صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۵
کد خبر: 3284
گزارشگر: 213
۱۸۶۵
۰
۰
۲
فعال صنفی بازنشستگان خبر داد:

اجرای همسان‌سازی برای بازنشستگان ۹۹/وضعیت نامعلوم بازنشستگان تامین اجتماعی در طرح همسان سازی نگران کننده است

اجرای همسان‌سازی برای بازنشستگان ۹۹/وضعیت نامعلوم بازنشستگان تامین اجتماعی در طرح همسان سازی نگران کننده است
یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی از اجرای همسان‌سازی برای همه بازنشستگان کشوری حتی آنها که در سال جاری بازنشست شده‌اند، خبر داد؛ این در حالی است که نسبت به وضعیت قطعی طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مراجعه به مجلس و نامه به نمایندگان هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است.

یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی از اجرای همسان‌سازی برای همه بازنشستگان کشوری حتی آنها که در سال جاری بازنشست شده‌اند، خبر داد.

فرج کمیجانی (فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی و نماینده بازنشستگان در مذاکرات همسان‌سازی) در رابطه با اجرای همسان‌سازی گفت: همسان‌سازی نود درصدی بازنشستگان کشوری به بهترین وجه ممکن انجام شده است. مثال عینی این ادعا حکم ٤٥ هزار بازنشسته سال ١٣٩٩ است که بعد صدور حکم بازنشستگی حداقل از دویست هزار تومان تا بیشتر، نسبت به جمع آخرین حکم کارگزینی خودشان دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: همسان‌سازی پایان راه نیست و اکنون باید سایر مطالبات بازنشستگان را با جدیت پیگیری کرد.

به نقل از ایلنا، این فعال صنفی اضافه می‌کند: الان بهتر است به جای پیگیری بحث دائمی شدن همسان‌سازی که از نظر دولت دائمی هست و اصلا نیاز به پیگیری ندارد، از مجلس بخواهیم در افزایش حقوق سال آتی با توجه به نرخ تورم به جای ۲۵ درصد پیشنهادی دولت، افزایش حقوق بازنشستگان را ۵۰ درصد کند و کف حقوق را افزایش دهند.

به گفته او، پیگیری مطالبات درمانی و بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز از اولویت‌های اساسی است و باید به آن پرداخته شود.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که نسبت به وضعیت قطعی طرح همسان سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مراجعه به مجلس و نامه به نمایندگان هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است./

https://www.asianews.ir/u/1Vo
اخبار مرتبط
یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد و گفت: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم.
در روزهای گذشته، بازنشستگان سخت و زیان‌آور در اعتراض به اصلاحات ناچیز همسان‌سازی اعتراضاتی صورت دادند و نمایندگان این بازنشستگان می‌گویند: صدای ما شنیده نمی‌شود.
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
بازنشستگان سال ۹۹ تامین اجتماعی که مشمول اجرای متناسب‌سازی نشده‌اند، با ارسال نامه‌ای به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواستار اجرای قانون از ابتدای سال شدند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران کشور درباره مشکلات جامعه کارگری گفت: فشارهای اقتصادی از سنوات قبل و بنا به دلایلی مختلف تاکنون بر دهک‌های پایین جامعه تحمیل شده است و دستمزد نیاز به بازنگری دارد.
​ مهمترین ضعف در لوایح بودجه این دوسال البته از منظر کارگران و بازنشستگان، عدم تعهد برای پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان بین ا‌لنسلی تامین اجتماعی، دیده نشدن اعتبار برای اجرای الزامات قانون اساسی از جمله اصل ۲۹ و ۳۱ (تامین مسکن و ارائه درمان رایگان)، دیده نشدن اعتبار علیحده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری و عدم الزام به رعایت کف حقوق بازنشستگان برای بازنشستگان کارگری و البته کم بودن بودجه اعتبارات عمرانی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید