صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۲۰:۵۸
کد خبر: 3268
گزارشگر: 213
۹۷۹
۱
۰
۲
رییس سازمان هواپیمایی ایران درباره خرید «فایزر» اظهار نظر کرد

مشکلی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد/ سازمان هواپیمایی اظهارات عضو ستاد کرونا در عدم خرید واکسن را رد کرد

مشکلی برای واردات واکسن فایزر وجود ندارد/ سازمان هواپیمایی اظهارات عضو ستاد کرونا در عدم خرید واکسن را رد کرد
تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی ایران گفت: این سازمان، «هیچ مشکلی» برای واردات هر نوع واکسنی از جمله واکسن شرکت فایزر برای مقابله با ویروس کرونا ندارد؛ این در حالی است که مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به تازگی گفته است که ایران بدلیل نداشتن امکانات و شرایط لازم، هواپیماها و سیستم حمل و نقل، نمی‌تواند واکسن فایزر کرونا را وارد کند.
تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی ایران می‌گوید این سازمان، «هیچ مشکلی» برای واردات هر نوع واکسنی از جمله واکسن شرکت فایزر برای مقابله با ویروس کرونا ندارد.

اظهارات وی در شرایطی مطرح شده که مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به تازگی گفته ایران، «بدلیل نداشتن امکانات و شرایط لازم، هواپیماها و سیستم حمل و نقل، نمی‌تواند واکسن فایزر کرونا را وارد کند و به همین دلیل از دریافت آن انصراف داده‌ایم.» اکنون رئیس سازمان هواپیمایی ایران روز چهارشنبه، ۲۶ آذر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایرنا، اظهارات قانعی را رد کرده است.

وی گفته «در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و ماهان شرایط لازم برای واردات انواع واکسن کرونا را دارند.»

آقای زنگنه اضافه کرده که این دو ایرلاین، «آمادگی لازم را دارند و می‌توانند با استفاده از یخ خشک دمای مورد نیاز برای واردات هر نوع واکسنی از جمله فایزر را که نیاز به دمای منفی ۷۰ درجه دارد، تامین کنند.»

خبرگزاری ایسنا نوشته در حالی که صنعت حمل و نقل ایران، «آماده» واردات واکسن فایزر است، «مشخص نیست چرا ایران در اتحادیه جهانی واکسن کرونا، کوواکس اعلام کرده که واکسن فایزر را نمی‌خواهد.»

واکسن تولید مشترک شرکت‌های فایزر و بیون‌تک آلمان موفق شده در شماری از کشورها از جمله آمریکا، کانادا و بریتانیا مجوز استفاده را کسب کند.

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد این واکسن تا ۹۵ درصد در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ کارساز است.

مقام‌های وزارت بهداشت ایران بیشتر بر تولید واکسن داخلی تاکید دارند و در زمینه واردات نیز به طور مشخص نام واکسن و کشور صادرکننده را اعلام نکرده‌اند./
https://www.asianews.ir/u/1Va
اخبار مرتبط
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون، روسای‌جمهوری سابق ایالات متحده با هدف جلب اعتماد عمومی به ایمنی واکسن کرونا، به طور داوطلبانه مقابل دوربین‌ها واکسن خواهند زد.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کاربر
۱۳۹۹/۰۹/۲۸
0
0
0

واقعا وسلولین انقدر بی فکر هستند .پس مشخص شد متاسفانه دروغ می گویند که مثلا مطمین ترین را وارد کنند ؟ اگر رویت شد پاسخ دادهشود 😈😈😈😈😈😈


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید