسع دفترچه بیمه سلامت دریافت کنند. امیدواریم سال آینده هم بتوانیم این امر را ادامه بدهیم.

وی در پاسخ به مشکلات انتقال سوابق بیمه‌ای بین صندوق بیمه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: پذیرای انتقال سابقه از بیمه تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌ها به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستیم و هیچ مشکلی در این موضوع وجود ندارد برای برعکس آن یعنی انتقال سابقه صندوق بیمه تامین اجتماعی هیچ مشکلی از سوی ما وجود ندارد و این مشکل از سوی سازمان تامین اجتماعی است و این مسئله در شورای عالی رفاه مطرح شده و امیدواریم به زودی حل شود.

اخوان بهبهانی در خصوص درخواست تخفیف بیمه برای برخی از مشاغل نیز گفت: در هیچ صندوقی تخفیف بیمه‌ای وجود ندارد این میزان مشخص است، دریافت و سرمایه‌گذاری می‌شود. اما در برخی از سال‌ها دولت حق بیمه پرداختی برخی از مشاغل مانند کارگران یا قالیبافان را پرداخت می‌کنند. لذا پرداختی حق بیمه از طرف شخص کمتر خواهد بود. در این صندوق نیز دولت در برخی از سال‌ها حق بیمه پرداختی برخی مانند مددجویان کمیته امداد را تقبل می‌کند اما ممکن است سال‌های دیگر تصمیمی به پرداخت حق بیمه آن‌ها نداشته باشد.

 به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، وی در خصوص کارت‌های عضویت صندوق نیز گفت: کارت‌های عضویت در حال صدور است و از طریق استان‌ها و کارگزاری‌ها به بیمه‌شدگان تحویل داده خواهد شد. اما برخی از بیمه‌شدگان در زمان ثبت‌نام عکسی از خود ارائه نکردند بنابراین کارتی برای آن‌ها صادر نشده است بنابراین اگر مایل به دریافت کارت هستند باید از خود عکس ارائه و در سامانه ثبت کنند.

معاون بیمه‌ای صندوق و امور استانها در خصوص انتقال سابقه بیمه خدمت سربازی نیز گفت: در حال پیگیری هستیم تا مصوبه قانونی آن را دریافت کنیم و بسته به نوع مصوبه این اتفاق صورت خواهد گرفت. توجه شود که حق بیمه ۲ساله خدمت سربازی چه در بیمه تامین اجتماعی و چه در صندوق دریافت خواهد شد. با توجه به آنکه یک‌سوم حق بیمه پرداختی این صندوق از طرف بیمه شده و دو سوم دیگر از طرف دولت خواهد گرفت به دنبال ایجاد تعادل هستیم تا دولت نیز در این امر مشارکت داشته باشد و افراد از این بیمه برخوردار شود.

وی در خصوص زمان بر بودن تکمیل پرونده از کار افتادگی بیمه شدگان نیز گفت: این فرآیند به صورت دستی صورت می‌گیرد دستی صورت می‌گرفت و به دلیل بالا بودن ترافیک کاری در برخی از استانها و طولانی بودن کمیسیون‌های پزشکی این اتفاق زمانبر بود اما برای سرعت بخشیدن به این امر اتفاقی رقم زدیم تا درخواست و ثبت این مسئله به صورت مکانیزه صورت گیرد. از طرف دیگر تا به دنبال ایجاد کمیسیون پزشکی در صندوق هستیم تا این مسئله نیز درصندوق حل شود.

وی در پایان در مورد محدودیت ۵۰ سال برای بیمه شدگان صندوق نیز گفت: این مصوبه توسط مجلس و قانون تصویب شده است و تغییر آن به موجب تصمیم مجلس و قانون است اگر تغییری توسط این دو صورت گیرد ما نیز تابع آن خواهیم بود./ مددجویان بهزیستیصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

https://www.asianews.ir/u/1Rq
اخبار مرتبط
این روزها بازنشستگان کارگری با مصائب بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند؛ دردهایی که قبل از هرچیز در پایین بودن سطح حقوق ماهانه آنها ریشه دارد و بعد از آن، به ناکافی بودن خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده بازمی‌گردد؛ بازنشستگان خواستار مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند و می‌گویند «تامین اجتماعی» سرمایه بین نسلی ماست. در این باره فعال صنفی مستقل بازنشستگان در گفت و گویی با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت جمعی در نیل به اهداف مشترک، از اجرایی نشدن قانون در تعیین مزد و مستمری طبقه کارگر می‌گوید.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در ارتباط با بدهی دولت به سازمان گفت: دولت خلاف قانون عمل می‌کند و تامین اجتماعی را نادیده می‌گیرد.
براساس آخرین آمارها، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، روی هم، در بیشترین حالت، ۲.۵ میلیون نفر هستند؛ اما بازنشستگان تامین اجتماعی، ۳.۵ میلیون نفر هستند؛ وقتی دولت برای ۲.۵ میلیون نفر، ۲۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی اختصاص داده، چرا برای ۳.۵ میلیون نفر حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه‌ی همسان‌سازی در نظر نگیرد؟!
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفت که سبد هزینه هر خانوار تقریبا به ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ این در حالی است که بر اساس سبد غذایی وزارت بهداشت از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقرند.
مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: در شرایطی که کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از ناحیه اجرای همسان‌سازی تنها ۷۵ هزارتومان افزایش یافت که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از همین ناحیه، بین ۷۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان است.
وزیر رفاه گفت: حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی 90 درصد افزایش می یابد و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات ۵ میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.
رئیس صندوق بازنشستگی کشور گفت: وام 50 میلیونی جهت خرید لوازم خانگی به بازنشستگان کشوری تعلق می گیرد.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در توییتی نوشت: از امروز با عرضه سهام صندوق مدیریت ثروت در فرابورس، صد هزار نفر از بازنشستگان کشوری که قبلاً ثبت نام کرده اند، سهامدار این صندوق می شوند
محمود مرتضایی فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، از واریز 1.2 میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
میلادفتح الهی اندیمشکی
۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
1

😔😔😔😔😔😔😔یکم ب فکر مردم باشین دارن نابود میشن یا چیزارو ارزون کنین یا حقوقارو افزایش بدین با3ملیون تومن مستمری بگیری در ماه مگه یه خانواده میتونه چیکار کنه😔😔😔😔😔😔😔😔


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید