صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۱:۴۶
کد خبر: 3141
گزارشگر: 213
۱۰۹۴
۰
۰
۲
یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح ایران خبر داد

افزایش 3 برابری حقوق سربازان

افزایش 3 برابری حقوق سربازان
یک مقام ستاد کل نیروهای مسلح ایران از افزایش سه ‌برابری حقوق سربازان در کشور از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بودجه 1400,افزایش حقوق سربازان,غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح,افزایش حقوق سربازان از سال آینده

 

به گزارش آسیانیوز به نقل از مهر، غلامرضا رحیمی‌پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، گفت با هماهنگی‌های انجام شده با سازمان برنامه و بودجه، حقوق سربازان «به میزان قابل ملاحظه‌ای» افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در حال حاضر میانگین حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح در ایران، ۴۸۰ هزار تومان است که از ابتدای سال ۱۴۰۰، این میانگین به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

آن طور که رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خبر داده، با این افزایش سه برابری، حدود ۶۰ درصد قانون در خصوص حقوق سربازان محقق می‌شود.

میزان حقوق سربازان در ایران همچون کارمندان به عواملی چون تحصیلات، تاهل و تجرد و داشتن فرزند بستگی دارد.

روزنامه دنیای اقتصاد پیش از این سربازی در ایران را «کار اجباری بدون دستمزد کافی» توصیف کرده بود.

مهدی شجری، معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی خراسان شمالی، نیز به ایرنا گفته بود «پایین بودن حقوق سربازان، مهم‌ترین علت غیبت مشمولان از انجام خدمت وظیفه عمومی است.»/

https://www.asianews.ir/u/1Tj
اخبار مرتبط
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی انتظار دارند در آذر ماه احکام جدید بازنشستگی آنها صادر شود؛ احکامی که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق در نظر بگیرد.
یک فعال کارگری گفت: هر چقدر یک کارگر حقوق خود را مدیریت کند بازهم نمی‌تواند آن را به آخر ماه برساند و حتی توان خربد نان و پنیر را هم نخواهد داشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید