صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۷:۰۱
کد خبر: 3206
گزارشگر: 213
۹۴۹
۰
۰
۱
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت

تعداد بیشتر جانباختگان کرونایی در تهران/کاهش اندک شیوع کرونا در ایران

تعداد بیشتر جانباختگان کرونایی در تهران/کاهش اندک شیوع کرونا در ایران
براساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.
بر اساس آخرین گزارش‌ رسمی وزارت بهداشت ایران که امروز اعلام شد، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ نفر دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، با جان باختن این افراد، شمار قربانیان کرونا در ایران به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری همچنین در گزارش امروز خود از شناسایی ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید طی شبانه‌روز گذشته در کشور خبر داد. به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۳ نفر رسید.

بر اساس این گزارش، از میان بیماران جدید، یک هزار و ۴۵۸ نفر از آنها بستری شدند و از مجموع بیماران مبتلا به کرونا پنج هزار و ۷۶۸ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران روزانه درباره آمار کرونا در کشور گزارش می‌دهند، ولی صحت این آمارها با تردیدهای جدی از سوی منابع داخلی و خارجی روبه‌رو بوده است.

در همین زمینه مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در تهران امروز با اشاره به این که تقریبا نیمی از جان‌باختگان کرونایی کشور مربوط به استان تهران است گفت: «طی ۹ ماه گذشته حدود ۲۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این آرامستان دفن شده‌اند.»

به گزارش خبرگزاری میزان به نقل از سعید خال، به ‌طور متوسط روزانه ۷۵ جان‌باخته کرونایی در بهشت ‌زهرا دفن شده‌اند و در روز‌های اوج کرونا، تعداد پذیرش فوتی‌های ناشی از این ویروس در بهشت زهرا، حدودا برابر با سایر فوتی‌ها بوده است.

بیشتر در این باره:
وضع شیوع کرونا در تهران بار دیگر «نگران‌کننده» شد
در همین حال معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنج‌شنبه از کاهش ۳۲ درصدی میانگین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور در هفته‌های گذشته خبر داد.

این در حالی است که فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران شامگاه گذشته با اشاره به افزایش ترددهای درون‌شهری در پایتخت در مقایسه با هفته گذشته، وضعیت تهران را «نگران‌کننده» توصیف کرد.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران، دولت تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، محدودیت تردد شبانه، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در ادارات را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

پیش‌بینی می‌شود همزمان با آغاز فصل زمستان در صورت ادامه کاهش محدودیت‌ها و افزایش ترددها آمار کرونا در ایران به‌ویژه در پایتخت دوباره اوج گیرد.
https://www.asianews.ir/u/1Uf
اخبار مرتبط
معاون پرستاری وزارت بهداشت ایران، با اشاره به اینکه حدود ۴۰ هزار پرستار به علت ابتلا به کرونا از سیستم درمانی کشور خارج شده و به قرنطینه رفته‌اند گفت: «فشار بر روی مابقی پرستاران مضاعف شده است.»
در حالی که پیش از این یک مقام وزارت بهداشت از قطع زنجیره شیوع کرونا در ایران سخن گفته بود، یک عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد مقابله با کرونا در تهران، گفته است: «حتی نتوانسته‌ایم اپیدمی را به حدی پایین بیاوریم که کنترل شود، چه برسد به اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم».
یک سال پس از آغاز شیوع کرونا در چین، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در گزارشی با عنوان «پرونده‌های ووهان» بر اساس اسناد محرمانه‌ای که از داخل چین به دست آورده، چگونگی پنهانکاری و عدم شفافیت دولت پکن درباره مدیریت این همه‌گیری در هفته‌ها و ماه‌های آغازین آن را شرح داده است.
در ادامه افزایش محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در ایران، رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران، از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته آینده خبر داد.
در حالی که آمار رسمی ابتلای روزانه بیش از ۱۲ هزار نفر به کرونا در ایران همچنان ثابت باقی مانده، هشدارها درباره خستگی جسمی کادر درمان و فروپاشی روحی و روانی آن‌ها در رسیدگی به بیماران ادامه دارد.
مجله اکونومیست در گزارش سالانه خود درباره افزایش قیمت کالاهای مصرفی در شهرهای مختلف جهان متاثر از بحران کرونا، بیشترین افزایش مخارج زندگی را مربوط به تهران عنوان کرد.
بسیاری از کارگران استان لرستان تن به قراردادهای کاری چندماهه می‌دهند؛ درحالی‌که ماهیت شغلی آنها مستمر است و کارگران لرستانی با گسترش کرونا شرایط بدی را تجربه می‌کنند؛ اگرچه تمام کارگران استان لرستان از آثار گسترش کرونا در امان نبوده‌اند ولی آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی نسبت به صنوف دیگر بیشتر بوده است.
مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین با اشاره به تاکید این سند بر ابعاد آموزش الکترونیکی گفت: کندی اینترنت فشار مضاعفی به معلمان و دانش‌آموزان وارد کرده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است که بر اساس مصوبه این ستاد از روز شنبه اول آذر، ۱۵۰ کلان‌شهر ایران از جمله تهران به مدت دو هفته تعطیل خواهند شد.
این پرسش برای جامعه سرگردان بیکاران به وجود آمده است که تکلیف هزاران نفری که به دلیل رکود اقتصادی از انتهای سال گذشته تا امروز، گروه گروه بیکار شده‌اند یا خواهند شد، چیست؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید