صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۳
کد خبر: 3312
گزارشگر: 213
۸۷۲
۰
۰
۱
براساس اظهارات نماینده مجلس

امیدها به افزایش حقوق 40 درصدی کارگران در مجلس

امیدها به افزایش حقوق 40 درصدی کارگران در مجلس
رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قرار است جلسه افزایش حقوق 40 درصدی کارگران در مجلس برگزار شود و در این رابطه تصمیماتی بگیرند.
علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس از جلسه این کمیسیون برای بررسی و تصمیم‌گیری درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: قرار است در این جلسه درباره میزان و چگونگی افزایش حقوق کارگران در سال آینده تصمیماتی اتخاذ شود.

وی با اشاره به پیشنهادات تعدادی از نمایندگان مجلس درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: از زمان ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دولت به مجلس، پیشنهادات متعددی از سوی نمایندگان برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مطرح شده که شامل افزایش ۳۵، ۴۰ با ۳۰ درصدی می‌شود.

به گزارش آسیانیوز به نقل از ایلنا، کارگران و اعضای کارگری شورایعالی کار با بیان اینکه اعلام اعداد و ارقام توسط نمایندگان و بررسی مزد در مجلس، مخالف قانون است، تاکید کردند: دستمزد کارگران باید با چانه‌زنی در شورایعالی کار تعیین شود.

به گفته اعضای کارگری شورایعالی کار، اعداد ۳۰، ۳۵ و حتی ۴۰ به هیچ وجه برای افزایش مزد سال بعد کافی نیست و تطابقی با قانون ندارد و بهتر است نمایندگان قبل از برگزاری جلست کمیته دستمزد و تعیین رسمی سبد معاش خانوار، عدد و رقم اعلام نکنند./


https://www.asianews.ir/u/1VO
اخبار مرتبط
اگرچه افزایش دستمزد کارگران خباز وابسته به افزایش قیمت نان است ولی گرانی نان راه چاره نیست و گران شدن نان نه تنها هزینه‌های روزمره زندگی را افزایش می‌دهد بلکه زنگ خطر افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگر را نیز به صدا درمی‌آورد.
یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی از اجرای همسان‌سازی برای همه بازنشستگان کشوری حتی آنها که در سال جاری بازنشست شده‌اند، خبر داد؛ این در حالی است که نسبت به وضعیت قطعی طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مراجعه به مجلس و نامه به نمایندگان هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است.
یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد و گفت: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم.
در روزهای گذشته، بازنشستگان سخت و زیان‌آور در اعتراض به اصلاحات ناچیز همسان‌سازی اعتراضاتی صورت دادند و نمایندگان این بازنشستگان می‌گویند: صدای ما شنیده نمی‌شود.
بازنشستگان تامین اجتماعی با ارسال نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، خواسته‌های خود را در ۱۰ بند بیان کردند.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد افزایش حقوق ۴۰درصدی کارگران از سوی مجلس به دولت خبر داد.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
امروز دولت لایحه بودجه سال بعد را به مجلس ارائه داد و افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و همچنین پیشنهادِ افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران جزو این لایحه بود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید