صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
کد خبر: 3272
گزارشگر: 213
۱۲۸۴
۱
۰
۱۴
اظهاراتی از وزیر خارجه ایالات متحده

آمریکا تاکید کرد حمایت درمانی و بهداشتی جزو تحریم نیست/برای مقابله با کرونا به ایران کمک می کنیم

آمریکا تاکید کرد حمایت درمانی و بهداشتی جزو تحریم نیست/برای مقابله با کرونا به ایران کمک می کنیم
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست»،
مایک پمپئو، وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پیشنهاد آن کشور برای کمک به ایران جهت مقابله با همه‌گیری کووید ۱۹ «همچنان پابرجاست».

حساب کاربری وزارت خارجه آمریکا در توئیتر، امروز پنج‌شنبه، ۲۷ آذر در سه توئیت به فارسی، تاکید کرده است که آن کشور برای اولین بار در ماه فوریه سال جاری میلادی به ایران «پیشنهاد کمک» در این زمینه را داده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که حاضر به کمک به مردم ایران برای رهايی از ویروس کرونا است.مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، نیز روز اول فروردین ضمن تکرار این پیشنهاد گفته است، که ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران تحریم نیست.
 
شرکت آمریکایی فایزر با همکاری شرکت آلمانی بیون‌تک موفق به ساخت واکسن ضد کرونا شده‌اند و تزریق این واکسن در روزهای اخیر در آمریکا آغاز شده و عربستان سعودی نیز امروز پنج‌شنبه استفاده از این واکسن را آغاز کرد.

آقای روحانی روز چهارشنبه، ۲۶ آذر در اظهارات خود ضمن خوشحالی از شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری، از وی به عنوان فردی نام برد که «حتی به واکسن ما هم رحم نمی‌کند.»

این در حالی است که ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران با رد این اظهارات، گفته «هیچ مشکلی» برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر اقلام دارویی از خارج به ایران وجود ندارد.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز در فروردین ۹۹ و همزمان با شیوع کرونا در ایران گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ایران «هرگز متوجه کمک‌های بشردوستانه، دارو و تجهیزات پزشکی نبوده» است.

توئیتر وزات خارجه آمریکا نیز امروز اعلام کرده «ما هرگز بخش بهداشت و درمان ایران و یا کمک‌های بشردوستانه و دارو برای ایران را تحریم نکرده و نخواهیم کرد.»

این وزارتخانه افزوده «ایران در عوض، باید اصلاحات بانکی کارگروه ویژه اقدام مالی را تصویب کند تا بانک‌ها دوباره با آنها تجارت کنند.»

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهور ایران اعلام کرد که رهبر جمهوری اسلامی ایران با درخواست دولت حسن روحانی برای تمدید مهلت بررسی لوایح گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌اف، در مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت کرده است.

گروه ویژه اقدام مالی به دلیل امتناع جمهوری اسلامی از تصویب برخی از این لوایح، ایران را به فهرست سیاه خود بازگردانده و به همه کشورها اختیار داده است که در نقل و انتقال‌های مالی با ایران به طور مستقل اقدام کنند.

به این ترتیب هر کشوری می‌تواند برای ایمن نگه داشتن سیستم‌ بانکی خود از احتمال مشارکت در پولشویی و تامین مالی فعالیت‌های تروریستی از طریق نقل و انتقالات و نظام بانکی ایران به طور مستقل دست به اقدام بزند.

حسن روحانی اسفند سال گذشته، پس از بازگشت ایران به لیست سیاه، خطاب به اعضای مجمع تشخیص گفته بود که باید «پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه» خود به خاطر قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باشند./
https://www.asianews.ir/u/1Ve
اخبار مرتبط
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفته است ایران هواپیما و امکانات حمل و نقل لازم مرتبط با واکسن آمریکایی فایزر را ندارد و اعلام کرده است که این واکسن را نمی‌خواهد.
سخنگوی بودجه ۱۴۰۰ گفت: یک هزار میلیارد تومان برای خرید واکسن کرونا تخصیص یافت.
رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی ایران، از دولت حسن روحانی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران، خواستار در اولویت قرار گرفتن ثبت سفارش و خرید واکسن ضد کرونا شد.
شرکت داروسازی مُدرنا در ایالات متحده آمریکا می‌گوید داده‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن این شرکت علیه ویروس کرونا «۹۴.۵ درصد» مؤثر است و رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که این واکسن که به آفت چین خاتمه می دهد، در زمان من ساخته شد.
کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که با دو شرکت سازنده واکسن ضدکرونا، یعنی فایزر و بایون‌تک، برای دریافت ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن به توافق رسیده است.
محققان می‌گویند ویروس عامل بیماری کووید ۱۹ تا ۲۸ روز می‌تواند روی اسکناس، صفحات تلفن همراه و سطوح فلزی دوام آورد و دیگران را مبتلا کند و لزوم تمیز کردن موثر و شستن دست‌ها را دوچندان کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
افصل
۱۴۰۰/۰۴/۱۵
0
0
0

الان من بازی الان شوخی ندارم فردا کامل یانه کرونا شروغ خهان هذف منتظرم حرف حوصله ندارم ویروین دوباره زیاد خطر منتظر میگم بخدا فسم فردا پول اماده منتظر زمان انتقام


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید