صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 3021
گزارشگر: 213
۱۰۳۳
۰
۰
۱
از سوی وزارت خزانه داری آمریکا

تحریم وزیر اطلاعات، رییس بنیاد مستضعفان و فرماندهان انتظامی

تحریم وزیر اطلاعات، رییس بنیاد مستضعفان و فرماندهان انتظامی
دولت آمریکا روز چهارشنبه فهرستی از ۱۰ فرد و ۵۱ نهاد جمهوری اسلامی ایران از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر اطلاعات و فرماندهان انتظامی استان خوزستان را که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، منتشر کرد.

دولت آمریکا در راستای وضع تحریم‌های اقتصادی و حقوق بشری علیه حکومت ایران، روز چهارشنبه فهرستی از ۱۰ فرد و ۵۱ نهاد جمهوری اسلامی از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر اطلاعات و فرماندهان انتظامی استان خوزستان را که تحت تحریم قرار گرفته‌اند، منتشر کرد.

در این اقدام، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان «مجتمعی عظیم که ۱۶۰ نهاد در بخش‌های اصلی اقتصاد» را به همراه شرکت‌های زیرمجموعه‌اش کنترل می‌کند، تحت تحریم قرار گرفت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در توضیح این تحریم اعلام کرده: «در حالی که بنیاد مستضعفان ظاهرا یک سازمان خیریه برای تامین منافع فقرا و مظلومین است، دارایی‌های آن از مردم ایران مصادره می‌شود و  صرف پاداش به متحدان سیاسی  است.»

علاوه بر این،‌ اوفک پرویز فتاح رییس این بنیاد و شماری از معاونان او از جمله امیرمنصور برقعی، جواد قناعت، خسرو مختاری و محمدعلی یزدان‌جو را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. دلیل تحریم این افراد دخیل بودن در مدیریت سرمایه‌های این بنیاد اعلام شده است.

در کنار مقام‌های ارشد بنیاد مستضعفان، ۵۰ شرکت و نهاد زیرمجموعه آن در فهرست تحریم‌ها قرار داده شده‌اند.

شرکت انرژی گستر سینا،‌ نفت بهران، گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، هلدینگ مالی و سرمایه‌گذاری و بانک سینا، عمران و مسکن ایران و پایا سامان پارس، سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان، گسترش پایا صنعت سینا از جمله این شرکت‌ها هستند.

شماری دیگر از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان نیز در این وب‌سایت مورد اشاره قرار گرفته‌اند.

تحریم وزیر اطلاعات و فرماندهان انتظامی

  دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در ادامه همچنین از تحریم محمود علوی، وزیر اطلاعات‌ و شماری از فرماندهان انتظامی خوزستان خبر داده است.

دلیل تحریم این مقام‌ها نقش داشتن آن‌ها در نقض حقوق بشر علیه مردم ایران بیان شده است. پیشتر آمریکا اعلام کرده بود قرار است نهادها و مقام‌هایی را که در سرکوب مردم و اعتراضات آن‌ها در آبان ۱۳۹۸ نقش داشته‌اند، تحت تحریم قرار دهد.

براساس این خبر علاوه بر علوی، شماری از درجه‌داران نیروهای نظامی و انتظامی از جمله آمریکا تحریم ۱۰ فرد و ۵۱ نهاد جمهوری اسلامی ایران پرویز فتاح محمود علوی تحریم بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تحریم وزیر اطلاعات و تحریم فرماندهان انتظامی استان خوزستان، به دلیل نقض گسترده حقوق بشر و کشتن ۱۵۰ نفر از مردم در جریان اعتراضات ماهشهر در آبان سال گذشته تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: در اعتراضات سراسری آبان‌ماه و در پی درگیری ماموران انتظامی و امنیتی با معترضان در ماهشهر شلیک گلوله موجب کشته و مجروح شدن ده‌ها تن از شهروندان شد. یازدهم آذر رضا پاپی، فرمانده نیروی انتظامی ماهشهر، در مصاحبه‌ای با تلویزیون جمهوری اسلامی ایران کشتار معترضان در ماهشهر را تایید کرد.

در وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا اشاره شده این افراد و بستگان نزدیکشان حق ورود به آمریکا را نخواهند داشت و دارایی‌ها و املاک آن‌ها نیز مورد توقیف قرار خواهد گرفت.

علاوه بر آن هر فرد یا نهادی که با این افراد و نهادها به معامله بپردازد تحت تحریم آمریکا قرار می‌گیرد./

https://www.asianews.ir/u/1Ry
اخبار مرتبط
«جسپر وار» سفیر کشور دانمارک در ایران حدود دو ماه است که مأموریت خود را آغاز کرده است. وی کار دیپلماسی خود را از سال 1991 میلادی به عنوان کارشناس وزارت امور خارجه در کپنهاک آغاز کرده و از سال 1993 مدت سه سال دبیر اول سفارت کشورش در دمشق بوده است..با وی به اتفاق ایرج جمشیدی، سردبیر روزنامه آسیا، دیداری داشتیم و درباره ماموریتش در ایران و روابط اقتصادی دو کشور گفت و گویی کوتاه انجام داده ایم که در ادامه می آید:
بلومبرگ نوشت:مسدود شدن حساب کاربری بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت به‌ دلیل تحریم‌های روز پنجم آبان ایالات متحده آمریکا است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان ‌دستور خود از «تحصن» و «اعتصاب غذا» در دفتر کارش به منظور «حمایت از محتاجان به نان شب و گرفتاران» و در اعتراض به «عدم صداقت برخی مسئولان» خبر داد.
سه منبع به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که ایالات متحده تا هفته آینده تحریم‌هایی را علیه ایرانیانی که در سرکوب اعتراضات آبان سال گذشته نقش داشتند، وضع خواهد کرد.
بر اساس جدیدترین آمار، جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در ایالت‌های جورجیا و پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیشی گرفته است؛ این در حالی است که پیشتر، رییس جمهوری آمریکا، در توییتی نوشت در صورتی که فقط رای‌هایی که آنها را «قانونی» توصیف کرد، خوانده شوند، او «به راحتی» برنده انتخابات می‌شود.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، دموکرات‌ها را به «سرقت» نتایج انتخابات متهم کرد و تاکید کرد اگر شمارش آرا بر اساس قانون صورت گیرد «به راحتی» در این رقابت‌ها پیروز خواهد شد.
نخست وزیر پاکستان گفت: اگر تهران مستقیما با ریاض وارد جنگ شود، «فاجعه‌ای» به بار خواهد آمد که ویرانی‌های آن دامن‌گیر کشورهای سراسر دنیا «به‌ویژه کشورهای فقیرتر» می‌شود و «قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید».
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه همزمان مشغول کمپین در ایالت کلیدی فلوریدا بوده اند.
لی زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
سنای آمریکا سرانجام صلاحیت ایمی کنی برت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی کشور را تایید کرد، اقدامی که از آن به عنوان یک پیروزی برای رئیس جمهور ایالات متحده نام برده می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید