صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
کد خبر: 3242
گزارشگر: 213
۹۹۴
۰
۰
۲
اعتراض به اصلاحات ناچیز همسان‌سازی

بازنشستگان از رسانه ملی انتقاد کردند/صدا و سیما صدای ما را نمی‌شنود!

بازنشستگان از رسانه ملی انتقاد کردند/صدا و سیما صدای ما را نمی‌شنود!
در روزهای گذشته، بازنشستگان سخت و زیان‌آور در اعتراض به اصلاحات ناچیز همسان‌سازی اعتراضاتی صورت دادند و نمایندگان این بازنشستگان می‌گویند: صدای ما شنیده نمی‌شود.
سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان سخت و زیان‌آور اهوازی) در این رابطه می‌گوید: ما ۳۰۰ هزار بازنشسته سخت و زیان‌آور، چندین روز است که در حال اعتراض و رایزنی با مسئولان هستیم اما رسانه ملی به هیچ وجه اخبار و مطالبات ما را پوشش نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان سخت و زیان‌آور، همگی سال‌ها در معادن و در کارگاه‌های پرخطر، چرخ‌های صنعت و تولید را گردانده‌اند، می‌گوید: خواسته ما این بود که صداوسیما لااقل یک گزارش از خواسته‌ها و اعتراضات ما تهیه می‌کرد؛ مگر ما شهروندان این مملکت نیستیم؛ چرا صدای ما را نمی‌شنوند؟!

به گفته او، صداوسیما به اعتراضات کارگران در کشورهای دیگر می‌پردازد اما وقتی پای کارگران ایران در میان باشد، سکوت پیشه می‌کند و هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، حسینی ادامه می‌دهد: بازنشستگان سخت و زیان‌آور از عملکرد رسانه ملی مایوس شده‌اند؛ به نظر می‌رسد معیشت و دغدغه‌های یک کارگر بازنشسته برای هیچکس مهم نیست؛ چراکه اگر اهمیتی داشت، به این همه دادخواهی واکنش نشان می‌دادند./

https://www.asianews.ir/u/1UN
اخبار مرتبط
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
بازنشستگان سال ۹۹ تامین اجتماعی که مشمول اجرای متناسب‌سازی نشده‌اند، با ارسال نامه‌ای به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواستار اجرای قانون از ابتدای سال شدند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
از یکسو با ترمیم مزد مخالفت می‌کنند و نمی‌خواهند مزد کارگران را به سبد معیشت برسانند و از سوی دیگر، می‌گویند قادر به کنترل تورم نیستیم؛ اما کارگرانی که در این چنبره اسیر شده‌اند، چه باید بکنند؟!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید