صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 3333
گزارشگر: 213
۳۰۷۹
۱
۰
۳
مجلس موافقت کرد

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه 1400

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان در بودجه 1400
مجلس با افزایش بیست و پنج درصدی حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته موافقت کرد.
دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، میزان افزایش حقوق کارمندان شاغل و بازنشسته را ۲۵ درصد در نظر گرفته است. نمایندگان مجلس در جلسات هفته جاری، با این میزان افزایش حقوق موافقت کرده اند.

با این حساب، در سال آینده حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان صندوق های کشوری و لشگری، ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت و کف حقوق آنها به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به نقل از ایلنا، در سال جاری، میزان افزایش بیمه شدگان صندوق کشوری، ۱۵ درصد و کف حقوق، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود./
https://www.asianews.ir/u/1W9
اخبار مرتبط
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از نوبت نخست وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق که مشمول این وام شده بودند تا عصر امروز (چهارشنبه) خبر داد.
اگرچه افزایش دستمزد کارگران خباز وابسته به افزایش قیمت نان است ولی گرانی نان راه چاره نیست و گران شدن نان نه تنها هزینه‌های روزمره زندگی را افزایش می‌دهد بلکه زنگ خطر افزایش قیمت کالاهای اساسی دیگر را نیز به صدا درمی‌آورد.
یک فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی از اجرای همسان‌سازی برای همه بازنشستگان کشوری حتی آنها که در سال جاری بازنشست شده‌اند، خبر داد؛ این در حالی است که نسبت به وضعیت قطعی طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود مراجعه به مجلس و نامه به نمایندگان هنوز اقدامات جدی صورت نگرفته است.
یک فعال صنفی بازنشستگان نسبت به اجرای همسان‌سازی و اصلاحات آن انتقاد کرد و گفت: معیشت ۳.۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی با طرح همسان‌سازی بهبود نیافته است؛ به همین دلیل، خواستار افزایش مستمری‌ها براساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی هستیم.
بازنشستگان سال ۹۹ تامین اجتماعی که مشمول اجرای متناسب‌سازی نشده‌اند، با ارسال نامه‌ای به مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی خواستار اجرای قانون از ابتدای سال شدند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حقوق کارگران فقط به میزان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در ابتدای سال و فقط یک بار افزایش یافته است، اما نرخ تورم و قیمت کالاهای اساسی روز به روز افزایش یافته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بهروز رضایی
۱۳۹۹/۱۱/۰۸
0
0
1

با سلام من بلاخره نفهمیدم این چه همسانسازیست که من باداشتن فوق لیسانس و30سال سابقه کار اکثرا در ردهای مدیریت وهمتراز هییت علمی هنوز نصف شاغلین دریافت میکنم ووقتی از سازمان بازنشستگی استان سوال میکنم فقط با پاسخ درست است مواجه میشوم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید