صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۲:۵۴
کد خبر: 3329
گزارشگر: 213
۲۴۳۱
۰
۰
۱
ستاد مرکزی نیروی نظامی ایالات متحده

فرمانده سنتکام درباره جنگ ایران و آمریکا هشدار داد

فرمانده سنتکام درباره جنگ ایران و آمریکا هشدار داد
ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی، فرمانده سنتکام، ضمن ابراز نگرانی از اقدامات نیروهای تحت حمایت ایران در منظقه، احتمال بروز درگیری نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران را بالا ندانست و تاکید کرد کشورش به دنبال تشدید درگیری و جنگ با ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه نیست.

ژنرال کنت فرانک مک‌کنزی در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی، که گزارش آن روز چهارشنبه منتشر شد، در عین حال احتمال بروز درگیری نظامی مستقیم میان آمریکا و ایران را بالا ندانست و تاکید کرد کشورش به دنبال تشدید درگیری و جنگ با ایران یا عوامل نیابتی آن در منطقه نیست.

به نقل از ایندیپندنت، اظهارات این مقام ارشد نظامی آمریکا در حالی است که با نزدیک شدن به سالگرد کشته شدن فرمانده سابق نیروی قدس و همچنین حملات راکتی اخیر به منطقه سبز بغداد، که سفارت آمریکا در آن قرار دارد، نگرانی‌ها از انجام حملاتی علیه منافع آمریکا در عراق و منطقه افزایش یافته است.

منابع امنیتی عراقی اعتقاد دارند که سفارت آمریکا هدف حمله بوده است. مشخص نیست چه گروهی مسئول آن حمله بوده است، با این حال ارتش عراق آن را به یک «گروه غیرقانونی» نسبت داده است و وزیر خارجه آمریکا نیز شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول آن معرفی کرده است.

به گزارش ای‌بی‌سی، فرمانده سنتکام همچنان ایران و گروه‌های مورد حمایت آن در منطقه را بزرگترین تهدید علیه منافع آمریکا می‌داند، با این حال معتقد است جمهوری اسلامی در حال حاضر خواهان جنگ با ایالات متحده نیست و واشنگتن هم نمی‌خواهد در یک جنگ دیگر در منطقه درگیر شود.

ژنرال مکنزی این اظهارات را دو روز پس از آن عنوان کرده است که نیروی دریایی ارتش آمریکا اعلام کرد یک زیردریایی اتمی مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده همراه با دو رزم‌ناو دیگر که حامل سامانه موشکی مشابه هستند، با عبور از تنگه هرمز وارد آب‌های خلیج فارس شده‌اند.

فرمانده سنتکام، که در راه بازگشت به آمریکا از منطقه با خبرنگار ای‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، از ارائه توضیح یا جزئیات بیشتر در مورد این تصمیم ارتش آمریکا خودداری کرد و تنها گفت «دلایل بسیاری» برای آوردن یک زیردریایی به تنگه هرمز وجود دارد، اما او نمی‌خواهد بیش از این بگوید./

https://www.asianews.ir/u/1W5
اخبار مرتبط
یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا از اقدامات امنیتی «بی‌سابقه»، جهت محافظت از سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.
نیروی دریایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای «یواس‌اس جورجیا» مجهز به سیستم موشکی هدایت‌شونده به همراه دو رزم‌ناو آمریکایی حامل سامانه‌ای مشابه، روز دوشنبه اول دی‌ماه، با عبور از تنگه هرمز وارد خلیج فارس شدند. ‎
ارتش عراق و سفارت ایالات متحده در این کشور اعلام کردند دست‌کم هشت راکت کاتیوشا شامگاه یکشنبه ۳۰ آذر به منطقه سبز بغداد شلیک شده است که این سفارتخانه را هدف قرار داده‌اند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه شنبه گفته است، جارد کوشنر، مشاور ارشد کاخ سفید ریاست هیات آمریکایی در جریان سفر به اسرائیل و مراکش برای مذاکره عادی سازی روابط دو کشور به عهده خواهد داشت.
پرواز هواپیماهای نظامی B-52 امریکا امروز بر فراز خلیج فارس پرواز کردند تا مانع از درگیری های احتمالی در این منطقه شوند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید