صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۳
کد خبر: 3081
گزارشگر: 213
۳۲۲۷
۰
۰
۲
با آزاد شدن معاملات سهام شرکت‌های استانی در بورس

فروش سهام عدالت با مقررات جدید!

فروش سهام عدالت با مقررات جدید!
۳۰ میلیون از سهامداران عدالت که روش مدیریت غیرمستقیم را برگزیده‌اند برای فروش سهام خود باید حتماً کد بورسی بگیرند.
با آزادسازی سهام عدالت و انتخاب روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم سهام عدالت از 49 میلیون سهامدار عدالت تعداد 19 میلیون نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و 30 میلیون نفر از سهامداران در روش مدیریت غیرمستقیم باقی ماندند.

با توجه به اینکه سهام این افراد به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی مربوطه در زمانی که این سهام به آنها اختصاص پیدا کرده منتقل می‌شود این افراد برای معامله سهام حتماً باید کد بورسی گرفته و در سامانه جامع مشتریان (سجام) ثبت‌نام کنند.

به نقل از اقتصاد آنلاین، در حال حاضر اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس پذیرفته شده و سهام حدود 18 شرکت سرمایه‌گذاری استانی قابل معامله است. بنابراین پرتفوی سهام عدالت افراد در روش غیر مستقیم به شرکت سرمایه‌گذاری استانی مربوطه منتقل شده و در عوض به همان میزان سهام شرکت استانی در پرتفوی آنها قرار گرفته است که اکنون با آزاد شدن معاملات سهام شرکت‌های استانی در بورس این افراد برای خرید و فروش سهام خود حتماً باید کد بورسی دریافت کنند./
https://www.asianews.ir/u/1St
اخبار مرتبط
امروز خالص سفارشات فروش سهام از رقم ۴۲۰میلیارد تومان عبور کرد و برتری سمت عرضه در صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی بیش از سایرین بود و همچنین سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش داشت.
امروز (شنبه 1 آذر) ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش نسبت به روز قبل مواجه شد و به 10 میلیون و پانصد و هفتاد هزار تومان رسید.
کارشناس بازار سرمایه گفت:بازار سهام در هفته‌ای که گذشت در سایه انتخابات آمریکا و پیروزی بایدن» در مسیر نوسان زیادی قرار داشت و با توجه به نزدیک بودن زمان ارائه بودجه دولت و گمانی‌زنی‌های آن، در صورتی که قوانین بازار سرمایه اصلاح نشود شاهد پیش‌خور شدن اثرات بودجه بر بازار سرمایه خواهیم بود.
روند بازار سهام در روز ابتدایی هفته نزولی بود اما امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز افزایش یافت و شاخص کل روند صعودی پیدا کرد.
مدتی پیش که ارزش سهام عدالت تا ۲۱ میلیون تومان هم رسیده بود، صاحبان سهام عدالت منتظر دریافت مبلغی به ارزش بیش از شش میلیون تومان، آن هم به عنوان ۳۰ درصد ارزش سهام عدالت خود بودند اما در واریزی‌های جدید سهام عدالت اوضاع چطور است؟
مشکل عمده ای که سهامداران سهام عدالت از ابتدا با آن مواجه بوده‌اند، پروسه کند فروش و واریز پول بیان شده است و در حالی که که 30 درصد دوم نیز مجاز به فروش است، هنوز برخی از سهامداران به پول 30 درصد نخست خود نرسیده‌اند.
پرتفوی سهام عدالت تا پایان مرداد ماه ارزش ۱۶ میلیون تومان پیدا کرد
سازمان خصوصی سازی با انتشار اطلاعیه ای درباره روش جدید کلاهبرداری و اخاذی با عنوان "تخصیص سهام عدالت به جاماندگان" هشدار داد.
مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت: بیش از دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در ده سال گذشته فوت شده‌اند و واگذاری حتما باید به طور مکانیزه و الکترونیکی انجام شود.
ارزش روز سهام عدالت کسانی که 60 درصد سهام عدالت آنها آزاد شده چقدر است و چه میزان دریافت می کنند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید