صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
کد خبر: 3084
گزارشگر: 213
۸۹۷
۰
۰
۲
به دنبال شیوع کرونا و افزایش مرگ و میر در ایران

تعطیلی سراسری ادارات دولتی در هفته آینده/حضور در سازمان ها به ضرورت است

تعطیلی سراسری ادارات دولتی در هفته آینده/حضور در سازمان ها به ضرورت است
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، انصاری این خبر را پنج‌شنبه شب، ششم آذر در شبکه دوم تلویزیون جمهوری اسلامی اعلام کرد.

به گفته وی، هفته آینده ادارات «تعطیل هستند مگر آن که حضور آن کسانی که به تشخیص مقامات حضور آنان ضروری باشد و این در جلسه دیروز دولت رئیس جمهوری ابلاغ شد.»

این بخشنامه شامل همه کارکنان دولت اعم از رسمی و قراردادی و پیمانی و شامل قرارداد دستگاه با شرکت‌ها می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران از شهروندان خواست «کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیندازند تا زنجیره شیوع قطع شود.»

با شروع فصل پاییز، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران به طور چشمگیری افزایش یافته و با وجود مشکلات اقتصادی، دولت تصمیم به اعمال محدودیت‌های سراسری گرفته است.

در حالی که گزارش‌های متعددی از بی‌اعتنایی کسبه و شهروندان به این محدودیت‌ها منتشر شده، اما ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت می‌گوید ۶۹ شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/1Sw
اخبار مرتبط
در حالی که آمار رسمی ابتلای روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران همچنان ثابت باقی مانده، هشدارها درباره خستگی جسمی کادر درمان و فروپاشی روحی و روانی آن‌ها در رسیدگی به بیماران ادامه دارد.
مجله اکونومیست در گزارش سالانه خود درباره افزایش قیمت کالاهای مصرفی در شهرهای مختلف جهان متاثر از بحران کرونا، بیشترین افزایش مخارج زندگی را مربوط به تهران عنوان کرد.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین با اشاره به تاکید این سند بر ابعاد آموزش الکترونیکی گفت: کندی اینترنت فشار مضاعفی به معلمان و دانش‌آموزان وارد کرده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که بر اساس مصوبه این ستاد از روز شنبه اول آذر، ۱۵۰ کلان‌شهر ایران از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.
سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به «ساده‌اندیشی عده‌ای» از دولتمردان ایران در زمان آغاز شیوع کرونا در زمستان گذشته گفت: «آن زمان در جلسات دولت گفتم نگران روزی هستم که آتش این بیماری دامن تک‌تک اعضای هیات دولت را بگیرد که گرفت.»
با رسیدن آمار روزانه جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش از 450 نفر، محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص آی‌سی‌یو، فاش کرد که به دلیل مخالفت با نظرات مسئولان عذر او را از کمیته علمی ستاد کرونا خواسته‌اند؛ این در حالی است که چندی پیش دکتر هاشمیان، با انتشار ویدئویی کوتاه به آثار مثبت داروی خوراکی فاویپراویر(Favipiravir) اشاره کرد و از وزارت بهداشت انتقادی را بیان داشت که چرا با تجویز این دارو از سوی پزشکان موافقت نمی‌کند و با این ممانعت موجب دسترسی ناکافی بیمارستان‌ها و پزشکان به این دارو شده است.
عضو ستاد ملی مقابله با کرونای ایران امروز، ضمن اشاره به ناکارآمدی طرح محدودیت ساعتی کسب ‌و کار تاکید کرد که قطع زنجیره کرونا فقط با تعطیلی کامل و سه هفته‌ای همه دستگاه‌ها محقق می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید