صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 3311
گزارشگر: 213
۹۴۱
۰
۰
۱
براساس نظر برخی کارشناسان

خبر خوش برای بورسی ها/مخالفت مجلس با پیش فروش نفت

خبر خوش برای بورسی ها/مخالفت مجلس با پیش فروش نفت
درحالی که دولت در لایحه بودجه برای پیش‌فروش نفت برنامه‌ریزی کرده، خیلی از سهامداران نگران اتفاق مشابه امسال در سال بعد برای بازار سهام بودند. اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد مورد موافقت مجلس نیست.
اواسط مرداد ماه امسال پیش از شروع روند نزولی شدید بازار سهام دولت از گشایش اقتصادی خبر داد. پس از این با مطرح شدن پیش‌فروش نفت در بازار سهام از نگاه برخی گشایش اقتصادی دولت همین طرح بود. به دلیل مخالفت‌ها با اجرای این طرح بازار سهام به شدت متاثر و روند نزولی شاخص بورس آغاز شد.

به نقل از تجارت نیوز، به همین دلیل فعالان بازار سهام نسبت به گشایش اقتصادی دولت دیگر نه‌تنها خوشبین نیستند بلکه نسبت به آن نگرانی‌هایی دارند.

در همین حال دولت در لایحه بودجه سال 1400 تصمیم به اقدام برای پیش‌فروش نفت کرده بود که این اتفاق برخی نگرانی‌های مجدد برای سهامداران را به همراه داشت.

اما امروز روزنامه شرق خبر داده که احتمال حذف طرح فروش نفت به مردم وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان برنامه بنا شد هر مقدار از عدم تحقق فروش نفت تا سقف 2.3 میلیون بشکه از طریق انتشار اوراق سلف نفتی جبران شود؛ اما حالا با مخالفت نمایندگان کمیسیون انرژی، این طرح خوش‌بینانه دولت ممکن است از صفحات قانون بودجه کشور حذف شود.روز گذشته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد که این کمیسیون با فروش اوراق سلف نفتی که میزان درآمدزایی آن 70 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، مخالف است. اگرچه نظر کمیسیون انرژی باید به کمیسیون تلفیق و سپس صحن علنی برود؛ اما به نظر می‌رسد بودجه 1400 در جریان چکش‌‎کاری‌ها در مجلس، یکی پس از دیگری منابع درآمدی خود را از دست می‌‎دهد./



https://www.asianews.ir/u/1VN
اخبار مرتبط
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه باعث روند نزولی شاخص کل شد اما تقاضا در کلیت بازار در حال افزایش است، بورس در ادامه مثبت می‌شود؟
بورس امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز به کار کرد.
بورس امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز به کار کرد.
در پایان هفته آخر آذر ماه ارزش سهام عدالت بیش از یک میلیون تومان نسبت به هفته قبل ریزش گرد و به کانال ۱۳ میلیون تومان بازگشت.
از روز گذشته تا یک ساعت نخست فعالیت کاری امروز بازار سهام، شاخص بورس بیش از پنج درصد افت کرده است. علت اصلی چیست؟ آخرین اخبار رسمی کدام دلایل را می‌تواند عاملی برای این کاهش شدید ارزش معرفی کند؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بازار سهام باعث روند نزولی شاخص کل شد اما آیا امروز معاملات بورس مثبت می‌شود؟
با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل حدود دو درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۵۳۵ هزار واحد رسید، اما بورس در ادامه با چه وضعیتی پیش خواهد رفت؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید