صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
کد خبر: 3244
گزارشگر: 213
۹۲۹
۰
۰
۱
روز دوشنبه

انفجار نفتکش در جده عربستان

انفجار نفتکش در جده عربستان
یک شرکت حمل‌ونقل اعلام کرد که نفتکشی در بندر جده عربستان سعودی یکشنبه شب با یک شئ که «منشاء خارجی» داشته مورد اصابت قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شذ.
یک شرکت حمل‌ونقل روز دوشنبه ۲۴ آذر اعلام کرد که نفتکشی در بندر جده عربستان سعودی یکشنبه شب با یک شئ که «منشاء خارجی» داشته مورد اصابت قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شذ.

این تازه‌ترین نمونه از حمله به کشتی‌ها در جنگ طولانی‌مدت یمن است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه بی دبلیو در اطلاعیه‌ای گفته است ۲۲ ملوان نفتکش بی دبلیو رینه که با پرچم سنگاپور حرکت می‌کرد بدون هیچ جراحتی نجات یافتند. این شرکت هشدار داد که ممکن است در نتیجه این انفجار، نفت به بیرون نشت کرده باشد.

عربستان سعودی هیچ گزارشی درباره این انفجار منتشر نکرده است، با این حال حمله روز دوشنبه پس از آن اتفاق می‌افتد که ماه گذشته یک مین دریایی به نفتکشی در سواحل عربستان صدمه زد. مقامات ریاض این حمله را به حوثی‌های یمن نسبت دادند.

مرکز عملیات‌های تجارت دریایی بریتانیا که زیرنظر نیروی دریایی سلطنتی این کشور است، از کشتی‌های در حال تردد در منطقه خواسته است که احتیاط‌های لازم را انجام داده و اعلام کرد که تحقیقات در جریان است.

شرکت اطلاعات دریایی دریاد گلوبال نیز وقوع این انفجار را تایید کرده است. هنوز دلیل بروز این حادثه مشخص نیست.

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین که در خاورمیانه گشت‌زنی می‌کند حاضر به اظهارنظر در این زمینه نشده است.

ماه گذشته یک نفتکش دیگر در سواحل عربستان به دلیل اصابت به مین دریایی آسیب دید. در ماه جاری، حمله مرموزانه دیگری یک کشتی باری را در شهر بندری نیشتون یمن در شرق دور این کشور هدف قرار داد.

دریاد گلوبال می‌گوید اگر معلوم شود که حوثی‌ها حمله روز یکشنبه را انجام داده‌اند، این بیانگر «چرخشی اساسی هم در قابلیت‌های هدف‌گیری و هم هدف‌های مورد نظر» است./
https://www.asianews.ir/u/1UO
اخبار مرتبط
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور ایالات متحده در میانه تنش‌هایی که به دنبال ترور محسن فخری‌زاده، چهره ارشد برنامه هسته‌ای ایران، بالا گرفته است، راهی عربستان سعودی و قطر خواهد شد.
پادشاه عربستان سعودی، در سخنرانی افتتاحیه اجلاس سران کشورهای عضو گروه ۲۰ گفت که رهبران این کشورها باید برای دسترسی ارزان‌قیمت و متوازن به واکسن‌ و سایر تجهیزات مبارزه با شیوع کرونا تلاش کنند.
مقام‌های عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه گفته‌اند٬ انهدام و رهگیری دو فروند قایق بمب گذاری شده توسط نیروهای شبه نظامی حوثی، باعث بروز آتش سوزی در نزدیکی ترمینال نفتی در جازان در جنوب غربی عربستان شده است.
نخست وزیر پاکستان گفت: اگر تهران مستقیما با ریاض وارد جنگ شود، «فاجعه‌ای» به بار خواهد آمد که ویرانی‌های آن دامن‌گیر کشورهای سراسر دنیا «به‌ویژه کشورهای فقیرتر» می‌شود و «قیمت نفت سر به فلک خواهد کشید».
در پی اولتیماتوم ۲۴ ساعته آمریکا به سودان برای عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل، این کشور آفریقایی تصمیم گرفته روند عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل را آغاز کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید