صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
کد خبر: 3322
گزارشگر: 213
۴۸۷
۰
۰
۲
در گفت و گوی اختصاصی روزنامه آسیا با سفیر قزاقستان مطرح شد:

قزاقستان در مسیر دموکراسی است

قزاقستان در مسیر دموکراسی است
اسخت اورازبای (Askhat Orazbay) سفیر قزاقستان در گفت و گوی اختصاصی باروزنامه آسیا گفت:انتخابات پارلمان قزاقستان دهم ژانویه 2021 (بیستم دی 99) برگزار می شود و انتخاب دومین رییس جمهورنخستین انتخابات پارلمان کشور براساس دموکراتیک سازی و نوسازی نهادهای سیاسی خواهد بود.

اسخت اورازبای (Askhat Orazbay)سفیرقزاقستان در گفت و گوی اختصاصی باروزنامه آسیا گفت:انتخابات پارلمان قزاقستان دهم ژانویه 2021 (بیستم دی 99) برگزار می شود.

وی افزود: پس ازانتخاب قاسم ژومات توکایف دومین رییس جمهورنخستین انتخابات پارلمان کشوربراساس دموکراتیک سازی ونوسازی نهادهای سیاسی خواهد بود و در انتخابات پیش رو ۱۰۷ نفر از سوی احزاب شش گانه از جمله یک حزب اپوزیسیون کاندیدا می شوند که سی نفر سهمیه زنان وجوانان است.

عکس

سفیرقزاقستان گفت همزمان بابرگزاری انتخابات پارلمان برای نخستین بار انتخابات استان ها نیزبرگزار می شود.

 اورازبای درباره شیوع کرونا در این کشور گفت: در قزاقستان کرونا تحت کنترل است و هم اکنون 80 درصد تخت های بیمارستان خالی است و  به زودی تزریق واکسن روسی در قزاقستان تولید و به کشورهای دیگر هم صادر می شود، ولی ما از واکسن های آمریکا و سایر کشورها هم سفارش خرید داریم./

 

حمید دهقان
https://www.asianews.ir/u/1VY
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید