صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۴
کد خبر: 3262
گزارشگر: 213
۱۱۴۲
۰
۰
۱
براساس گزارش هایی از رویترز

هیات آمریکایی به ریاست جرد کوشنر به اسرائیل و مراکش سفر کرد

هیات آمریکایی به ریاست جرد کوشنر به اسرائیل و مراکش سفر کرد
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفته است، جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست هیات آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل و مراکش برای مذاکره عادی سازی روابط دو کشور به عهده خواهد داشت.

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفته است، جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست هیات آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل و مراکش برای مذاکره عادی سازی روابط دو کشور به عهده خواهد داشت.

به گزارش رویترز این مقام آمریکایی تصریح کرده است که این هیات روز دوشنبه سفر خود را آغاز خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد که مراکش و اسرائیل برای عادی‌سازی رابطه با یکدیگر توافق کرده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم با تقدیر از ملک محمد ششم، پادشاه مراکش، گفت دو کشور موافقت کرده‌اند که دفاتر نمایندگی دو کشور که ۲۰ سال پیش بسته شده بودند، سریعا بازگشایی شوند.

این مقام ارشد دولت آمریکا در گفت وگو با رویترز اظهار داشت، هیات آمریکایی پس از سفر به تل آویو با یک هواپیما به رباط خواهند رفت.

رویترز می‌گوید٬ جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ نقش اصلی در برقراری روابط بین مراکش و اسرائیل را به عهده داشته است.

طبق این گزارش علاوه بر جارد کوشنر، آوی برکوویتز، نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور خاورمیانه، و آدام بوهلر، مدیر اجرایی موسسه توسعه مالی بین المللی ایالات متحده نیز عضویت دارند.

جارد کوشنر قرار است در جریان سفر به اسرائیل با بنیامین نتانیاهو دیدار و مذاکره کند.به گفته این مقام آمریکایی هیات‌های مشترک اسرائیل و ایالات متحده روز سه شنبه احتمالا با یک هواپیمای «ال عال» اسرائیل به رباط سفر خواهند کرد. ریاست هیات اسرائیلی در این سفر با میر بن شباط ، مشاور امنیت ملی این کشور به عهده خواهد داشت.

 مراکش و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط توافق کرده‌اندمیری رگو، وزیر ترابری اسرائیل که خود مراکشی تبار است، در خصوص سفر جارد کوشنر به رادیو نظامی اسرائیل گفته است، من بسیار خوشحال هستم که پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌های ما که هنوز در قید حیات هستند، می‌توانند از مراکش دیدن کنند. این صلح است.

رویترز می‌گوید، مراکش در صدر کشورهای مسلمان قرار دارد که بیشترین تعداد مهاجران یهودی به اسرائیل را داشته است. تعداد مهاجران از مراکش به اسرائیل ۲۵۰ هزار نفر است.مراکش پس از امارات، بحرین، و سودان چهارمین کشوری است که طی ماه‌های اخیر با میانجیگری دولت دونالد ترامپ با اسرائیل رابطه برقرار می‌کند.

مراکش به دنبال توافق صلح اسرائیل و مصر در ۴۲ سال پیش، برای برقراری رابطه کامل با اسرائیل ابراز آمادگی کرد.دو سال بعد از توافق‌ اسرائیل و سازمان آزادی‌بخش فلسطین، مراکش و اسرائیل نیز در سال ۱۹۹۵ مناسبات کامل برقرار کردند. اما این روابط در سال ۲۰۰۰، بعد از آغاز دومین انتفاضه بزرگ فلسطینیان علیه اسرائیل، قطع شد.

از سوی دیگر، مراکش با وجود مشارکت در جنگ‌های سال ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ در کنار کشورهای عرب علیه اسرائیل، پیشینه‌ای طولانی در مناسبات آشکار و پنهان با اسرائیل داشته است./یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفته است، جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست هیات آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل و مراکش برای مذاکره عادی سازی روابط دو کشور به عهده خواهد داشت./

https://www.asianews.ir/u/1V4
اخبار مرتبط
رویترز به نقل از یک مقام آگاه در کابینه دونالد ترامپ گزارش داد عربستان سعودی با عبور خطوط هوایی اسرائیل به امارات از حریم هوایی خود موافقت کرده است.
جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور ایالات متحده در میانه تنش‌هایی که به دنبال ترور محسن فخری‌زاده، چهره ارشد برنامه هسته‌ای ایران، بالا گرفته است، راهی عربستان سعودی و قطر خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید