صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۴
کد خبر: 3327
گزارشگر: 213
۱۸۴۲
۰
۰
۲
مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مطرح کرد:

افزایش انتشار کتاب های دفاع مقدس با برپایی کنگره شهدای یزد

افزایش انتشار کتاب های دفاع مقدس با برپایی کنگره شهدای یزد
سرهنگ منصور زارع، مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس کمیته تألیف ، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا در نشست خبری در استان یزد که در خصوص وظایف کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که در دوران دفاع مقدس ما انسان‌هایی بودند و جنگیدند که افتخار آن‌ها سال‌های سال باقی می‌ماند.

سرهنگ منصور زارع مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس کمیته تألیف ، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا در نشست با اصحاب رسانه استان یزد که در خصوص وظایف کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که در دوران دفاع مقدس ما انسان‌هایی بودند و جنگیدند که افتخار آن‌ها سال‌های سال باقی می‌ماند. به برکت این کنگره بانک اطلاعاتی شهدای استان تکمیل شده و سطح‌بندی شهدا بر اساس مسئولیت در زمان جنگ انجام شده است.

وی افزود:جلسا متعددی با مسئولین، دستگاه‌های مختلف و نویسندگان برای برگزاری کنگره انجام شد و در نهایت 20 جلسه حضوری و 20 جلسه مجازی تخصصی با حضور نویسندگان، ناشران و فعالین حوزه نشر انجام شد تا نگرش منسجمی در چاپ و نشر داشته باشیم.

زارع در ادامه گفت: به واسطه کنگره شهدا چاپ کتب دفاع مقدس با ظرفیت بیشتری انجام می‌شود و 40 عنوان کتاب ارائه می‌شود و تا پایان آذر طبق قرارداد نویسندگان آثار خود را تحویل داده اند و گام‌های بعدی در حال انجام است.برنامه‌های این کمیته در 9 گام و هفت کارگروه تشکیل شده است.کیفی‌سازی آثار و تجاری سازی کتب انجام شده است. اولین کارگروه به نام شهدا تشکیل شد که جناب آقای خسروی مسئول این کارگروه هستند و کارگروه دوم کارگروه جانبازان به سرپرستی سرهنگ رنجبر یکی از جانبازان اداره می‌شود. بیشترین تالیفات در حدود 30 عنوان کتاب در کارگروه شهدا تنظیم می‌شود و برای مابقی کارگروه‌ها حداقل دو عنوان پیش‌بینی شده است و در نهایت 40 تا 60 کتاب در کنگره ارائه می‌شود.

سرهنگ منصور زارع

وی اضاقه کرد: کارگروه اسناد و پژوهش انقلاب کمیته تالیفات به سرپرستی جانباز سرهنگ محمدرضا کلانتری سرچشمه، کارگروه تاریخ شفاهی با مسئولیت سیدمحسنی که از مسئولان تحقیقات حفظ آثار هستند و در حوزه دانشنامه شهدای استان اقدامات خوبی انجام دادند هدایت می‌شود.کارگروه پنجم، جانبازان به سرپرستی یکی از نویسندگان خوب استان مصطفی زمانی‌فر، کارگروه ششم با موضوع رمان و داستان به سرپرستی حجت‌السلام مظفر سالاری از نویسندگان مطرح کشور در جهت تالیف کتب خاص اداره می‌شود. توسط کارگروه ششم رمان و قصه‌هایی برای کودک و نوجوان ارائه می‌شود، از جمله مهم‌ترین آن با کتابی عنوان "آرمیتا پری دریایی" است که در خصوص دختر شهید هسته‌ای است.‌ کارگروه هفتم با موضوعات هنر، شعر، نقاشی، عکس و طنز با مسئولیت سرهنگ پارسائیان اداره می شود.

زارع تصریح کرد: در کمیته تالیفات پس از معرفی کارگروه‌ها این بود که چند سیاست کلی را پی گرفتیم و به جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل 40 عنوان کتابی که در کنگره اول شهدا ارائه شدند پرداختیم و با بازنگری و چاپ مجدد ضعف‌های کتب رفع خواهد شد. شناسایی شهدا کار سختی است لیکن برای 20 نفر از سرداران شهید استان یزد که تاکنون هیچ کتابی از آنها به ثبت نرسیده بود اقدام به تهیه اثر گردید. با همت سپاه و حفظ آثار چند تن از سرداران شناسایی شدند، از جمله سرداران ابراهیم ابراهیمی ترک‌آباد، مهدی بستانی، ابراهیم موحدی مهرآباد، سیدرسول جلایی، علیدهقان‌منشادی، رمضان احمدی، جمال قالی‌مقدم، علی اصغر انتظاری، محمد رشکویان بهابادی، محمدحسین حسن‌زاده، ناصر دادرس، محمدکاظم واعظ، محمود حاج‌مهدی، حاج حسین فیض، سیدمحمدکاظم حسینی‌زاده، علی‌محمد مقدم، محمدرضا فردی، محمدعلی شریفی، علی‌اصغر امینی‌پور و علی خبیری هستند.

وی توضیح داد: در این کنگره رتبه‌ها و درجات نظامی شهدا انجام شده است و بیشترین شهدا در این طرح از ارتش و نیروی انتظامی هستند. تعدادی کتاب توسط ارتش و نیروی انتظامی به عنوان کار حمایتی به کنگره رسیده است، کتاب‌های تالیفی بر مبنای 40عنوان کتاب هستند و مابقی کتب دریافتی حمایتی هستند. 9 نفر از سردارانی که دارای اثر بودند مجدد در آثار بازنگری و کار جدید ارائه شد، از جمله سرداران شهید ذبیح‌الله عاصی‌زاده، محمد منتظرقائم، ابراهیم جعفرزاده، اکبر آقابابایی، سعید قهروبی‌سعید، محمدعلی عقدادادی، خلیل حسن‌بیگی، حاج‌حسن دشتی و سیدمحمد ابراهیمی هستند. کتب ویژه در خصوص چند تن از شهدای روحانی و خانواده‌های دارای سه فرزند شهید با تقسیم کار بین چند نویسنده انجام می‌شود. با نویسندگان تراز اول استان که در کشور مطرح هستند از جمله نویسندگان سالاری، محمدعلی جعفری نویسنده کتاب ارزشمند عمارحلب، وحیدحسنی، زمانی‌فر، خانم سیده صدیقه عظیمی‌نیا و خانم علمدار، محمدرضا کلانتری سرچشمه، آبایی ابرقویی، بهبودزاده، یوسف بدرالدین، محمدهادی شمس‌الدینی و طوبی زارع قرارداد بسته شد و این افراد چندین نویسنده را سرپرستی می‌کنند و در حال تهیه و تالیف کتب هستند.

زارع در پایان این نشست گفت:  سعی کردیم از توان همه دستگاه‌ها به خصوص حوزه هنری استان که فعالیت‌های فرهنگی خوبی دارند استفاده کنیم، 12 عنوان کتاب توسط این دستگاه تهیه می‌شود که شش عنوان آن با همکاری انتشارات سوره مهر و مابقی آثار در انتشارات مرتبت با دفاع مقدس چاپ می‌شود.

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم یزد، اسفند ماه امسال(99) در استان برگزار می‌شود.

سرهنگ منصور زارع، مدیر کل آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رئیس کمیته تألیف ، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی شهدا در نشست خبری در استان یزد که در خصوص وظایف کمیته تالیف، تدوین و تولیدات دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم یزد برگزار شد، اظهار داشت: مفتخریم که در دوران دفاع مقدس ما انسان‌هایی بودند و جنگیدند که افتخار آن‌ها سال‌های سال باقی می‌ماند. 

افزایش ظرفیت چاپ کتب دفاع مقدس به دلیل برپایی به دلیل برپایی کنگره شهدای یزد

رییس کمیته تألیف و تولیدات دومین کنگره ملی شهدای یزد مطرح کرد:


محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/1W3
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید