صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
کد خبر: 3181
گزارشگر: 213
۱۱۸۱
۰
۰
۱
در لایحه بودجه 1400

نماینده مجلس به افزایش ۴۰ درصدی مزد کارگران تاکید کرد

نماینده مجلس به افزایش ۴۰ درصدی مزد کارگران تاکید کرد
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
علی بابایی کارنامی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: متاسفانه طبق بررسی‌هایی که انجام شده بودجه سال آینده چندین ایراد اساسی دارد. نخست این‌که بودجه به جای واقعی بودن تعهدی است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال در بودجه سال ۱۴۰۰ گفته شده که ما روزانه چیزی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خواهیم فروخت که باتوجه به شرایط تحریمی کشور اجرایی شدن آن سخت است.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در بودجه سال ۱۴۰۰ ما بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار میلیارد ریال کسری داشته باشیم.

نماینده مردم ساری خاطر نشان کرد: مهمترین ایراد بودجه سال ۱۴۰۰ این است که دهک‌های پایینی جامعه آن‌طور که باید به آنها پرداخته نشده است.

وی ادامه داد: اقشار آسیب پذیری مانند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار گرفته‌اند برای‌شان افزایش حقوق ۲۰ درصدی دیده شده است و یا افزایش حقوق کارگری شفاف نیست.

بابایی کارنامی با بیان این‌که پیش بینی ما برای افزایش حقوق کارگری ۴۰ درصد است، گفت: درست است در بودجه خیلی نمی‌شود بر روی حقوق کارگری بحث کرد و شورای عالی کار برای موضوع باید تصمیم بگیرد اما وظیفه ما است که شرایط را گوشزد کنیم.

وی افزود: ایراد بعدی بودجه این است که بودجه تولید محور نیست و به شدت نگران این موضوع هستیم.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا کارنامی اضافه کرد: به هرحال توقع جامعه کارگری این است که دولت مسیر بودجه اش را از مسیر تولید عبور دهد و امنیت شغلی کارگران را در نظر بگیرد، بنابراین باید به این امر اهتمام ورزید./
https://www.asianews.ir/u/1TW
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
دومین بار است که نمایندگان مجلس، عدد و رقم برای دستمزد سال آینده کارگران مشخص می‌کنند؛ هفته قبل، یک نماینده دیگر از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی مزد خبر داد و حالا رئیس فراکسیون کارگری می‌گوید: سال بعد باید مزد کارگران ۴۰ درصد افزایش یابد.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم در ارتباط با بدهی دولت به سازمان گفت: دولت خلاف قانون عمل می‌کند و تامین اجتماعی را نادیده می‌گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت که مجلس شورای اسلامی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حتی برای واردات کالاهای اساسی مخالف است، به جز در موارد خاص که آن هم باید مدیریت شود تا فساد ایجاد نکند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید