صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۰۰:۱۶
کد خبر: 3201
گزارشگر: 213
۹۹۶
۰
۰
۱
تصمیماتی مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی

اتحادیه اروپا ناقضان حقوق بشر را تحریم می کند

اتحادیه اروپا ناقضان حقوق بشر را تحریم می کند
شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد برای تصمیم خود مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی اِعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رسانده است.
شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد برای تصمیم خود مبنی بر ایجاد یک سازوکار جهانی اِعمال تحریم علیه ناقضان حقوق بشر، آیین‌نامه‌ای را به تصویب رسانده است.

این شورا در اعلامیه‌ای در این مورد می‌نویسد که با این کار، برای اولین بار، اتحادیه اروپا خود را به چارچوبی مجهز می‌کند که به آن امکان می‌دهد افراد، نهادها و هیئت‌ها - از جمله عوامل دولتی و غیردولتی - را که مسئول نقض جدی حقوق بشر یا همدست و مرتبط با چنین نقض‌هایی هستند هدف قرار دهد، بدون توجه به این‌که نقض حقوق بشر در کجای جهان رخ داده است.

این اعلامیه توضیح می‌دهد که مقررات جدید، محمل قانونی برای ممنوع کردن سفر اشخاص و مسدود کردن وجوه مالی افراد و نهادها را فراهم می‌کند.

افزون بر این، اشخاص حقیقی و حقوقی در اتحادیه اروپا از در اختیار قرار دادن وجوه به افراد ذکرشده، به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، منع خواهند شد.

اقدامات محدودکننده و هدفمند شورای اتحادیه اروپا شامل مواردی چون نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت، شکنجه، برده‌داری، قتل‌های غیرقانونی و دستگیری یا بازداشت‌های خودسرانه می‌شود.

سایر موارد نقض حقوق بشر نیز اگر به طور گسترده و سیستماتیک صورت بگیرد می‌تواند در محدوده مقررات تحریمی جدید اروپا قرار گیرد.

شورای اروپا وظیفه خواهد داشت که بر اساس پیشنهادی از یک کشور عضو یا نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی، فهرست تحریم‌ها را تنظیم، بررسی و اصلاح کند./
https://www.asianews.ir/u/1Uc
اخبار مرتبط
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کردند که با وجود فشارهای دولت آمریکا، ایران باید نقض تعهدات خود در چارچوب برجام را متوقف کند.
براساس گزارش روزنامه بیلد سفر وزیر خارجه ایران به اروپا لغو شده است و آلمان اولین مقصد سفر وی به اروپا بود.
واکنش‌ها به اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی، ادامه دارد و پس از اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان نیز این اقدام را محکوم کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید