صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۷
کد خبر: 3047
گزارشگر: 213
۱۲۴۳
۱
۰
۴
یادداشت/دکتر قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی

ثبات نسبی بازار و مهار قیمت ها تا پایان سال 1400؟

ثبات نسبی بازار و مهار قیمت ها تا پایان سال 1400؟
نتایح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که در تاریخ ۱۷ آبان ماه بطور غیر رسمی توسط خبرگزاری های معتبر اعلام شد، حاکی از پیروزی کم رنگ جو بایدن نامزد حزب دمکرات در رسانه ها بود، ولی در هر حال وضعیت اقتصادی در ایران تابع شرایطی است که در روند یک سری تغییرات به ثبات نسبی خواهد رسید.

نتایح انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ۱۳ آبان ماه ۹۹ انجام شد و در تاریخ ۱۷ آبان ماه بطور غیر رسمی توسط خبر گزاری های معتبر اعلام شد، حاکی از پیروزی کم رنگ جو بایدن نامزد حزب دمکرات بود، ولی در هر حال وضعیت اقتصادی در ایران تابع شرایط پیچیده ای است که در روند یک سری تغییرات به ثبات نسبی خواهد رسید.

اما آنچه که قابل تامل است در این انتخابات جهان یک تنه بر علیه ترامپ هم آهنگ بود و آسیا، چین، روسیه، آفریقا، اروپا و آمریکای لاتین ، هر کدام بسته به منافع خود مخالف انتخاب مجدد دونالد ترامپ بودند.

در هر حال با توجه به چنین وضعیتی بهتر است بدانیم که ممکن است خبرهای این روزها حاکی از تکرار واقعه انتخابات سال ۲۰۰۰ امریکا بین بوش پسر و الگر باشد که در ابتدا رسانه ها الگر را پیروز انتخابات اعلام کردند، ولی پس از ۳۳ روز بوش پسر انتخاب شد. و این بدان معناست که تا تعیین نهایی شخص پیروز باید صبر کرد و برخی تصمیم گیری ها را به بعد موکول کرد که باز هم احتمالا چندان تفاوتی نمی کند؛ چون آنها در وهله نخست حافظ منافع امریکا هستند..

همچنین وضعیت اقتصاد ایران تا مرداد ۱۴۰۰ سردر گم خواهد بود و بازار تابع انتخاب ریاست جمهوری امریکا تا اول بهمن و ۲۰ خرداد انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار دارد و محتمل است که از دی ماه ۹۹ به بعد پول ملی آرام آرام به بانکها بازمی گردد و سود ۲۰ درصدی بدون مالیات خواهد بود..و از سویی ملک ،مغازه،زمین، مستغلات تا شب عید رشد نخواهد کرد و ارزش پول ملی نیز دستخوش تغییر و افزایش می شود؛ این در حالی است که تب رشد قیمت ها تا حدودی مهار شده و ثبات نسبی را در بازارها تا آخر سال شاهد خواهیم بود./

دکتر قاسمعلی حسنی دبیر کل بنکداران مواد غذایی
https://www.asianews.ir/u/1RW
اخبار مرتبط
فروشگاه‌های زنجیره‌ای نقش مهمی در عرضه محصولات تولیدی صنایع غذایی کشور به مشتریان و توزیع اثربخش محصولات در سراسر کشور دارند و سبب می شوند تولیدکنندگان بتوانند ظرفیت تولید خود را به شکل بهینه و موثرتری برنامه ریزی کنند که این موضوع به کاهش هزینه های تولیدکنندگان و مدیریت ضایعات کمک شایان توجهی می کند.
بیش از ۱۰ درصد از ارزش افزوده بخش صنعت کشور از تولیدات صنعت غذای کشور تامین می‌شود. در سال 97 صادرات محصولات تبدیلی کشاورزی و مواد غذایی ایران به 5/5 میلیارد دلار رسید که با وجود تحریم های شدید علیه ایران این رقم قابل توجه است
عملکرد سیستم ایمنی بدن نقشی مهمی در پیشگیری از بیماری های تنفسی از جمله بیماری کرونا دارد و برای تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به عوامل بیماری‌زا به ویژه ویروس کرونا در این ایام، باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، توصیه‌های تغذیه‌ای و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن را بسیار جدی گرفت.
هر ایرانی سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته ولی مصرف شیر و لبنیات تنها حدود یک دهم درصد رشد کرده است!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
مهدی
۱۳۹۹/۰۹/۰۲
5
0
0

باید به نکته بسیار مهمی که همواره در این دو سه سال اخیر نقش بسزایی در بحران اقتصادی داشته است اشاره کرد:نظام واسطه گری و سفته بازی،خام فروشی مواد معدنی بدون ارزش افزوده،سیاسی کاری در اولیه ترین الزامات اقتصاد جامعه،و رفتار دولت در بوجود آمدن شرایط پرنوسان و ملتهب اقتصادی که به نظرم ثبات رو در ثابت بودن شرایط بد اقتصادی جامعه و معیشت مردم به همراه خواهد داشت


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید