صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۸
کد خبر: 3298
گزارشگر: 213
۲۳۷۶
۰
۰
۲
فرمانده پیشین سپاه پاسداران:

یک سپاهی باید رئیس‌جمهور شود

یک سپاهی باید رئیس‌جمهور شود
محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود؛ این در حالی است که در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.

 محسن رفیق دوست، از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران با دفاع از انتخابات یکی از سپاهیان به عنوان رئیس‌جمهور گفته است اگر یک سپاهی رئیس‌جمهور ایران شود، «یک ساله مشکلات کشور حل می شود».


او در گفت‌وگویی که روز یک‌شنبه ۳۰ آذر در خبرگزاری برنا منتشر شده، تاکید کرده است که اگر یک «فرد نظامی» کاندیدا و انتخاب شود، با رهبر جمهوری اسلامی «زاویه نخواهد داشت» و «دستورات اجرا می شود».

آقای رفیق‌دوست گفته است که در جمهوری اسلامی «حاکم رهبر است» و هر کسی که با او «زاویه دارد، نباید کاندیدا شود».

در ماه‌های اخیر اخبار و گمانه‌زنی مربوط به کاندیداتوری نظامیان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی که از فرماندهان سابق سپاه است، به طور رسمی اعلام کرده است که در انتخابات سال آینده کاندیدا می‌شود.

علاوه بر این، در رسانه‌ها نام چهره‌هایی چون محمدباقر قالیباف، علی لاریجانی، پرویز فتاح، مهرداد بذرپاش، محسن رضایی و سعید محمد که همگی دارای سوابق نظامی و سپاهی هستند نیز در فهرست نامزدهای انتخابات به چشم می‌خورد.

در همین حال، در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس با پیشنهاد یک نماینده مبنی بر ممنوعیت ثبت نام نظامیان در انتخابات مخالفت کردند.

محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس ایران در مخالفت با این پیشنهاد گفت اعضای نیروهای مسلح ایران می‌توانند پس از استعفا از منصب نظامی خود در انتخابات شرکت کنند.

او همچنین احتمال سوءاستفاده نظامیان از امکانات کشور را رد کرد و گفت: «کشور ضوابط و مقررات دارد».

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز روز گذشته در اولین واکنش به حضور نظامیان در انتخابات گفت حضور در انتخابات «حق» افراد نظامی است و درجه نظامی این افراد در روند بررسی صلاحیت آنها تاثیری نخواهد داشت.

او در عین حال تاکید کرد که طبق مقررات، افرادی نظامی که قصد کاندیداتوری در انتخابات دارند، باید با نهاد مربوط به خود قطع ارتباط کنند./

https://www.asianews.ir/u/1VC
اخبار مرتبط
تقارن شب یلدا با میلاد با سعادت اسطوره ی صبر حضرت زینب (سلام الله علیها)‌ و روز پرستار را خدمت همه ی هم میهنان عزیزم به ویژه پرستاران صبور و زحمتکش تبریک عرض می نمایم .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید