صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۲
کد خبر: 3169
گزارشگر: 213
۹۳۵
۰
۰
۱
عضو ستاد مقابله با کرونا در تهران:

اپیدمی را هم نتوانستیم کنترل کنیم!

اپیدمی را هم نتوانستیم کنترل کنیم!
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، حمید سوری عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: ««حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».

پیش از این مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا، گفته بود که سیاست‌های اعمال شده وزارت بهداشت و همکاری مردم موجب «قطع زنجیره کرونا شد».

 سوری با رد این ادعا گفته است که این حرف «کاملا اشتباه است» و زنجیره انتقال کرونا در ایران «همچنان باز است».

تعداد قربانیان کرونا در ایران در حال حاضر، بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند به ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، روز یک‌شنبه ۱۶ آذر در گزارش روزانه خود درباره آمار رسمی کرونا در ایران با اعلام این عدد گفت که طی شبانه‌روز گذشته، ۲۹۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ایران جان باختند.

او همچنین از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۶۱ بیمار جدید خبر داد که بدین ترتیب مجموع بیماران مبتلا به کرونا در ایران، طبق آمار رسمی به یک میلیون و ۴۰ هزار و ۵۴۷ نفر رسید.

آمار رسمی کرونا در ایران که به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود از سوی منابع مستقل مورد تردید جدی قرار دارد و حتی شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر نسبت به درستی آن تردید‌هایی وارد کرده‌اند.

محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، پیش از این آمار واقعی مرگ ‌و میر و مبتلایان کرونا در ایران را سه برابر آمار رسمی وزارت بهداشت اعلام کرده است./
https://www.asianews.ir/u/1TL
اخبار مرتبط
یک سال پس از آغاز شیوع کرونا در چین، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با عنوان «پرونده‌های ووهان» بر اساس اسناد محرمانه‌ای که از داخل چین به دست آورده، چگونگی پنهانکاری و عدم شفافیت دولت پکن درباره مدیریت این همه‌گیری در هفته‌ها و ماه‌های آغازین آن را شرح داده است.
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
در حالی که آمار رسمی ابتلای روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران همچنان ثابت باقی مانده، هشدارها درباره خستگی جسمی کادر درمان و فروپاشی روحی و روانی آن‌ها در رسیدگی به بیماران ادامه دارد.
مجله اکونومیست در گزارش سالانه خود درباره افزایش قیمت کالاهای مصرفی در شهرهای مختلف جهان متاثر از بحران کرونا، بیشترین افزایش مخارج زندگی را مربوط به تهران عنوان کرد.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که بر اساس مصوبه این ستاد از روز شنبه اول آذر، ۱۵۰ کلان‌شهر ایران از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.
سعید نمکی، وزیر بهداشت، با اشاره به «ساده‌اندیشی عده‌ای» از دولتمردان ایران در زمان آغاز شیوع کرونا در زمستان گذشته گفت: «آن زمان در جلسات دولت گفتم نگران روزی هستم که آتش این بیماری دامن تک‌تک اعضای هیات دولت را بگیرد که گرفت.»
نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای پایتخت با بیان اینکه وضعیت تهران از نظر شیوع کرونا بحرانی است، خبر داد که موضوع تعطیلی کامل و دو هفته‌ای استان تهران در آستانه تایید نهایی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید