صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۵
کد خبر: 3225
گزارشگر: 213
۱۹۵۴
۰
۰
۶
به دست برادر و برادرزاده‌اش

قتل ناموسی وفا عبدالله‌زاده در سردشت

قتل ناموسی وفا عبدالله‌زاده در سردشت
یک زن جوان با نام وفا عبدالله‌زاده در سردشت در سردشت به دلایل ناموسی به دست برادر و برادرزاده‌اش به قتل رسیده است.
سازمان حقوق بشری «هه‌نگاو» خبر داد که یک زن جوان با نام وفا عبدالله‌زاده در سردشت در سردشت به دلایل «ناموسی» به دست برادر و برادرزاده‌اش به قتل رسیده است.

بر اساس این گزارش، وفا عبدالله‌زاده ۴۳ ساله، مقابل خانه خود کشته شده است. خانم عبدالله‌زاده سال گذشته از همسرش جدا شده بود و به تنهایی زندگی می‌کرد.

به نوشته هه‌نگاو، معصومە بریاجی، همسر برادر او نیز اردیبهشت ۹۸ خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

بر اساس گزارش‌ها، روز ۱۷ آذر نیز یک دختر ۲۲ ساله اهل در روستای «ذوالفقار» در بخش موسیان در دهلران در استان ایلام به دست برادر خود خفه شده بود.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز ۱۰ آذر نیز خبر داده بود که سرگل حبیبی در سنندج به دست دو برادرش کشته شده است.

فاطمه برحی ۱۹ ساله در آبادان، رومینا اشرفی، ۱۴ ساله در گیلان و ریحانه عامری ۲۲ ساله در کرمان، از جمله قربانیان قتل‌های «ناموسی» در ماه‌های گذشته بوده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/1Ux
اخبار مرتبط
یک ارزش در صد سال گذشته براساس شرایط آن زمان ارزش محسوب می شده است و اکنون در زمان حال ممکن است یک ضد ارزش محسوب شود زیرا به جان و روان انسانها صدمه می زند.
تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی سبب دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر می شود و زمینه انحرافات جنسی را در آینده را فراهم می کند.
سالهاست که در کشورهای پیشرفته از شرایط دورکاری، انعطاف پذیری ساعات اداری، فراهم کردن ابزار کار در منزل برای کارمندان، روانشناس، کوچ وپزشک سازمانی، تهویه هوای مناسب، دستگاه های پاک کننده و ضدعفونی کننده هوا در «فصل زمستان » یا «بیماری کارکنان» استفاده می شود.
کارزار آزار جنسی و آسیب های روانی ناشی از آن، سبب شده تا توجه مردان نیز به این موضوع جلب شود و مردان اغلب شاید این تصور را داشتند که تجاوز جنسی و آزار جسمی زن بعد از مدتی فراموش می شود؛ در حالی که این زخم ناجوانمردانه و اثرات روانی آن تا آخر عمر با زن باقی می ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید