صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۷
کد خبر: 3231
گزارشگر: 213
۲۱۰۶
۰
۰
۲
در معاملات امروز

افزایش تقاضا و روند نزولی؛ آیا بازار سهام مثبت می‌شود؟

افزایش تقاضا و روند نزولی؛ آیا بازار سهام مثبت می‌شود؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار سهام باعث روند نزولی شاخص کل شد اما آیا امروز معاملات بورس مثبت می‌شود؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل روندی نزولی در پیش گرفت اما به نظر می‌رسد با توجه به افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز روند صعودی بازار سهام بازگردد، همچنین در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز منفی شد و این نشان از بیشتر بودن عرضه در کلیت بورس است.

نمادهای ارز محور به دلیل افزایش قیمت ارز روند خوبی در جریان معاملات امروز دارند و احتمالا در جریان معاملات امروز یکی از عوامل روند صعودی بورس باشند اما نمادهای پالایشی یکم امروز دوباره با احتساب 30 درصد تخفییف زیان‌ده شدند.

شروع معاملات این هفته از بازار سهام با روند صعودی همراه بود اما در نیمه دوم معاملات دیروز عرضه افزایش پیدا کرد و امروز با شروع معاملات فشار عرضه از تقاضا بیشتر شد اما احتمالا بورس در ادامه مثبت خواهد شد.

برخی از کارشناسان معتقدند شاخص کل به مقاومت 1/6 میلیون واحدی رسیده است و تا زمانی که این مقاومت شکسته شود شاخص کل در همین محدوده نوسان خواهد داشت و از طرفی نیز ار لیدر محور بودن بازار سهام کمی کاسته شده و سهم‌های کوچک نیز در حال رشد هستند.

به نقل از تجارت نیوز، نمادهای فملی، شستا و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بورس امروز را داشتند و نمادهای نوری و وپارس بیشترین تاثیر مثبت را داشتند./
https://www.asianews.ir/u/1UC
اخبار مرتبط
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود دو درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۵۳۵ هزار واحد رسید، اما بورس در ادامه با چه وضعیتی پیش خواهد رفت؟
ظاهرا هفته سوم آذرماه دومین هفته رشد متوالی و دسته‌جمعی چهار بازار سکه، بورس، دلار و طلا بوده است و در میان این چهار بازار سکه پیشتاز است و بورس و دلار شانه‌ به شانه هم حرکت کرده‌اند.
مدیر پذیرش بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برنامه‌ای که تا پایان سال داریم این است که هر هفته یک شرکت را بنا به شرایط بازار عرضه اولیه کنیم و در حال ‌حاضر ۷ شرکت درج نماد شده‌اند و آماده عرضه اولیه هستند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در نخستین ساعت بازار ۱.۹درصد رشد داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۱.۷درصد صعود کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید