صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 3263
گزارشگر: 213
۱۸۵۸۹
۳
۰
۹

قانون بیمه کارگران ساختمانی اصلاح شد/بررسی بازنشستگی پیش از موعد

قانون بیمه کارگران ساختمانی اصلاح شد/بررسی بازنشستگی پیش از موعد
در نشست هفته اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، بودجه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی اعم از صندوق‌های بیمه، سازمان تامین اجتماعی و تبصره ۱۴ که به هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مجلس نیز با کلیات بازنشستگی پیش از موعد موافقت کردند.
 نمایندگان مجلس با کلیات بازنشستگی پیش از موعد موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هفته اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس، بودجه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی اعم از صندوق‌های بیمه، سازمان تامین اجتماعی و تبصره ۱۴ که به هدفمندی یارانه‌ها می‌پردازد مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی نیز مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید و تنها منبع درآمدی آن محل اختلاف بود که قرار شد نمایندگانی از کمیسیون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کارگروهی تشکیل داده و این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

اعضای این کمیسیون با کلیات لایحه بازنشستگی پیش از موعد نیز که در دستورکار نشست این کمیسیون قرار داشت و در آن برای خانم‌ها ۲۰ سال و برای آقایان ۲۵ سال خدمت تعیین شده است، موافقت کردند و چون مفاد آن محل اختلاف بود، قرار بر این شد کارگروهی در کمیته بیمه اجتماعی این کمیسیون تشکیل شده و این موضوع را به طور دقیق بررسی کنند.



https://www.asianews.ir/u/1V5
اخبار مرتبط
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
از یکسو با ترمیم مزد مخالفت می‌کنند و نمی‌خواهند مزد کارگران را به سبد معیشت برسانند و از سوی دیگر، می‌گویند قادر به کنترل تورم نیستیم؛ اما کارگرانی که در این چنبره اسیر شده‌اند، چه باید بکنند؟!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بهنام
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
0
0
0

زندگی میکند .شما نان را از روی سفرهای مردم غاپیدید ولی مردمان ابرومند بودند و به خاطر شرمندگی اعراب و شرق و غرب حرفی نزدند

ابراهیم
۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
0

میخاستم بدونم چه کسایی برای مدت زمان بازنشستگی کارگران ساختمانی تاصمیم میگیرند دوست دارم یک ماه در هر شرایط آب هوایی و گرما و سرما در کنار کارگران حضور داشته باشند اگر بازم این مدت را تایید کردن حرفی نیست

سیدمهدی موسوی
۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
1

باسلام خداوکیلی مسعولان باتوجه به چه معیاری در مورد کارگران ساختمانی نظرمیدن در مملکت ماازکا ساختمانی کاریسختری هست چرادرخصوص حق کارگران ساختمانی اینقدر بی انصاف هستیداگرخودتان رایکروزبجای انهاقراردهیدمیفهمیدکارکردن چقدرسختوطاقت فرساست بمارحمکنید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید