صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
کد خبر: 3194
گزارشگر: 213
۷۵۳
۰
۰
۱
دبیر خانه کارگر قزوین:

مجلس حقوق از دست رفته کارگر و بازنشسته را بازگرداند

مجلس حقوق از دست رفته کارگر و بازنشسته را بازگرداند
دبیر خانه کارگر قزوین گفت: مهمترین مطالبه حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و درمان است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت و مجلس به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران و بازنشستگان به آنان بازگردد.

اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر و کانون بازنشستگان تامین اجتماعی قزوین با فاطمه محمدبیگی (نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی) دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای دیدار اعضای هیئت اجرایی خانه کارگر قزوین با نماینده مردم قزوین در مجلس، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) اظهار داشت: مهمترین مطالبه حال حاضر جامعه کارگری، امنیت شغلی، معیشت و درمان است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت و مجلس به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران و بازنشستگان به آنان بازگردد.

وی با اشاره به این موضوع مشکلات کارگران و بازنشستگان بسیار زیاد است، افزود: پیگیری‌ مشکلات کارگران و بازنشستگان از سوی نمایندگان، مدیران و مسئولان دولتی نیازمند اقدام و عمل است تا برای جامعه کارگری و بازنشسته قابل احساس و درک باشد.

کریمی اضافه کرد: تورم افسارگسیخته و گرفتاری‌های بیماری کرونا کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی را به زانو درآورده که نیازمند تدبیر مسئولین است.

وی با اظهار اینکه؛ کارگران و بازنشستگان با حداقل حقوق و مستمری که بعضا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان دریافتی دارند چطور می‌‌توانند زندگی کنند، در ادامه تصریح کرد: آیا برای مسئولین این سوال پیش نمی‌آید که جامعه کارگری و بازنشسته با این حداقل درآمد به عنوان مثال در شرایط فعلی کرونا در تامین دارو برای درمان دردهای خود چه می‌کنند؟

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین؛ با اشاره به اینکه شورای عالی کار امسال نباید در مورد افزایش حقوق به هیچ عنوان با نماینده کارفرمایان و نماینده دولت مماشات کند، افزود: معتقدیم برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده به نسبت تورم که بعضی از اجناس حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافته، اقدام کنند نه اینکه به ۲۵ درصدی که دولت برای کارمندان پیشنهاد داده، تن دهد.

وی ادامه داد: چون حداقل حقوق کارگران بسیار پائین است، از نمایندگان مجلس انتظار داریم در بودجه سال آینده نسبت به بدهی دولت که حدود ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان است، اقدام قاطعی نمایند تا مقداری از این بدهی را دولت در سال آینده پرداخت نمایند./


https://www.asianews.ir/u/1U6
اخبار مرتبط
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
جزییات استفاده بازنشستگان تامین اجتماعی از خدمات بیمه تکمیلی تشریح شد.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
از یکسو با ترمیم مزد مخالفت می‌کنند و نمی‌خواهند مزد کارگران را به سبد معیشت برسانند و از سوی دیگر، می‌گویند قادر به کنترل تورم نیستیم؛ اما کارگرانی که در این چنبره اسیر شده‌اند، چه باید بکنند؟!
بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، با ارسال نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما، درباره شیوه پوشش خبری مطالبات و اعتراضات خود در رسانه ملی اعتراض کردند.
براساس رای نهایی دیوان عدالت، دولت باید به‌روزرسانی بدهی خود به تامین اجتماعی را «بپذیرد» و نمی‌تواند با تصویب مصوبه، از زیر بار پرداخت بخشی از بدهی فرار کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید