صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۴۶
کد خبر: 3127
گزارشگر: 213
۲۱۲۰
۰
۰
۳
براساس یافته های اخیر محققان انگلیسی و آمریکایی مطرح شد

افزایش توانایی ذهنی با کاکائو!

افزایش توانایی ذهنی با کاکائو!
محققان انگلیسی و آمریکایی اخیرا دریافته‌اند افراد بزرگسالی که پیش از انجام امور دشوار یک نوشیدنی کاکائویی حاوی مقادیر بالای فلاوانول استفاده کرده بودند، در انجام وظایف دشوار شناختی بهتر عمل می‌کردند.

محققان انگلیسی و آمریکایی اخیرا دریافته‌اند افراد بزرگسالی که پیش از انجام امور دشوار یک نوشیدنی کاکائویی حاوی مقادیر بالای فلاوانول استفاده کرده بودند، در انجام وظایف دشوار شناختی بهتر عمل می‌کردند.

پس از مصرف کاکائوی غنی از فلاوانول، میزان اکسیژن رسانی خون در قشر پیشانی مغز شرکت کنندگان افزایش می‌یابد و از آنجا که این بخش نقشی اساسی در شناخت و تصمیم گیری دارد آنها می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند و کار خود را بهتر انجام دهند.

فلاوانول‌ها آنتی اکسیدان هستند و در چای، تمشک آبی، سیب، گلابی، گیلاس و بادام زمینی و همچنین در دانه‌های درخت کاکائو به وفور یافت می‌شوند. این مطالعه جدید اولین مطالعه‌ای است که تأثیر مثبت فلاوانول‌ها را بر عملکرد عروق مغزی و عملکرد شناختی در بزرگسالان جوان سالم پیدا کرده است.

دکتر "کاتارینا رندیرو"(Catarina Rendeiro) از دانشگاه بیرمنگام انگلیس گفت: فلاوانول‌ها مولکول‌های کوچکی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات و همچنین کاکائو یافت می‌شوند. آنها رنگ‌های شاد و روشن به میوه‌ها و سبزیجات می‌دهند و بر نحوه عملکرد عروقی بدن تاثیر مثبت می‌گذارند. طی این مطالعه ما می‌خواستیم بدانیم که آیا فلاوانول‌ها به عروق مغزی نیز کمک می‌کنند یا خیر و آیا این می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی داشته باشد.

دکتر رندیرو گفت: سطح اکسیژن رسانی در افرادی که کاکائو با فلاوانول بالا مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که کاکائو با فلاوانول کم مصرف کرده بودند، بیش از سه برابر بیشتر بود و پاسخ اکسیژن رسانی نیز حدود یک دقیقه سریع‌تر بود.با این وجود هیچ تفاوت قابل اندازه گیری در عملکرد در کارهای آسان‌تر وجود نداشت که رندیرو گفت: این نشان می‌دهد که فلاوانول‌ها فقط ممکن است در هنگام انجام کارهای شناختی پیچیده مفیدتر باشند./

سایک نیوز 


https://www.asianews.ir/u/1T8
اخبار مرتبط
برندسازی در جهان سبب تمایز تولیدات یک کشور و یا سازمان با کالاهای مشابه آن در بازار می‌شود؛ در واقع یک برند، ذهنیتی مثبت را در مشتری به وجود آورده و او را ترغیب به خرید آن کالا می‌کند و برندینگ تنها به انتخاب یک نام زیبا و یا یک لوگوی شاخص محدود نمی‌شود بلکه این مفهوم نشانه اعتبار، اصالت و کیفیت کالاهای تحت یک برند است.
فلفل میوه درختچه ای بالارونده و گل دهنده و از خانواده Piperaceae می باشد که معمولاً این میوه خشک می شود و به عنوان یک چاشنی و ادویه استفاده می شود؛ دارا بودن آنتی اکسیدان قوی و خاصیت ضد پیری از مهم ترین خواص این میوه یا ادویه است.
هر ایرانی سالانه به طور متوسط ۴۲ لیتر نوشابه مصرف می‌کند و در ۲۰ سال اخیر مصرف نوشابه‌های گازدار در کشور نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته ولی مصرف شیر و لبنیات تنها حدود یک دهم درصد رشد کرده است!
زردچوبه یک آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدان طبیعی است و گیاهی است از خانواده زنجبیل و یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار می رود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید