صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
کد خبر: 3051
گزارشگر: 213
۳۲۹۹۳
۰
۵
۹
براساس وعده‌های سازمان تامین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار همسان سازی حقوق از آذر ماه

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار همسان سازی حقوق از آذر ماه
بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی انتظار دارند در آذر ماه احکام جدید بازنشستگی آنها صادر شود؛ احکامی که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق در نظر بگیرد.
بازنشستگان کارگری انتظار دارند در آذر ماه احکام جدید بازنشستگی آنها صادر شود؛ احکامی که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق در نظر بگیرد.

 براساس وعده‌های سازمان تامین اجتماعی و اظهارات اعضای هیات مدیره کانون‌های بازنشستگی، قرار است اصلاحات همسان‌سازی از روز اول آذرماه اجرایی شود.

یکی از مهمترین مولفه‌های این اصلاحات، قرار گرفتن اضافات متناسب‌سازی، جزو پایه حقوق است؛ اگر متناسب‌سازی جزو پایه مستمری نباشد، سال بعد، مشمول افزایش سالیانه نخواهد شد؛ به همین دلیل، قرار گرفتن اضافات متناسب‌سازی در ذیل پایه حقوق، یک الزام اساسی است.

اعضای کانون‌های بازنشستگی گفته‌اند این اقدام قرار است از ابتدای آذر اجرایی شود؛ حالا بازنشستگان در انتظار صدور احکام جدید هستند؛ احکام حقوقی آذرماه که در آن، متناسب‌سازی جداگانه نیامده باشد.

به نقل از ایلنا، یکی دیگر از اصلاحات وعده داده شده، اصلاح فرمول‌های متناسب‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور است؛ گرچه فعالان صنفی بازنشستگان اعتقاد دارند باید همسان‌سازی برای همه گروه‌های مستمری‌بگیر اصلاح شود اما ظاهراً قرار است از آذر، اصلاحات فقط برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور اجرایی شود؛ در رابطه با این گروه قرار است چهار درصد سال‌های اشتغال به سابقه بیمه‌پردازی افزوده شود.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور ابراز امیدواری می‌کنند که در ماه جاری دریافتی آن‌ها افزایش یابد؛ این بازنشستگان در عین حال یک مطالبه اساسی نیز دارند: از آنجا که متناسب‌سازی از مردادماه اجرایی شد، پس از انجام اصلاحات باید مابه‌التفاوت چهارماه قبل (مرداد، شهریور، مهر و آبان) به بازنشستگان پرداخت شود.

بازنشستگان سخت و زیان‌آور می‌گویند: از آنجا که با اصلاحات موافقت کرده‌اند، باید بپذیرند که فرمول‌های اولیه ایراد داشته و حق بازنشستگان ضایع شده؛ بنابراین باید مابه‌التفاوت ماه‌های قبل را در آذر به ما پرداخت کنند./

https://www.asianews.ir/u/1S0
اخبار مرتبط
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با به راه انداختن کارزاری در سایت کارزار، از رییس جمهوری تظلم‌خواهی کردند.
این روزها بازنشستگان کارگری با مصائب بسیار دست و پنجه نرم می‌کنند؛ دردهایی که قبل از هرچیز در پایین بودن سطح حقوق ماهانه آنها ریشه دارد و بعد از آن، به ناکافی بودن خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شده بازمی‌گردد؛ بازنشستگان خواستار مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند و می‌گویند «تامین اجتماعی» سرمایه بین نسلی ماست. در این باره فعال صنفی مستقل بازنشستگان در گفت و گویی با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت جمعی در نیل به اهداف مشترک، از اجرایی نشدن قانون در تعیین مزد و مستمری طبقه کارگر می‌گوید.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در ارتباط با بدهی دولت به سازمان گفت: دولت خلاف قانون عمل می‌کند و تامین اجتماعی را نادیده می‌گیرد.
براساس آخرین آمارها، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، روی هم، در بیشترین حالت، ۲.۵ میلیون نفر هستند؛ اما بازنشستگان تامین اجتماعی، ۳.۵ میلیون نفر هستند؛ وقتی دولت برای ۲.۵ میلیون نفر، ۲۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی اختصاص داده، چرا برای ۳.۵ میلیون نفر حداقل ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه‌ی همسان‌سازی در نظر نگیرد؟!
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، گفت که سبد هزینه هر خانوار تقریبا به ۱۰ میلیون تومان رسیده است؛ این در حالی است که بر اساس سبد غذایی وزارت بهداشت از ۶۰ درصد جامعه زیر خط فقرند.
مشاور کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور گفت: در شرایطی که کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از ناحیه اجرای همسان‌سازی تنها ۷۵ هزارتومان افزایش یافت که افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از همین ناحیه، بین ۷۰۰ هزار تا ۸ میلیون تومان است.
وزیر رفاه گفت: حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی 90 درصد افزایش می یابد و بازنشستگان تامین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات ۵ میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.
رئیس صندوق بازنشستگی کشور گفت: وام 50 میلیونی جهت خرید لوازم خانگی به بازنشستگان کشوری تعلق می گیرد.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در توییتی نوشت: از امروز با عرضه سهام صندوق مدیریت ثروت در فرابورس، صد هزار نفر از بازنشستگان کشوری که قبلاً ثبت نام کرده اند، سهامدار این صندوق می شوند
محمود مرتضایی فرد، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری، از واریز 1.2 میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید