صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۶
کد خبر: 3146
گزارشگر: 213
۱۲۰۵
۰
۰
۱
رییس کانون راهنمایان گردشگری خبر داد:

راهنمایان گردشگری دچار بیکاری مطلق و نبود بیمه بیکاری!

راهنمایان گردشگری دچار بیکاری مطلق و نبود بیمه بیکاری!
رییس کانون راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان گردشگری پس از شیوع کرونا در بیکاری مطلق قرار دارند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری با تاکید براینکه بسیاری از راهنمایان گردشگری پس از شیوع کرونا در بیکاری مطلق قرار دارند و در انتظار عادی شدن شرایط هستند، گفت که دست‌کم نیمی از این راهنمایان بی‌کارند و بقیه نیز از طریق مشاغل موقت یا دوم امرار معاش می‌کنند.

محسن حاجی‌سعید افزود: نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد، حدود ۴۸ درصد از فعالان این صنف بیکار شده و ۳۱ درصد نیز دو شغله هستند که از شغل اول خود کسب درآمد می‌کنند. همچنین حدود ۲۰ درصد مشغول به کارهای موقت هستند و حدود ۱ تا ۲ درصد هم برای همیشه از صنعت خارج شده‌اند.

رییس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری گفت که کانون تصمیم دارد نظرسنجی را با روشی جدید برگزار کند، احتمال می‌دهیم افراد دیگری نیز از صنعت خارج شده باشند ولی در نظرسنجی شرکت نکرده باشند.

حاجی‌سعید با بیان اینکه راهنمایان گردشگری با مشکلات معیشتی فراوانی روبه‌رو هستند، اضافه کرد که برخی از راهنمایان گردشگری دارایی خود را فروخته‌اند یا از پس انداز خود استفاده می‌کنند و تنها امید این صنف این است که صنعت گردشگری در سال ۱۴۰۰ دوباره رونق بگیرد هرجند رونق گردشگری در اوایل سال ۱۴۰۰ بعید است.

او همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲ تا ۳ میلیون نفر در کشور به کارهایی اشتغال دارند که از دید وزارت کار، مشاغل غیررسمی است ولی رهنمایان گردشگری از وزارت گردشگری مجوز دارند، گفت که با این حال راهنمایان گردشگری جزو مشاغل خاص و ساماندهی نشده هستند و مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند./

https://www.asianews.ir/u/1To
اخبار مرتبط
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
از یکسو با ترمیم مزد مخالفت می‌کنند و نمی‌خواهند مزد کارگران را به سبد معیشت برسانند و از سوی دیگر، می‌گویند قادر به کنترل تورم نیستیم؛ اما کارگرانی که در این چنبره اسیر شده‌اند، چه باید بکنند؟!
بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما، درباره شیوه پوشش خبری مطالبات و اعتراضات خود در رسانه ملی اعتراض کردند.
براساس رای نهایی دیوان عدالت، دولت باید به‌روزرسانی بدهی خود به تامین اجتماعی را «بپذیرد» و نمی‌تواند با تصویب مصوبه، از زیر بار پرداخت بخشی از بدهی فرار کند.
بودجه سال آینده در حالی آخرین مراحل بررسی را پشت سر می‌گذارد که گزارش‌های رسیده نشان می‌دهد بخش مهمی از اعداد و ارقام با اهمیت بودجه مشخص شده است.
بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی انتظار دارند در آذر ماه احکام جدید بازنشستگی آنها صادر شود؛ احکامی که متناسب‌سازی را جزو پایه حقوق در نظر بگیرد.
بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با به راه انداختن کارزاری در سایت کارزار، از رییس جمهوری تظلم‌خواهی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید