صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۹ / ۰۲:۵۷
کد خبر: 3251
گزارشگر: 213
۷۸۷
۰
۰
۱
ساعاتی پیش

مجمع گزینندگان آمریکا جو بایدن را رییس جمهور آمریکا معرفی کرد

مجمع گزینندگان آمریکا جو بایدن را رییس جمهور آمریکا معرفی کرد
اعضای کالج انتخاباتی ایالات متحده که روز دوشنبه ۲۴ آذر گردهم آمدند، سرانجام جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا معرفی کردند.

جو بایدن قرار است پس از برگزاری نشست مجمع کالج‌های انتخاباتی، سخنرانی کند.

اعضای کالج انتخاباتی ایالات متحده روز دوشنبه ۲۴ آذر گردهم آمدند تا رسما جو بایدن را به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا معرفی کنند.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهوری کشور باید با رای اکثریت مجمع گزینندگان (کالج انتخاباتی) برگزیده شود. اگر او نتواند اکثریت را به‌دست آورد، مجلس نمایندگان در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

جو بایدن از حزب دمکرات در انتخابات روز سوم نوامبر امسال هفت میلیون رای بیش از دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه به‌دست آورد. با این حال، محبوبیت بیشتر با کسب رای‌ بالاتر تاثیری در این زمینه ندارد. پنج رئیس‌جمهوری آمریکا، از جمله دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶، به رغم این‌که کمتر از رقبایشان رای ملی به‌دست آوردند ولی به این سمت انتخاب شدند./

https://www.asianews.ir/u/1UV
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا امروز با بالگرد از تجمع طرفدارانش در پارک «نشنال مال» واشنگتن بازدید کرد.
رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه این انتخابات فاسد‌ترین انتخابات در تاریخ آمریکا بود، گفت: من پیروز انتخابات آمریکا هستم و از سویی داستان ایالت تکزاس نیز در شکایتی آرای ایالت های کلیدی آمریکا به جو بایدن را باطل اعلام کرده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن اولویت در توزیع واکسن کرونا به مردم این کشور داده می‌شود و تنها پس از توزیع در آمریکاست که این واکسن‌ها می‌توانند به کشورهای دیگر ارسال شوند.
واشنگتن‌پست نوشت تعداد کمی و فقط ۲۶ عضو از ۲۴۹ عضو جمهوری‌خواه کنگره، رییس جمهور منتخب جو بایدن را پیروز انتخابات می‌دانند.
فرماندار جورجیا بعد از دیده شدن ویدیو تقلب شمردن آرای جعلی در انتخابات 2020 آمریکا در چمدان، درخواست بررسی تمامی امضاها ها را داد.
دونالد ترامپ گفت: تا زمان تایید نهایی نتایج انتخاباتی «خیلی چیزها» اتفاق خواهد افتاد و تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید