صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
کد خبر: 3282
گزارشگر: 213
۴۹۳
۰
۰
۱
در ادامه محدودیت ها برای اقتصاد چین صورت گرفت

تحریم شرکت های بزرگ چینی از سوی ایالات متحده/بزرگترین سازنده پهپاد جهان در لیست سیاه تجارت جهانی

تحریم شرکت های بزرگ چینی از سوی ایالات متحده/بزرگترین سازنده پهپاد جهان در لیست سیاه تجارت جهانی
آمریکا چندین شرکت بزرگ چینی، از جمله «اس ز دی‌جی‌آی» بزرگترین سازنده پهپاد در جهان و «شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا» تولید کننده عظیم چیپ برای محصولات الکترونیک و نانوتکنولوژی را به لیست سیاه خود اضافه کرد.
آمریکا چندین شرکت بزرگ چینی، از جمله «اس ز دی‌جی‌آی» بزرگترین سازنده پهپاد در جهان و «شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا» تولید کننده عظیم چیپ برای محصولات الکترونیک و نانوتکنولوژی را به لیست سیاه خود اضافه کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده ۲۸ آذرماه اعلام کرد شواهدی وجود دارد که شرکت بین‌المللی ساخت نیمه‌رسانا از تکنولوژی‌های غیرنظامی برای همکاری با صنایع نظامی چین استفاده می‌کند.

این بیانیه می‌گوید آمریکا اجازه نخواهد داد تکنولوژی آمریکایی برای کمک به ارتش کشوری که خصومتش با ایالات متحده هر روز افزونتر می‌شود، مورد استفاده قرار بگیرد.

ماه مه پارسال وزارت امنیت میهن آمریکا هشدار داد که خرید پهپادهای چینی توسط شرکتهای آمریکایی با ریسک مواجه است و ژانویه امسال نیز وزارت کشور ایالات متحده اعلام کرد ۸۰۰ پهپاد خریداری شده از چین را زمین‌گیر کرده و دیگر هیچ پهپادی از چین خریداری نخواهد شد.

ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا همچنین از آنچه «نظارت همه‌جانبه دولت پکن برای سرکوب مردم در ایالت سین کیانگ (محل زندگی اویغورهای مسلمان) و دیگر مناطق» نامید، به شدت انتقاد کرد.

گزارش‌ها حاکی است که یک میلیون نفر از اویغورها در این ایالت بازداشت و راهی اردوگاه‌ها شده‌اند و حتی برخی گزارشها از رویکرد دولت کمونیستی چین به اویغورها «چیزی نزدیک به نسل‌کشتی» یاد کرده‌اند.

گزارش‌هایی نیز منتشر شده که می‌گوید دولت چین این افراد را به کار اجباری و بدون مزد، از جمله در صنعت پنبه، وادار کرده است.

در همین زمینه وزارت بازرگانی آمریکا «شرکت ملی ساخت ابزار و مواد علمی» را به همراه شرکت‌های «آی‌جی‌سی‌یو ساین تک» و «کوانگ چی» به خاطر «مشارکت فنی و علمی در نقض گسترده حقوق بشر توسط دولت چین» مورد تحریم قرار داد.

به نقل از رویترز، مایک پومپئو٬ وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه هشدار داد که آمریکا اجازه نخواهد داد تکنولوژی‌های این کشور در زمینه‌های «بدخواهانه» مورد استفاده قرار گیرد.

این گزارش می‌گوید شرکت‌های یاد شده حتی در برخی مواقع این تکنولوژی‌ها- خصوصا در رابطه با نظارت همه‌جانبه بر مردم- را به رژیمهای سرکوبگر در دیگر کشورها ارسال کرده‌اند که این موضوع در تضاد با منافع سیاسی آمریکا است.

آمریکا و چین طی چهار سال گذشته روابطی تنش‌آلوده داشته و حتی جنگ تعرفه‌ها میان دو کشور اتفاق افتاد. آمریکا تاکنون دهها شرکت چینی را تحریم کرده و چین نیز اقدامات مشابهی علیه آمریکا انجام داده است./

https://www.asianews.ir/u/1Vn
اخبار مرتبط
به دنبال نتایج انتخابات ریاست جمهوری و سنای ایالات متحده، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از ۲ درصد افزایش یافت و ارزش نفت برنت به بالای ۴۰ دلار برای هر بشکه رسید.
وزارت دارایی آمریکا فهرست جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را منتشر کرده که در آن بسیاری از مقام‌های این کشور دوباره اما به عللی جدید تحریم شده‌اند؛ این در حالی است که هدف از این تحریم ها توسظ آمریکا مبارزه با تروریسم بیان شده و دونالد ترامپ در اظهارات جدید خود ابراز امیدواری کرده است که ایران را نیز در روند صلح با اسراییل قرار خواهد داد.
دولت آمریکا شدیدترین تحریم های بخش مالی مانند تحریم کل سیستم بانکی ایران به منظور قطع اقتصاد ایران از جهان خارج را امروز اعمال می کند.
پس از اعلام خبر مثبت شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شاخص سهام در آمریکا ۱.۴ درصد سقوط کرد و قیمت نفت حدود ۳ درصد کاهش یافت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید