صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۶
کد خبر: 3052
گزارشگر: 213
۱۷۶۵
۰
۰
۱
سفیر ایران در ایتالیا در «وبینار گردشگری و اقتصاد» مطرح کرد:

ایران و ایتالیا دو شریک قابل اعتماد در صنعت توریسم/ضرورت رونق «گردشگری سلامت» در بحران کرونا

ایران و ایتالیا دو شریک قابل اعتماد در صنعت توریسم/ضرورت رونق «گردشگری سلامت» در بحران کرونا
حمید بیات، سفیر ایران در ایتالیا در وبینار «گردشگری و اقتصاد» با اشاره به روابط دوستانه ایران و ایتالیا گفت: دو کشور بزرگ و تاریخی ایران و ایتالیا همیشه شریک قابل اعتماد برای یکدیگر بوده‌اند و توسعه و ظرفیت «گردشگری سلامت» با همکاری سرمایه گذاران ایتالیایی و شرکت های دارویی و پزشکی می‌تواند زمینه مهمی برای همکاری بین دو کشور باشد.

وبینار گردشگری اتاق مشترک ایران و ایتالیا با عنوان "گردشگری و اقتصاد" با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، رئیس بخش تجاری و اقتصادی سفارت ایتالیا در ایران، مدیران حوزه‌های گردشگری فرهنگی و نوآوری از اتحادیه اروپا، مدیران ارشد صنعت گردشگری کشور ایتالیا و همچنین مدیران بخش های مختلف صنعت گردشگری ایران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، مهندس احمد پورفلاح، رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا، مهندس احمد پورفلاح ضمن تشکر از سخنرانان و مهمانان شرکت کننده در این وبینار گفت: امیدوارم با هم اندیشی و تبادل اطلاعات بتوانیم فرصت‌های از دست رفته در حوزه گردشگری را زنده کنیم و حتی در همین اوضاع محدود کننده تحریم و کرونا، و به ویژه پس از عادی شدن شرایط، بتوانیم زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری مطلوب کشورها را داشته باشیم و با توجه به تجربه های طولانی و موفق کشوردوست و عزیزمان ایتالیا، بی‌تردید کمک این عزیزان به برنامه ریزی‌های درست واجرای صحیح می‌تواند ما را دردستیابی به سهم ایران از گردشگری جهانی یار و مددکار باشد.

سپس دکتر حمید بیات، سفیر ایران در  ایتالیا، در سخنان خود ضمن تشکر از اتاق مشترک ایران و ایتالیا جهت برگزاری این وبینار، اظهار داشت: همه ما کاملا به این موضوع واقف هستیم که صنعت گردشگری یکی از منابع مهم اقتصادی بوده که موفق شده بعنوان یک صنعت پاک محسوب شود و نقش مهمی در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشورها دارد و تأثیرات مثبت اقتصادی گردشگری معمولاً به عنوان افزایش درآمد ارزی، افزایش اشتغال و تنوع اقتصادی ذکر شده است.

وی افزود: امروزه توسعه این صنعت برای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بسیار مهم شده است؛ زیرا می‌تواند مزایای اقتصادی بالقوه بسیاری را به همراه داشته باشد. در حقیقت صنعت جهانگردی، علاوه بر مشارکت‌های اقتصادی ، عامل اصلی در ارتقای تعاملات فرهنگی و اجتماعی است که ملت ها و فرهنگ‌ها را به هم نزدیک و دوستی ها را در جهان تقویت می‌کند.

مقام سفارت خانه ایران در ایتالیا اضافه کرد: ایران با 33 هزار سایت ثبت ملی، 24 سایت ثبت جهانی و بیش از یک میلیون سایت تاریخی، تمدن، جهانگردی و اکوتوریسم به عنوان یکی از 10 کشور برترجهان و به عنوان یکی از بالقوه‌ترین مقاصد گردشگری و همچنین دارای یک بازار گردشگری جذاب و امن برای بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر است. علاوه بر این، ایران دارای تنوع فرهنگی با مردمی خونگرم و مهمان نواز است که متأسفانه برخی از رسانه های خارجی تصویری ناخوشایند و ناامن از ایران را برای اهداف خاص سیاسی ارائه می دهند، اما گردشگران خارجی هنگام سفر به ایران، با تصویری و جوی کاملاً متفاوت از آنچه در تبلیغات رسانه های خارجی دیده اند روبرو می شوند.

سفیر ایران در ایتالیا توضیح داد: صنعت گردشگری یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی ایتالیا است؛ چرا که دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بی شمار و بی نظیری است که سالانه میلیون ها بازدید کننده از سراسر جهان برای لذت بردن از مناظر خیره‌کننده، تاریخ غنی، هنر عالی، فرهنگ جالب و غذاهای لذیذ به ایتالیا سفر می‌کنند.

بیات در ادامه سخنان خود به روابط دوستانه و دیرینه دو کشور بزرگ و تاریخی ایران و ایتالیا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دو کشور همیشه یک شریک قابل اعتماد برای یکدیگر بوده‌اند و همکاری‌هایی در زمینه های مختلف شکل گرفته و تعامل با ایتالیا و بازار آن برای شرکای ایرانی همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. در سال های 2017 و 2018، ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا بود. در سال 2019 ، علیرغم تشدید تحریم‌ها و عدم فروش نفت خام، حجم تجارت بین دو کشور تقریباً یک میلیارد یورو بود که اگرچه رضایت بخش نیست، اما نشان دهنده علاقه و وجود زمینه های بالقوه برای توسعه روابط دوجانبه است.

سفیر ایران در ایتالیا توضیح داد: متاسفانه تحریم‌های تحمیل شده بر ایران، صنعت گردشگری را نیز بشدت تحت‌ تاثیر قرار داده است، که از میان آنها تحریم معاملات بانکی و شرکتهای هواپیمایی ایرانی و توقف سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا از جمله تأثیرات مستقیم تحریم‌ها در همکاری متقابل گردشگری هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که علاوه بر ظرفیت تبادل گردشگری متقابل، ایران و ایتالیا می توانند در زمینه های دیگر مربوط به صنعت گردشگری نیز همکاری داشته باشند، گفت: همانطور که اشاره شد یکی از ظرفیت های موجود در ایران ، گردشگری سلامت است. توسعه این بخش در ایران مستلزم توسعه زیرساخت های مربوطه است. ایران در سال 2019 بیش از 550،000 گردشگر سلامت پذیرفته است و این تعداد حتی می‌تواند با ظرفیت موجود تا 5 برابر افزایش یابد. تعرفه های پایین پزشکی، کیفیت بالای خدمات پزشکان متخصص ایرانی، حضور 15 کشور در همسایگی ایران با بیش از 400 میلیون نفر جمعیت، ایران را برای گردشگران بهداشت، جذاب کرده است. بنابراین ، توسعه این بخش با همکاری سرمایه گذاران ایتالیایی و شرکت های دارویی و پزشکی می‌تواند زمینه مهمی برای همکاری بین دو کشور باشد.

بیات با بیان اینکه علاوه بر زمینه های سنتی همکاری بین ایران و ایتالیا مانند نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع سنگین و فولاد، چندین موضوع جذاب برای تعامل بیشتر وجود دارد که زمینه های مختلف همکاری در زمینه گردشگری یکی از این موارد جالب است. انتقال تجارب، سرمایه‌گذاری در ساخت زیرساخت های گردشگری ، هتل‌ها، اسکان و مشارکت فعال در نمایشگاه‌های گردشگری متقابل، فرصت های خوبی برای گسترش همکاری‌های گردشگری است که سفارت ایران در ایتالیا از چنین اقداماتی بسیار استقبال و پشتیبانی می کند.

سفیر ایران در ایتالیا با یادآوری اینکه سال آینده (1400 و سال 2021 میلادی) مصادف با صد و شصتمین سال برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ایران و ایتالیا است، این موضوع را یک فرصت عالی برای بهره‌گیری از همه فرصت ها و ظرفیت ها برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه از جمله در زمینه گردشگری با برگزاری برنامه‌های گوناگون عنوان کرد.

عکس

 

وی در پایان اضافه کرد: به دلیل محدودیت های ناخواسته ویروس کرونا ، فضای مجازی فرصت خوبی را برای برگزاری چنین جلساتی در مورد چگونگی ارتقا و توسعه همکاری های گردشگری بین ایران و ایتالیا فراهم کرده است و همچنین برای از سرگیری همکاری در این زمینه و از طریق تعامل دو جانبه ، می توان بر محدودیت‌های Covid-19 و حتی تحریم‌ها نیز غلبه کرد. وی ابراز امیدواری کردکه نتیجه این نشست و جلسات مشابه شروع همکاری در مورد برخی پروژه های جدید میان دو کشور باشد.

سخنران بعدی این نشست دکتر دی‌جاچینتو، مدیر بخش توسعه اقتصادی و تجاری سفارت ایتالیا در ایران، (ایچه) و نماینده سفیر ایتالیا در این وبینار با ارایه پاورپوینت(PowerPoint ) به تشریح مسائل گردشگری در بخش فرهنگی و صنایع دستی پرداخت.

وی ارتقا، اطلاعات، کمک و تسهیل روابط بین شرکت های ایتالیایی و ایرانی را بخشی از وظایف این نهاد در راستای اجرای اهداف خود در ایران برشمرد و گفت: استراتژی جدید تبلیغاتی یکپارچه در بازار ایران برای حمایت از شرکت های ایتالیایی در سال 2021، رویکردی با مدت متوسط 3 سال را در برخواهد داشت.

همچنین وی به مشارکت در نمایشگاه های مختلف در تهران و شهرستانها اشاره کرده و پنج استراتژی اساسی را برشمردکه از آن جمله حمایت از صادرات "سنتی" ایتالیا به ایران (کالاهای سرمایه‌ای، ماشین آلات)، بهبود و کمک به بخشهای مربوط به نوآوری، فعالیت در مناطق مختلف ایران، ایجاد پلتفرمهای E commerce و تسهیل سرمایه‌گذاری می باشند.

دی‌جاچینتو به کارهای دیگری که ایچه در ایران انجام داده است؛ مانند پروژه‌های تسهیل کننده بین شرکت های ایرانی و ایتالیایی در بخش صنعت غذا، محیط زیست، انرژی تجدید پذیر، فناوری نانو، استارت آپ ها، SME های مبتکر اشاره کرد.

مدیر بخش توسعه بازرگانی و اقتصادی ایتالیا در ایران گفت: مجموعه «ایچه» در برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد پاویلیون شرکت‌های ایتالیایی در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد، کرمانشاه ودیگر شهرها بسیار موثر بوده و در حمایت از شرکت‌های ایتالیایی در زمینه همکاری با فعالین اقتصادی ایران بسیار موفق عمل کرده است. همچنین پس از پاندمی کرونا تصمیم به گسترش بخشهای تجاری و اقتصادی در شهرهای بزرگ و صنعتی ایران داریم.

دی‌جاچینتو اضافه کرد: پروژه همکاری ایتالیا و ایران برای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به صورت پروژه یک ساله با پشتیبانی کامل وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی ایران و همکاری دکتر طالبیان، معاونت محترم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سال 2019 کلید خورده است.

وی در پایان گفت: یک سال گذشته، هیاتی از کارشناسان بزرگ ایتالیایی در بخش میراث فرهنگی طی سفر به ایران، با نهادهای مختلف ایرانی در زمینه میراث فرهنگی دیدار و گفتگو کرده و راجع به همکاری‌های مشترک توافق داشتند. در این سفر، کارشناسان ایتالیایی از استانهای تهران، کرمانشاه ، کردستان ، خوزستان و فارس بازدید و تحت تاثیر فرهنگ ایران قرار گرفتند، ولی بدلیل پاندمی کووید -19 این پروژه به تعویق افتاد، اما مقرر شد در سال 2021، نهادهای کارآفرینی و مسئولان ایرانی در بخش میراث فرهنگی، اساتید اقتصادی و فرهنگی دانشگاهی به ایتالیا سفر کرده و از بخشهای میراث فرهنگی و گردشگری این کشور جهت همکاری های آتی بازدید بعمل آورند و در آخرین مرحله اظهار امیدواری کردند که در فاز پایانی ضمن برگزاری جلسات مستقیم میان طرفین ایتالیایی و ایرانی، در مورد این پروژه همفکری‌های بیشتری صورت گیرد.

دی‌جاچینتو در پایان ضمن تشکر از اتاق مشترک ایران و ایتالیا، ابراز امیدواری کرد که همکاری های میان دو کشور تداوم یافته و رو به پیشرفت باشد.

در ادامه این برنامه، مهندس پورفلاح،  ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره آقای دکتر الساندرلو، ریاست(فقید) پیشین اتاق ایتالیا ایران، ایشان را همواره یک دوستدار واقعی ایران و یار و همراه کلیه ایرانیان دانست.

دکتر داگاتا، دبیرکل اتاق بازرگانی ایتالیا، سخنران بعدی این وبینار، ضمن تشکر از ریاست و دبیرکل اتاق مشترک ایران و ایتالیا، برگزاری وبینار را بسیار درخشان دانست و گفت: عنوان کنفرانس امروز توسعه گردشگری و اقتصاد است که ایتالیا به همراه چین، کشورهایی هستند که دارای بیشترین تعداد سایت های شناخته شده به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو ، سازمان آموزش ، علوم و فرهنگ سازمان ملل که در 4 نوامبر در پاریس تأسیس شده است. بسیاری از آثار ایتالیا در در فهرست میراث جهانی ثبت شده‌اند مانند شهرهایی چون اصفهان، یا تخت جمشید و کاخ گلستان که بخشی از شگفتی ایران بوده و در یونسکو ثبت شده است.

وی با اشاره به مهمان نوازی ایرانیان توضیح داد: گردشگری بدون شک یکی از اولویت‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیل همکاری دو جانبه و بسیج کلیه صنایع صنعت گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و غیره میان دو کشور ایران و ایتالیا است.

داگاتا اظهار کرد: جهانگردی بویژه در دوره بعد از کووید 19 که باید بر روی آن تمرکز کنیم از گذشته متمایز بوده و نیازمند کار و حساسیت خاصی بر روی آن می‌باشد، و باید بر پایداری ، دیجیتال سازی و انعطاف پذیری توجه بیشتری داشته باشد.گردشگران و بازدیدکنندگان ایرانی بسیاری به بازدید و سفر به کشور ایتالیا علاقمند هستند و ارقام، آمار رو به رشدی را نشان می دهند. پر بازدیدترین منطقه در ایتالیا شمال آن می باشد که بویژه تجارت و گردشگری را با یکدیگربه همراه دارد، البته شهرهای هنری همواره جایگاه ویژه خود را دارند. نقش سفارتخانه‌ها‌ و اتاق‌های بازرگانی ایران- ایتالیا و ایتالیا- ایران، در جهت اطلاع‌رسانی و به روزنمودن این اطلاعات تا زمانی‌که مشکل اپیدمی حل شود، بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: پاندمی کووید-19 فشار بسیار زیادی بر روی صنعت گردشگری وارد آورده و هنوز این صنعت مشکلات بسیاری پیش رو دارد مانند عدم سفر توریست ها که تقریبا با 80 درصد کاهش مواجه بوده است. گردشگری محرک رشد اقتصادی است و دو کشور ایران و ایتالیا که هردو از فرهنگ غنی، باستانی و هزاره برخوردار هستند می‌توانند از این مهم بهره‌برداری نمایند چراکه اگر فرهنگ و سنت یک کشور شناخته نشود، کار در آن کشور را نمی‌توان آغاز نمود. با این‌حال گردشگری را باید پس از کرونا نیز تقویت کرد و دو کشور دوست ایران و ایتالیا می‌توانند در زمینه‌های زیرساخت مانند صنعت هتلداری، پذیرایی و صنایع وابسته مرتبط با آن و دیگر زمینه‌های مرتبط با یکدیگر همکاری داشته باشند.

دبیرکل اتاق مشترک ایتالیا- ایران تاکید کرد: اگر ویروس کرونا مشکلاتی را ایجاد کرده است می توان از آن بهره برداری مناسبی را انجام داد و دو کشور ایران و ایتالیا باید با یکدیگر در انتقال دانش و فناوری و توانمندی های مشترک در جهت پشت سر گذاشتن این دوره همکاری کنند.

وی در پایان ایشان با تشکر از مهندس پورفلاح و دیگر اعضا ابراز امیدواری کردند که در دوران پسا کرونا ایران و ایتالیا همکاری های نزدیکی داشته باشند.

سخنران بعدی این وبینار مهندس لیدا شهابی، دبیرکل اتاق ایران-ایتالیا با اشاره به شرایط بحرانی حاکم بر کشورها ناشی از ویروس کرونا، بخش گردشگری را از پرآسیب‌ترین بخش‌های اقتصادی جهان قلمداد کرد که متحمل ضرر و زیان وصف ناشدنی شده است. دبیرکل اتاق ایران- ایتالیا با اشاره به خبرهای خوشایند اخیر در مورد کشف واکسن کرونا که در آینده منجر به عادی شدن نسبی شرایط اجتماعی و اقتصادی و به‌ویژه گردشگری و باز شدن مرزها بمنظور تردد گردشگران خواهد شد، شرایط پساکرونا را متفاوت از گذشته توصیف کرد و گفت: طبق پیش‌بینی کارشناسان UNWTO در شرایط پساکرونا گردشگری داخلی سریعتر از گردشگری خارجی به راه خواهد افتاد. مقررات سختگیرانه و پیچیده که در گذشته در فرودگاه‌ها و مرزها اعمال می‌شدند در شرایط پساکرونا کمتر اجرا خواهند شد.مردم به سفرهای ارزان‌تر، موسسات متخصص‌تر و اقامتگاه‌های خصوصی و به دور از جمعیت علاقه بیشتر نشان خواهند داد.

وی با توجه به تغییرات پساکرونا بر نقش کلیدی اتاق‌های مشترک به ‌ویژه اتاق ایران- ایتالیا اشاره کرد که آمادگی کامل دارد کلیه اطلاعات مرتبط با گردشگری ایران و ایتالیا را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

شهابی افزود: این اتاق آمادگی دارد کلیه شرکت‌ها، دست‌اندرکاران و مسئولین گردشگری دو کشور را به یکدیگر مرتبط نماید و ضمنا از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان که در زمینه گردشگری خلاق فعالیت می کنند حمایت کند.

دبیرکل اتاق ایران- ایتالیا در پایان از همه افرادی که تا کنون به ایران نیامده اند، دعوت کرد که از این کشور زیبا، جذاب، با فرهنگ غنی و طبیعت خیره‌کننده بازدید کنند و مهمان مردم خونگرم، مهمان‌نواز و صلح‌طلب ایران باشند.

بخش دوم این وبینار در پنج نشست مختلف با محوریت موضوعات ذیل با حضور کارشناسان و مدیران داخلی و بین الملل آغاز شد: 

نشست اول (First Face to Face Webinar )
موضوع: جایگاه گردشگری در برنامه توسعه اقتصادی

مهمانان:

دکتر محمد قاسمی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
دکترآنتونیو بارونه مسیرهای فرهنگی اتحادیه اروپا

نشست دوم(First stage) 
موضوع: نقش و تاثیر گردشگری فرهنگی بر اشتغال ملی و منطقه ای

مهمانان:

علی اکبر عبدالملکی: رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق ایران
حرمت الله رفیعی : رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران
دکتر اِلنا توسِلی: از وزارت امورخارجه ایتالیا در خصوص Made in Italy Promotionو کارشناس گردشگری Halal
دکتر وینچنزو زاپینو: مدیرکل تارگت یورو متخصص در توسعه فرهنگی، گردشگری و سیاست های شهری

 نشست سوم (Second Face to Face Webinar) 

موضوع: تاثیر گردشگری در رشد کارآفرینی مستقیم و غیر مستقیم
مهمانان:

ابراهیم پورفرج: رئیس جامعه ی تورگردانان ایران
لوچیانو مورناکی: مدیرکل بازرگانی هلدینگ تورینگ کلاب ایتالیانو

 نشست چهارم(Second Stage )
موضوعات: تاثیر گردشگری الکترونیک و استارتاپ ها در جلوگیری از سقوط 
صنعت گردشگری در فضای فعلی و رشد آن در دوران پسا کرونا 
مهمانان:

محمد ایروانی و جناب آقای بهنام راوندی از اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا 
دکتر وینچنزو لیپاردی: اولین بنیان‌گذار مرکزرشد و توسعه حوزه نوآوری جنوب ایتالیا و موسس و رئیس شرکت(SPICI)
دکتر ماریانو ایادانزا: مدیرکل نوآوری و فن آوری حوزه اروپا

نشست پنجم: (Third Stage) 
موضوع: چگونگی پایداری صنعت گردشگری در شرایط سخت کنونی و برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا 
مهمانان:

حسین الا بداشتی: مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
زهرا نقوی: نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و ایتالیا
دکتر جولیو لاتانزی: مدیر کل شرکت تورینگ کلوب ایتالیا
دکتر انزو زانگریلی: عضو تیم شورای عالی مشاورین EVIA EUROP

لازم به ذکر است پادکست کامل هرکدام از نشست‌های فوق الذکر با موضوعات یاد شده در سایت اتاق مشترک ایران و ایتالیا به آدرس: www.iiccim.ir جهت استفاده علمی در دسترس عموم است.

در پایان وبینار، مهندس پورفلاح رییس اتاق مشترک ایران-ایتالیا ضمن تشکر مجدد از کلیه سخنرانان و مهمانان و همکاران اتاق مشترک ایران و ایتالیا ابراز امیدواری کرد که با کمک کشور بزرگ ایتالیا از گنج مغفول گردشگری ایران و شاخه های مختلف آن اعم از تاریخی، فرهنگی، طبیعت، سلامت و ورزشی به درستی استفاده کنیم و مقوله گردشگری حتی در شرایط تحریم و کرونا نیز جدی گرفته شود و به سودمندی آن بیشتر از پیش باور داشته باشیم./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1S2
اخبار مرتبط
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» با اشاره به دشواری ها و موانع کار در عرصه گردشگری در ایران گفت: واضحا توسعه صنعت گردشگری به بودجه ارزی کمک می کند و در آمار نشان داده شده که به طور متوسط هر ۸ گردشگر یک شغل ایجاد می کند.
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در حاشیه نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» گفت: متاسفانه در معرفی گردشگری ایران با ضعف اطلاع رسانی مواجهیم و مردمان بسیاری از کشورها، ایران را کشوری فقط دارای سیاه چادرها تصور می کنند، ولی مدتی است که دوربین ها و تریبون ها در حوزه گردشگری ساکت و صامتند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید