صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 3156
گزارشگر: 213
۱۹۳۴
۰
۰
۲
نماینده مجلس مطرح کرد:

استعفاهای اخیر در دولت/ضرورت ممنوع الخروج شدن مسوولان پیش از پایان دولت روحانی

استعفاهای اخیر در دولت/ضرورت ممنوع الخروج شدن مسوولان پیش از پایان دولت روحانی
جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، گفته است مجلس در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن، برخی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی پس از پایان مسئولیت «ممنوع‌الخروج» می‌شوند.
جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، گفته است مجلس در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن، برخی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی پس از پایان مسئولیت «ممنوع‌الخروج» می‌شوند.

این نماینده مجلس که پیشتر در روز دوم آذر در توییتی به این طرح اشاره کرده بود، روز شنبه ۱۵ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس این طرح را مرتبط با «استعفاهای اخیر در دولت» و «نزدیک شدن به پایان دولت دوازدهم» دانسته و بدون نام بردن از شخص خاصی گفت که مسئولان ارشد که به «یک سری اطلاعات خاص و محرمانه دسترسی» دارند، نباید پس از پایان مسئولیت به راحتی از کشور خارج شوند.

آقای رشیدی از وجود سازوکاری مشابه در سازمان‌های نظامی خبر داده و گفته مسئولان نظامی پس از پایان مسئولیت تا سه سال «بدون مجوز سازمان حفاظت اطلاعات نمی‌توانند به خارج از کشور سفر کنند» و خواستار تسری این طرح به مجموعه‌های دیگر شده است.

بحث ممنوع‌الخروج کردن برخی از مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی در سال ۹۷ در مجلس دهم نیز توسط برخی از نمایندگان مطرح شد، ولی به نتیجه نرسید.

این نماینده مجلس از وجود طرحی درباره «فرزندان خارج‌نشین» مسئولان هم خبر داده که به گفته او مکمل ممنوع‌الخروج کردن مسئولان جمهوری اسلامی است.

در سال‌های گذشته موضوع تحصیل و کار فرزندان برخی از مقام‌های نظام از جمله علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس، حسن روحانی و معصومه ابتکار،‌ معاون رئیس‌ جمهور در کشورهای غربی جنجال‌برانگیز شده است./
https://www.asianews.ir/u/1Ty
اخبار مرتبط
شورای نگهبان امروز طرح دو فوریتی مجلس ایران برای محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای و افزایش غنی‌سازی اورانیوم را بعد از «اصلاح ماده شش» آن، تایید کرد.
مجلس شورای اسلامی امروز به کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» رای داد که در صورت تصویب نهایی، محدودیت‌هایی بر سر بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد.
مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دو فوریت طرح قبلی خود درباره توقف پروتکل الحاقی را تصویب کرد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نطق میان ‌دستور خود از «تحصن» و «اعتصاب غذا» در دفتر کارش به منظور «حمایت از محتاجان به نان شب و گرفتاران» و در اعتراض به «عدم صداقت برخی مسئولان» خبر داد.
لي زلدین، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: با اخراج هیئت دیپلمات‌های ایرانی حاضر در سازمان ملل متحد و آن‌هایی که در نیویورک ساکن هستند، باید این پیام صریح را به ایران منتقل کرد که ایالات متحده دخالت خارجی در انتخابات خود را تحمل نخواهد کرد.
سخنگوی هیات منصفه جرائم مطبوعاتی و سیاسی، از برگزاری نخستین دادگاه جرم سیاسی در ایران با رسیدگی به دو پرونده رسیدگی به شکایت وزارت اطلاعات از علیرضا زاکانی، نماینده مجلس و شکایت نماینده دادستان از روزنامه شهروند خبر داده است.
رییس دفتر رییس جمهور گفت: در مجالس قبلی دو یا سه نفر بودند که از الفاظ نامناسب استفاده کرده و تند بودند، ولی در مجلس اخیرا تعداد آنها بیشتر شده است و اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است.
مجلس از پاسخ‌های وزیر نفت در خصوص دلایل تأخیر در بهره‌برداری از فاز ۱۴ پارس جنوبی قانع نشد.
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز در جلسه رای اعتماد بدون حضور رییس جمهور که با حاشیه هایی نیز همراه بود، موفق به کسب رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید