صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۲
کد خبر: 3188
گزارشگر: 213
۸۷۴
۰
۰
۲
در راستای سیاست «نخست آمریکا» صورت می گیرد

اولویت توزیع واکسن کرونا در آمریکا به فرمان ترامپ

اولویت توزیع واکسن کرونا در آمریکا به فرمان ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن اولویت در توزیع واکسن کرونا به مردم این کشور داده می‌شود و تنها پس از توزیع در آمریکاست که این واکسن‌ها می‌توانند به کشورهای دیگر ارسال شوند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن اولویت در توزیع واکسن کرونا به مردم این کشور داده می‌شود و تنها پس از توزیع در آمریکاست که این واکسن‌ها می‌توانند به کشورهای دیگر ارسال شوند.

دولت آقای ترامپ این فرمان را در راستای تعهد او به سیاستی دانسته که در شعار «نخست آمریکا» تجلی یافته است. کاخ سفید در چهار سال دولت دونالد ترامپ با سرلوحه قرار دادن این شعار سیاست‌های خود در امور خارجه، تجارت و مهاجرت را تعیین کرد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، یک مقام ارشد دولت ایالات متحده به خبرنگاران در جریان نشستی مربوط به سیاست‌های واشینگتن در قبال بحران کرونا گفته است که این فرمان روز سه‌شنبه به امضای رئیس جمهور می‌رسد.

طبق این فرمان، آقای ترامپ وزارت خارجه را موظف می‌کند که در همکاری با کشورهای دیگر برای تهیه واکسن کرونا به گونه‌ای عمل کند که تداخلی با توزیع واکسن در داخل کشور به وجود نیاید. همچنین دولت ایالات متحده برنامه‌ای نیز برای اهدای واکسن به کشورهای فقیر دارد.

 این گزارش می‌افزاید که واکسن کرونا برای مردم این کشور رایگان خواهد بود. یک مقام دولت آقای ترامپ گفت: «هیچ یک از آمریکایی‌ها مجبور نیستند که حتی یک پنی از جیب خود برای این واکسن هزینه کنند.»

روز سه‌شنبه در این راستا اجلاسی در کاخ سفید برگزار می‌شود که یکی از اهداف آن توجیه و آموزش مردم در رابطه با واکسن کرونا است تا اعتماد عمومی نسبت به واکسن‌های موجود جلب شود.

واکسن‌های دو شرکت فایزر و مدرنا در آستانه اخذ مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده هستند. این میان مجوز استفاده از واکسن فایزر در بریتانیا صادر شده است و این شرکت در حال مذاکره با دولت‌های دیگر کشورها نظیر هند است./
https://www.asianews.ir/u/1U1
اخبار مرتبط
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، روسای‌جمهوری سابق ایالات متحده با هدف جلب اعتماد عمومی به ایمنی واکسن کرونا، به طور داوطلبانه مقابل دوربین‌ها واکسن خواهند زد.
شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، پنج‌شنبه شب، ۲۲ آبان‌ماه، خبر داد که چهار میلیون واکسن ضد کرونا ساخت شرکت فایزر به اسرائیل خواهد رسید و محموله‌های نخست واکسن تا یک ماه و نیم دیگر در دسترس اسرائیلی‌ها خواهد بود.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
توزیع واکسن کرونا از جمله از سوی آمریکا و دیگر کشورها چقدر به واقعیت نزدیک است؟ آیا ممکن است در روزهای آینده ایرانیان شاهد توزیع واکسن کرونا باشند؛ این در حالی است که اخیرا وزیر بهداشت در این مورد توضیحات قابل توجهی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید