صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۰
کد خبر: 3301
گزارشگر: 213
۱۶۳۰
۱
۰
۱
حسن روحانی:

رفراندوم بعد از ۴۰ سال اجرا شود

رفراندوم  بعد از ۴۰ سال اجرا شود
حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران، ضمن اشاره به اختلاف‌ها در تفسیر قانون اساسی گفت رفراندوم بعد از ۴۰ سال اکنون می‌تواند در کشور برگزار شود.
روحانی روز دوشنبه اول دی‌ماه در همایش حقوق اساسی و شهروندی گفت: «بازنگری در قانون اساسی زمانی که مورد نیاز باشد اشکالی هم ندارد. قانون اساسی معمولا دیر به دیر در دنیا اصلاح می‌شود. ۳۱ سال است قانون اساسی تغییر نکرده است.»

او ضمن اشاره به اختلاف در تفسیر و فهم قانون اساسی افزود: «موضوع رفراندوم در قانون پیچیده در نظر گرفته شده و می‌تواند اکنون بعد از ۴۰ سال اجرایی شود.»

روحانی در همین زمینه، وظیفه نظارت بر وزرا را بر عهده رییس‌جمهور دانست و افزود: «در قانون اساسی نظارت مجلس بر کار وزرا مطرح نشده است.»

رییس‌جمهور همچنین بر ضرورت وجود نظام حزبی تاکید کرد و گفت: «به هر حال هر کشوری در انتخابات فیلترهایی دارد، ما فیلتر حزبی نداریم. این فیلتر از طریق شورای نگهبان اعمال می‌شود و حزبی نیست و ما اشکالات این چنین داریم.»

روحانی ضمن اشاره به اختیارات و جایگاه رییس‌جمهور در قانون اساسی، آن را بالاترین مقام کشور بعد از رهبر دانست و اشاره کرد شورای نگهبان در تفسیرهای آخر خود در این زمینه فهم متفاوتی از این موضوع دارد.

او در همین زمینه اضافه کرد: «شورای نگهبان همیشه تفسیرش یکسان نیست و در هر دوره‌ای یک جور تفسیر می‌کند.»/
https://www.asianews.ir/u/1VF
اخبار مرتبط
پس از اینکه روحانی «قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی» را ابلاغ نکرد، قالیباف در نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور چنین کاری را شخصا انجام داد.
جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت، گفته است مجلس در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن، برخی از مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی پس از پایان مسئولیت «ممنوع‌الخروج» می‌شوند.
جلسه رسیدگی به اتهامات حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دادگاه جرائم سیاسی برگزار می‌شود.
علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز در جلسه رای اعتماد بدون حضور رییس جمهور که با حاشیه هایی نیز همراه بود، موفق به کسب رای اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
یک روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، از حسن روحانی خواسته است که برای تغییر و بهبود وضعیت از سمت ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند؛ دوستانه طلاق بگیرد و استعفا دهد.
طرح «گشایش اقتصادی» دولت به گفته اسحاق جهانگیری، معاون رئیس‌جمهور از دستور کار خارج شده است.
نماینده مردم تهران در جلسه امروز مجلس گفت: گشایش اقتصادی نداریم و بازار بورس هم که دلگرمی ندارد، به این ترتیب دولت تعطیل است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حمید
۱۳۹۹/۱۱/۱۲
0
0
0

با سلام آقای روحانی شما رفراندومهای مکرر این ملت را ندیده اید. راهپیماییهای 22 بهمن، 9 دی، روز جهانی قدس، یوم الله سیزده آبان ، کمکهای مومنانه مردم ولایتمدار ایران اسلامی در بحبوحه کرونا، اطاعت از اوامر امام خامنه ای در اجرای پروتکلهای بهداشتی و مبارزه با کرونا، حضوربیش از88درصدی در انتخابات ، تشیع پیکرمطهر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و.... به جای این حرفها فکری به حال مشکلات اقتصادی مردم و ناتوانی و بی تدبیریهای تیم اقتصادی دولتت باش.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید