صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۰۳:۲۵
کد خبر: 3330
گزارشگر: 213
۱۵۶۲
۰
۰
۱
هشدارها درباره خطر شیوع بیشتر کووید19 در جهان ادامه دارد

وضعیت «بسیار نگران کننده» ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی/تازه ترین اظهارات وزیر بهداشت انگلستان

وضعیت «بسیار نگران کننده» ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی/تازه ترین اظهارات وزیر بهداشت انگلستان
وزیر بهداشت انگلستان ضمن تأیید شناسایی گونه جدید دیگری از ویروس کووید۱۹ در دو بیمار در این کشور، گفت: این گونه جدید با آفریقای جنوبی ارتباط دارد و بسیار نگران‌کننده است، زیرا به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به ویروس جهش یافته‌ای دارد که چند روز پیش در کشور ظاهر شد.

به گفته وزیر بهداشت بریتانیا این ویروس جهش یافته جدید بسیار نگران‌کننده است. وی ده روز پیش به نمایندگان پارلمان بریتانیا گفته بود ظهور گونه متفاوت و جدیدی از ویروس کووید 19 تایید شده است.

وزیر بهداشت انگلستان روز چهارشنبه ضمن تأیید شناسایی گونه جدید دیگری از ویروس کووید۱۹ در دو بیمار در این کشور، گفت این گونه جدید با آفریقای جنوبی ارتباط دارد.

براساس این گزارش، مت هنکوک در یک نشست خبری در لندن گفت این دو مورد با افرادی که طی چند هفته گذشته از آفریقای جنوبی به انگلستان آمده‌اند، مرتبط است.

وی گفت، این ویروس جهش یافته جدید بسیار نگران‌کننده است، زیرا به نظر می‌رسد جهش بیشتری نسبت به ویروس جهش یافته‌ای دارد که چند روز پیش در کشور ظاهر شد.

ویژگی‌های نوع جدید ویروس کرونا

 به گفته وزیر بهداشت انگلستان، هم کسانی که به این ویروس جهش یافته جدیدتر مبتلا شده‌اند و هم افرادی که با آنها در این مدت ارتباط داشته‌اند، در قرنطینه به سر می‌برند.

مت هنکوک ده روز پیش به نمایندگان پارلمان بریتانیا گفته بود ظهور گونه متفاوت و جدیدی از ویروس کووید۱۹ تایید شده و ممکن است سرعت شیوع بالاتری داشته باشد.

شناسایی اولین سویه جدید کووید۱۹ در بریتانیا در اوایل ماه دسامبر اعلام شد و اعتقاد بر این است که از منطقه کنت، واقع در جنوب شرقی انگلستان، آغاز شده باشد./


https://www.asianews.ir/u/1W6
اخبار مرتبط
وزیر بهداشت گفت که تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش‌یافته کرونا که در بریتانیا ثبت شده، در ایران مشاهده نشده است؛ در حالی که عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفته بود: «از آنجایی که در پیک اخیر کرونا در کشورمان قدرت سرایت بسیار بالا بود، این احتمال وجود دارد که همین ویروس جهش‌یافته از قبل وارد کشور شده باشد.»
دولت عراق اعلام کرد که این کشور رفت و آمد به هشت کشور از جمله ایران را به منظور ممانعت از انتقال گونه جدید ویروس کرونا ممنوع کرده است.
کنگره آمریکا پس از ماه‌ها مذاکره درباره بسته های کمکی در برابر آسیب‌های ناشی از ویروس COVID-19 به توافق رسید و احتمالا در روز دوشنبه به رأی گذاشته می‌شود.
آغاز خرید و تزریق واکسن های آمریکایی فایزر و مدرنا در بسیاری از کشورها و گفته های بسیار متناقض مسوولان در ایران درباره خرید واکسن کرونا ممکن است موجب نگرانی مردم شود و به فضای یاس آلود در خصوص مقابله با این بیماری مرگبار دامن بزند؛ در این حال محمدرضا ظفرقندی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران در نامه‌ای به تدروس ادهانوم ، رییس سازمان بهداشت جهانی از او خواست تا همه تلاش خود را برای تامین دوزهای مورد نیاز واکسن کرونا در ایران به کار گیرد.
علی مطهری، نماینده پیشین و نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در پیامی از باطل شدن سهمیه جهانی واکسن کرونا برای مردم ایران خبر داد؛ این در حالی است که تأمین واکسن را «حیاتی، قهری و قطعی» خوانده و از مسئولان دولتی خواسته است که «دست بخش خصوصی» را در این زمینه باز نگه دارند؛همچنین رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران گفته که هیچ مشکلی برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر اقلام دارویی از خارج به ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید