صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۴
کد خبر: 320
گزارشگر: 1
۶۶۶
۰
۰
۰

از ارزهای صادراتی چه خبر؟

شیرین نوری طبق آمارها حدود 33 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته ایم که از این میزان 10 و نیم میلیارد دلار، یعنی حدود یک سوم ارز حاصل از صادرات کالای غیر نفتی به کشور برگشته است ، و حدود 22 و نیم میلیارد دلار برنگشته است و جالب اینجاست که طبق گفته دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور در زمان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و تحریمهای آن زمان 800 میلیارد دلار نفتی مفقود شد حال سوال اینجاست که ٢٢ و نیم میلیارد دلار صادراتی کجاست؟

آیا ممکن است بابک زنجانی نامی وجود داشته باشد که جهت دور زدن تحریمها در حال اختلاس و دزدی باشد و دولت محترم کنونی نشانی از این دزد جدید نداشته باشد؟
هر چند این روزها بسیاری از فعالان ارزی و اقتصادی از کاهش نوسان‌های ارزی خرسندند اما زمانی که در خبرها می شنویم که ٢٥ هزار تن گوشت وارداتی بدلیل تامین نشدن ارز در گمرکات ترخیص نشده است این نگرانی ایجاد می شود که سخنان رییس بانک مرکزی دال بر تامین کالاهای اساسی مردم بخصوص خوراکی تنها شعاری بیش نباشد.
سخن آخر اینکه افراد و شرکت هایی که ارز حاصل از صادرات خود را به جای تزریق به سامانه نیما در جای دیگری می فروشند، به مردم، کشور و پول ملی خیانت می کنند و این در حالی است که همگی باید تلاش کنیم در صف مبارزه با تحریم و جنگ اقتصادی بایستیم نه این که از اوضاع موجود، فرصت طلبانه استفاده کنیم.

https://www.asianews.ir/u/1nK
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید