صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۰
کد خبر: 3165
گزارشگر: 2
۹۸۰
۰
۰
۱۱
سیلی اخیر مجلس بر دولت ؛

برجامی که به فرجام نرسید !

برجامی که به فرجام نرسید !
در هفته ی گذشته مجلس شورای اسلامی خروج از پروتکل الحاقی را به تصویب رساند و شورای نگهبان با تایید مصوبه ی مجلس آخرین میخ را بر تابوت آرزوهای رییس جمهور زد.

برجام تنها دستاورد مهمی بود که دولت یازدهم از تیر ماه سال ۱۳۹۴ از آن به افتخار یاد میکرد ولی هیچ آبی برای اقتصاد ایران حتی تا انتهای دولت دوازدهم از آن گرم نشد. آیا میتوان این خسارتی را که در این سالها بخاطر بلاتکلیفی در اجرای برجام بر کشور وارد شد را در مدت کوتاهی جبران کرد؟
خصوصا این سالها که بیشتر یا تقریبا تمام بازار های خارجی در پی تحریمهای جدید بخاطر خلاء وجود ایران با خوشبینی به برجام و تحریمهای رنگارنگ جدید از دست رفت و این بازارها بدست کشورهای دیگر افتاد. تحقیقا بدست آوردن دوباره ی بازارهای از دست رفته محتاج زمان و هزینه های جدیدی خواهد بود و امروزبه خوبی معنی شعار سیاسی معلوم گشت و شعار تدبیر و امید دولت به خوبی مشخص شد که در چه جایگاهی بوده و اصلا برای چه مطرح شد.
در هر صورت دولت حسن روحانی دولتی نبود که آنگونه مینمود و آنی نبود که مردم بخاطر آن رای دادند و اصلاح طلبان ثابت کردند که هیچگاه قدرت اصلاح‌گری ندارند و لفظ اصلاح طلب فقط در حد لفظ است و نه تنها هرگز قادر به مدیریت بنیادی نیستند بلکه اراده ای هم بر خود ندارند. سیلی اخیر مجلس بر دولت آنهم با رای قاطع پاسخی بود بر آنکه مدتها حسن روحانی از پاسخگویی در مجلس بخاطر ناکار آمدی به انواع بهانه ها خود داری میکرد.
واقعا رییس جمهور فعلی که با شعار امید و تدبیر اقشار کثیری از مردم را برای رای بیشتر به پای
صندوق کشاند در پایان ۸ سال زمامداری چه دستاورد بارزی برای ارایه دادن دارد و به چه چیز افتخار خواهد کرد...

مرادعلی حاجی فرج زاده / محقق و فعال بازار سهام
https://www.asianews.ir/u/1TH
اخبار مرتبط
شورای نگهبان امروز طرح دو فوریتی مجلس ایران برای محدودیت بازرسی از تاسیسات هسته‌ای و افزایش غنی‌سازی اورانیوم را بعد از «اصلاح ماده شش» آن، تایید کرد.
مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده دو فوریت طرح قبلی خود درباره توقف پروتکل الحاقی را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید